Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان همدان- مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان گفت: تاکنون ۱۱۰ واحد تعطیل و غیرفعال در استان به چرخه تولید برگشته اند.

حمیدرضا بادامیافزود: ۲۶۹ واحد تولیدی غیرفعال در  شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان شناسایی شده‌اند که از سال ۹۸ تاکنون موفق شدیم زمینه راه اندازی مجدد ۱۱۰ واحد را فراهم کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳۰ شهرک و ناحیه صنعتی در استان وجود دارد که در ۲۷ شهرک واحد‌های تولیدی مستقر هستند و از این تعداد هفت شهرک به صورت تخصصی مانند شهرک صنعتی سفال و سرامیک ومبل و منبت ملایر کار می‌کنند.

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان همدان می گوید: احیای صنایع و کارخانه‌های تعطیل و نیمه تعطیل در اولویت برنامه‌های استان قرار دارد و از ابتدای امسال با اقدامات صورت گرفته در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و حمایت دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها ۳۱ واحد به چرخه تولید بازگشت.

بادامی گفت: بر اساس آخرین پایش صورت گرفته شمار واحد‌های راکد صنعتی استان به ۱۵۹ رسیده که رسیدگی به مشکلات و موانع این واحد‌ها در دست بررسی کارشناسان مربوطه قرار دارد.

به گفته او فرسودگی ماشین آلات، اختلاف بین سهامداران، کمبود مواد اولیه، بدهی به تامین اجتماعی، معوقات بانک و مشکلات مالیاتی مهمترین مسائلی است که واحد‌های تولیدی استان را به تعطیلی کشانده است.

بادامی گفت: با روشن شدن چراغ ۱۴۹ واحد راکد باقیمانده ۲ هزار و ۴۰۰ کارگر این واحد‌ها می‌توانند مشغول به کار شوند.

هم اکنون هزار و ۱۴۶ واحد موفق به اخذ پروانه بهره برداری شده اند و ۸۵۶ واحد نیز در حال نصب ماشین آلات، ساخت سوله و دیوارکشی هستند.

انتهای پیام/ا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرک های صنعتی استان همدان صنعتی استان واحد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۲۶۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده

فرزاد محمدی  اظهار کرد: توسعه فناوری یکی از زیرپروژه‌های اصلی شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان است.

وی با بیان اینکه یکی از چالش‌هایی که در کشور و به تبع آن در استان وجود دارد موضوع فناوری است، گفت: در این راستا به منظور رفع موانع تکنولوژی و فنی واحد‌های صنعتی احیا شده که ماموریت و رسالت آن شناسایی نیاز‌های فناورانه است فن‌بازار در استان تشکیل شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان گفت: در حال حاضر نیاز‌های فناوری چندین واحد صنعتی در استان شناسایی و مرتفع شدند.

محمدی بیان کرد: در استان چندین واحد صنعتی را دانش‌بنیان کردیم؛ همچنین با حمایت‌های مالی واحد‌های تحقیق و توسعه مورد حمایت قرار گرفته شده‌اند.

وی در ادامه اظهار کرد: در منطقه ویژه اقتصادی ازنا، اولین سرمایه‌گذاری خارجی جذب شد و این موضوعی بود که در سال‌های گذشته شاهد آن نبودیم.

مدیرعامل شرکت‌شهرک‌های صنعتی لرستان با بیان اینکه این سرمایه‌گذار چینی پروژه فروسیلیس منگنز را در ازنا در حال احداث دارد، یادآور شد: خوشبختانه این واحد پیشرفت بسیار خوبی دارد و ظرف دوسه ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • بازگشت بنزین مرگبار به چرخه سوخت
  • تأمین برق، چالش جدی شهرک‌های صنعتی
  • بیش از ۱۸۷ واحد صنعتی نیمه فعال و راکد به چرخه تولید بازگشتند
  • احیای واحدهای راکد دشتستان در دستور کار است
  • بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده
  • هیچ واحد تولیدی به‌خاطر آرا قضایی در گرمسار تعطیل نشد
  • شهرک صنفی بازیافت ضایعات در همدان ایجاد می‌شود
  • بازگشت ۲۳۹ واحد غیرفعال کشاورزی لرستان به چرخه تولید
  • طی دو سال ۲۳۹ واحد غیرفعال کشاورزی به چرخه تولید بازگشت
  • بیش از ۱۰۰ طرح نیمه تمام صنعتی برای ورود به چرخه تولید چشم انتظار حمایت دولت