Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- امام جمعه شیراز با بیان اینکه مبارزه با فساد و بی‌عدالتی در داخل مورد تاکید رهبری است، گفت: کسی به اسم انقلابی نمی‌تواند فساد کند، اصل انقلاب و انقلابی‌گری با فساد و بی‌عدالتی مبارزه می‌کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، آیت‌الله لطف‌الله دژکام ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه با بیان اینکه توبه یکی از مقاماتی است که در رسیدن به معنویت وجود دارد، اظهارداشت: توبه برای انسان دست نمی‌دهد به جز اینکه انسان متوجه شود که کار اشتباهی انجام داده است‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بزرگترین ضرر این است که انسان آیات الهی را کافر شود، گفت: بی‌احترامی و بی‌اعتنایی به آیات الهی منجر به ضرر انسان می‌شود، اهل بیت آیات خداوند هستند.

امام جمعه شیراز افزود: امروز وجود مقدس امام زمان (عج) آیه خداوند است که اگر نسبت به ایشان بی‌توجه باشیم، مصداق بی‌اعتنایی به آیات خدا است و منجر به ضرر انسان می‌شود.

آیت‌الله دژکام در خطبه‌های دوم نماز جمعه با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری در 19 دی ماه شهر قم بیان کرد: وظیفه رسانه‌ها این است که برخی از نکات این سخنرانی‌ها را مرتب به مردم یادآوری کنند.

وی با بیان اینکه رهبری به جنگ نرم در صحبت‌هایشان اشاره کردند، افزود: در جنگ سخت شهرها را می‌گیرند اما در جنگ نرم بینات انقلاب اسلامی را زیر سوال می‌برند یعنی حاکمیت دین را زیر سوال می‌برند اینکه دین باید در حکومت باشد یا نه؟ این واضح است اما دشمن در جنگ نرم این را زیر سوال می‌برد.

آیت‌‌الله دژکام با بیان اینکه حکومت مهدوی باید تشکیل شود اما دشمن اصل قضیه را زیر سوال می‌برد، عنوان کرد: فرقه‌های زیادی علیه امام زمان(عج) درست کردند. مسئله دیگر در جنگ نرم تسلیم نشدن در مقابل دشمن مستکبر است.انقلاب اسلامی مبتنی بر اسلام و دین است و نباید مقابل دشمن تسلیم شد.

وی با بیان اینکه دین می‌گوید تسلیم نشوید و فریب دشمن را نخورید، بیان کرد: متن قرآن است که دشمن نباید بر شما مسلط باشد، نباید تسلیم شوید. آمریکا هم این پنبه را از گوش خود خارج کند چون ملت ایران همان گونه که سال 57 محکم مقابل همه استکبار ایستاد همچنان مشت خود را برای زدن به دهان دشمنان گره کرده است. 

وی با بیان اینکه مبارزه با فساد و بی‌عدالتی در داخل مورد تاکید رهبری است، گفت: کسی به اسم انقلابی نمی‌تواند فساد کند هرکس می‌خواهد باشد، اصل انقلاب و انقلابی‌گری با فساد و بی‌عدالتی مبارزه می‌کند.

آیت‌الله دژکام با بیان عدالت دل‌های مردم را به انقلاب اسلامی محکم می‌کند، افزود: باید تلاش‌هایی برای تحقق عدالت کرد نمی‌توان هیچ کاری نکرد و تنها دست روی دست گذاشت. سال 57 چه کسی جرات می‌کرد حرف بزند؛ کسی باور نمی‌کرد که حکومت شاهی کنار گذاشته شود اما مردم با رهبری امام راحل انقلاب کردند.

وی با اشاره به داستان حضرت موسی و بنی اسرائیل گفت: چند سال است که رهبری گفته به تولید داخلی توجه کنید، باید حواسمان باشد که ایراد بنی‌اسرائیلی نگیریم، رئیس جمهور گفته که برای فروش نفت راه پیدا کردیم این روش درست است اما برخی هنوز هم پا عقب می‌کشند. اگر زمانی که رهبری گفت به تولید و قدرت داخل تکیه کنید، توجه کرده بودیم خیلی جلوتر از اکنون بودیم باید مسیری را که رهبری ترسیم می‌کنند، ادامه دهیم. گام اول پشت سر گذاشتیم در گام دوم باید حرکت کنیم. 

وی با بیان اینکه اکنون اقتصاد و معیشت فرهنگ دو مقوله اصلی کشور است که باید در این دو مسیر جلو برویم، گفت:  در فرهنگی 5 کلان مسئله است در زمینه اقتصادی هم اگر نظام مسائل اقتصادی مشخص شود، کلان مسئله‌ها پیدا می‌شود، مجموعه دولت و ملت با هم کمک کنند که این مسائل حل شود.

امام جمعه شیراز در فرهنگی برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی تهیه شده و همه مطالعه و در راستای این سند حرکت کنند، افزود: روحانیت و مدیران فرهنگی استان میدان‌داری و مابقی هم کمک کنند.

ائمه جمعه نقش جدی در عرصه مبارزه با فساد و رانت داشته باشندبازداشت بیش از 600 مقام دولتی در عربستان به اتهام مبارزه با فسادتوصیه وزیر بهداشت برای مبارزه با فساد: به هیچ‌کس اعتماد نکنید!

وی با بیان اینکه برای نقشه علمی استان هم باید پیگیری جدی داشته باشیم، بیان کرد: در زمینه اقتصادی هم باید همین کار را انجام دهیم، مسئله به سنگینی که دشمن می‌گوید نیست و باید برای تمدن اسلامی که زمینه‌ساز ظهور امام زمان است، شروع کرد؛ به جای نق زدن به پرسش و ارائه راه حل بپردازیم و مردم هم کمک می‌کنند چه زمانی با مردم مسئله را مطرح کردید که مردم کمک نکرده‌اند؛ مردم پای کار می‌آیند اگر تکلیف مشخص باشد.

انتهای پیام/424 /ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فساد و بی عدالتی مبارزه با فساد امام جمعه شیراز زیر سوال الله دژکام جنگ نرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۲۶۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلم انقلابی باید در کشور تربیت شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محمد عبدالنبی موسوی فرد عصر امروز یکشنبه در جلسه شورای اداری خوزستان که در سالن شهید هاشمی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: انجام عمل سخت است ولی حفظ و نگهداری آن از انجام عمل سخت‌تر است. در تاریخ نمونه‌ها فراوان است به طور مثال شیطان ۶ هزار سال عبادت کرد اما در یک لحظه آن را بر باد داد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان عنوان کرد: روز شهادت شهید مطهری به نام روز معلم نامگذاری شده است زیرا گلوگاه انقلاب اسلامی آموزش و پرورش است و اگر بخواهیم به قله‌های تربیت فرزندان انقلاب راه پیدا کنیم باید معلمی در تراز انقلاب اسلامی که نمونه آن شهید مطهری است، داشته باشیم.

وی افزود: اگر امروز در عرصه معرفتی پیش رفته‌ایم حاصل زحمات حوزه‌های علمیه در سراسر کشور به ویژه قم است که محصول آن امام عظیم‌الشأن، مقام معظم رهبری و پس از آنها علمای بزرگ هستند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان اظهار کرد: اگر بخواهیم در انقلاب اسلامی بعد از ۴۵ سال به سمت‌وسویی برویم که نیروهای پا به کار انقلاب را تحویل جامعه بدهیم که یکی از حلقه‌های مفقوده است، باید به آموزش و پرورش توجه ویژه شود.

حجت الاسلام موسوی فرد با بیان اینکه باید در آموزش و پرورش تمام برنامه‌ریزی‌ها انجام شود، تصریح کرد: شخصی که می‌خواهد فرزند ما را تربیت کند باید اول خودش تربیت شده باشد؛ لذا وزیر آموزش و پرورش و مجموعه فعال در این زمینه باید زحمت‌هایی را برای خود متحمل کنند که دستاورد آن را در انقلاب اسلامی ببینیم. در استان خوزستان نیز همین گونه است همه اشخاص باید کمک کنند تا سربازان در تراز انقلاب اسلامی را تحویل جامعه بدهیم.

وی بیان کرد: مجموعه افرادی که در کشور فعالیت می‌کنند، انقلابی هستند به تعبیر حضرت آقا در کل کشور ممکن است در خیلی از مسائل اقتصادی خودشان را نشان ندهند ولیکن من نسبت به عملکرد این دولت خیلی خوشایند هستم.

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: ۱۰ هزار کارخانه‌های خرد و کلان که در این کشور تعطیل شده بودند به فعالیت برگشتند اما با نقطه مطلوب خیلی فاصله داریم که باید تلاش کنیم در این فرصت باقی مانده بتوانیم برای رسیدن به نقطه مطلوب به کارها شتابی بدهیم. همچنین با توجه به فرمایش آقا که امسال را به نام جهش تولید نامگذاری کرده است اکنون دیگر کارها به تولید بسنده نمی‌شود.

حجت الاسلام موسوی فرد ادامه داد: اگر در این مشارکت تسهیلگری از ناحیه دولتمردان اتفاق بیفتد و مردم را به معنای واقعی سهیم کنیم، امسال می‌توانیم ثمره شعار سال را بچشیم.

وی با بیان اینکه تقریباً ۳۰ شهرستان در خوزستان وجود دارد، اظهار کرد: کارهای خیلی خوبی صورت گرفته اما اگر در هر شهرستان و شهرهای آن در یک تا ۲ نقطه که مورد نظر مردم است، کار محقق شود تا مردم ببیند می‌توانید به عنوان الگو معرفی کنید، لذا شهرداری‌ها و شورای شهر تلاش کنند تا این اتفاق صورت گیرد.

کد خبر 6091536

دیگر خبرها

  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود
  • تخصص بدون تعهد و تعهد بدون تخصص زمینه‌های فساد را ایجاد می‌کند
  • با سفارش نمی‌توان مأموریت مبارزه با فساد را دنبال کرد
  • مهمترین اخبار دهم اردیبهشت/علت بارش‌های سنگین جنوب کشور
  • معلم انقلابی باید در کشور تربیت شود
  • مبارزه با فساد و تأمین امنیت روانی جامعه اولویت دستگاه عدلیه است
  • تمام مدیران باید سایه سازمان بازرسی را بالای سر خود احساس کنند
  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود
  • مبارزه با فساد در اولویت برنامه‌های عدلیه است
  • هنرمند انقلابی در راستای توحید الهی گام برمی دارد