Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد -  زهرا آهنگرزاده گفت: با پیش‌بینی بارش‌های رگباری و افزایش سرعت وزش باد، به ویژه درهشدار هواشناسی نسبت به وقوع سیل در خراسان رضوی مناطق شرقی و بادخیز استان از اواخر وقت روز جمعه، احتمال وقوع رواناب و سیلاب و بروز برخی خسارت وجود دارد.

کارشناس پیش‌بین اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: این سامانه که از عصر جمعه فعالیت خود را آغاز می‌کند تا اواخر وقت روز چهارشنبه فعال خواهد بود که به شهروندان توصیه می‌شود ضمن پرهیز از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها، تمهیدات لازم را برای جلوگیری از خسارات ناشی از وزش باد شدید مد نظر قرار دهند و نیز با خودداری از کوهنوردی و صعود به ارتفاعات، در سفر‌های جاده‌ای تجهیزات زمستانی لازم را به همراه داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق بررسی نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی، از عصر روز جمعه، خراسان رضوی تحت تأثیر سامانه ناپایدار جوی قرار می‌گیرد که در نتیجه آن شاهد افزایش شدت وزش باد، افزایش ابرناکی و به تدریج از اواخر وقت جمعه وقوع بارش‌های رگباری، رعد و برق و بارش تگرگ در برخی نقاط و احتمال آبگرفتگی معابر و به ویژه در مناطق شرقی و نیمه جنوبی استان و همچنین بارش برف در نواحی سردسیر و کوهستانی خواهیم بود.

او گفت: بیشترین حجم بارش‌ها برای شهرستان‌های تایباد، خواف، گناباد، بجستان، بردسکن، رشتخوار، تربت‌حیدریه، تربت‌جام، باخرز، صالح آباد (به ویژه نواحی جنوبی)، نیشابور، ارتفاعات بینالود و هزارمسجد، کاشمر، ریوش، سرخس (به ویژه نواحی جنوبی) و نیمه جنوبی شهرستان سبزوار پیش‌بینی می‌شود، که این سامانه منجر به افزایش شدید وزش باد در برخی ساعات همراه با احتمال بروز خسارت به ویژه در نوار شرقی استان و ایجاد کولاک برف در نواحی سردسیر و کوهستانی خواهد شد.

انتهای پیام//ص.ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بارش برف و باران وزش باد شدید هواشناسی خراسان رضوی وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۲۶۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور هشدار هواشناسی سطح زرد؛ هوای خراسان جنوبی دوباره بارانی می‌شود

هواشناسی خراسان جنوبی برای آخر هفته هشدار سطح زرد صادر کرد.

فاطمه زارعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان جنوبی اظهار کرد: با توجه به نفوذ توده هوای ناپایدار جوی از امروز، سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت تا پنجشنبه بیستم اردیبهشت در سطح استان خراسان جنوبی هشدار زرد صادر می‌شود.

وی افزود: وزش باد، گردوخاک، رگبار و رعدوبرق، جاری شدن رواناب و آب‌گرفتگی معابر، برخورد صاعقه در مناطق کوهستانی و کوهپایه‌ای در این مدت پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس مسئول هواشناسی خراسان‌جنوبی ادامه داد: منطقه اثر این توده ناپایدار در شهرهای سرایان، قائنات، طبس، فردوس، بشرویه، حاجی‌آباد زیرکوه، سربیشه، درمیان، نهبندان و بیرجند است، از این رو توصیه می‌شود از صعود به مناطق کوهستانی، اتراق در مسیرهای رودخانه‌ای، سفرهای غیرضروری اجتناب کنند و کشاورزان و دامداران برای محافظت از محصولات باغی و دام خود اقدامات لازم را انجام دهند.

کد خبر 751436

دیگر خبرها

  • صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی خراسان رضوی
  • هواشناسی خراسان رضوی هشدار نارنجی صادر کرد
  • صدور هشدار هواشناسی سطح زرد؛ هوای خراسان جنوبی دوباره بارانی می‌شود
  • هواشناسی خراسان رضوی هشدار سطح زرد صادر کرد
  • هشدار هواشناسی برای بارش‌های رگباری، گردوغبار و کاهش دما در خراسان رضوی
  • بارش شدید باران در پایتخت
  • نواحی غربی کشور ۱۷ اردیبهشت ماه بارانی می‌شود/صدور هشدار هواشناسی سطح زرد در کشور 
  • هشدار سیل و طوفان و تگرگ به ۱۸ استان | تهران در خطر بارش‌های سیل‌آسا
  • هشدار هواشناسی برای ۱۸ استان/ تشدید بارش و احتمال وقوع سیلاب
  • روند افزایش دمای هوا در خراسان رضوی تا چهارشنبه ادامه دارد