Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا سنگ سفیدی ملی پوش فوتسال ایران در جریان مسابقات جام جهانی ۲۰۲۱ و پیش از بازی با قزاقستان با سیدمحمد ناظم الشریعه سرمربی وقت تیم ملی دچار درگیری و اختلاف شد. این موضوع منجر به کنار گذاشتن سنگ سفیدی از لیست بازی با قزاقستان شد.

بعد از بازگشت تیم ملی از جام جهانی، ناظم الشریعه و سنگ سفیدی مصاحبه‌هایی انجام دادند که منجر به بیشتر شدن اختلافات شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نهایت زمانی که تیم ملی ایران برای انجام بازی دوستانه با ایتالیا راهی این کشور شد، سنگ سفیدی ۳۲ ساله به اردوی تیم ملی دعوت نشد.

با کنار رفتن ناظم الشریعه از هدایت تیم ملی فوتسال و انتخاب وحید شمسایی به عنوان جانشین او هنوز مشخص نیست که چه سرنوشتی در انتظار لیست تیم ملی و سنگ سفیدی است. سنگ سفیدی در چند باشگاه از جمله تاسیسات دریایی تهران و گیتی پسند اصفهان زیر نظر شمسایی کار کرده است.

البته شمسایی بعد از بازگشت تیم ملی از جام جهانی در مصاحبه ای از سنگ سفیدی حمایت کرده و گفته بود: «نمی دانم آنجا چه اتفاقی افتاده است و دوست ندارم وارد این مقوله شوم اما اگر بحث انضباطی است، اتفاقات دیگری هم افتاد که چشم پوشی شد. نمی دانم چرا اینجا (برای سنگ سفیدی) چشم پوشی نشد.»

تیم ملی فوتسال فروردین ماه ۱۴۰۰ در مرحله مقدماتی انتخابی قهرمانی آسیا در کشور قرقیزستان به میدان می‌رود و در صورت صعود به مرحله نهایی، شهریورماه در مسابقات قهرمانی آسیا در کشور کویت به مصاف حریفانش می‌رود.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: محمدرضا سنگ سفیدی فوتسال وحید شمسایی تیم فوتسال گیتی پسند تیم ملی فوتسال ایران فوتسال محمد ناظم الشریعه محمدرضا سنگ سفیدی وحید شمسایی سنگ سفیدی تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۲۶۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا کندن موی سفید باعث زیاد شدن آن میشود؟

از زمان های قدیم تا به امروز این باور وجود دارد که کندن موهای سفید باعث زیاد شدن آنها می شود اما این فرضیه تا چه حد درست است.

رنگ مو توسط رنگدانه‌های موجود در سلول‌های ریشه مو تعیین می‌شود و با توقف تولید این رنگدانه‌ها، رنگ مو تغییر می‌کند و به اصطلاح سفید می‌شود.

سفید شدن مو ممکن است ناشی از برخی بیماری‌های داخلی یا بیماری‌های خودایمنی بدن باشد. همچنین کمبود ویتامین B۱۲ و کمبود آهن نیز می‌تواند باعث سفید شدن زودرس موها شود.

عواملی همچون پرکاری تیروئید و کمبود آهن می‌تواند باعث سفید شدن مو شود، اما ژنتیک دلیل اصلی سفید شدن زودرس موها است. سوال پرتکراری که در مورد موهای سفید وجود دارد، ارتباط زیاد شدن آنها با کندن این تار موهای دوست نداشتنی است در این بخش به آن اشاره خواهیم داشت.

آیا کندن موی سفید باعث زیاد شدن آن میشود؟

خیر، کندن موی سفید باعث رشد بیشتر آن‌ها نمی‌شود. رنگدانه‌های مو، که عامل رنگ موی افراد هستند، در سلول‌های ریشه‌ای موها قرار دارند و با توقف ساخت این رنگدانه‌ها در سلول‌ها، مو سفید می‌شود. برعکس، کندن موی سفید باعث نابودی بخشی از سلول‌های ریشه‌ای مو می‌شود که موجب کاهش تعداد موهای سفید شده و کمتر شدن آن‌ها در آینده می‌شود. اما در هر صورت، کندن موهای سفید نمی‌تواند باعث رشد بیشتر آن‌ها شود.

شروع سفیدی مو در افراد سفیدپوست از سن ۳۵ سالگی و در افراد سیاهپوست از ۴۵ سالگی به طور طبیعی رخ می‌دهد. با این حال، در صورتی که سن شروع سفیدی مو در افراد سفیدپوست کمتر از ۲۰ سال و در افراد سیاهپوست کمتر از ۳۰ سال باشد، می‌توان گفت که فرد دچار سفیدی زودرس مو شده است و با استفاده از برخی داروها می‌توان از آن جلوگیری کرد.

فاکتورهای مؤثر بر سفیدی مو عبارتند از:

کمبود ویتامین‌ها، به خصوص ویتامین B۱۲

بیماری‌های سیستم ایمنی مانند برص و آلوپسی آره آتا

کمبود آهن و کم خونی

مصرف برخی داروها مثل کلروکین

رژیم غذایی نامناسب و ناپایدار

استفاده از شامپوها و محصولات شیمیایی مضر برای مو

بیماری‌های تیروئید

کمبود روی در بدن

مصرف دخانیات

درمان سفیدی مو

هیچ شامپویی توانایی درمان سفیدی مو را ندارد. استفاده از این شامپوها فقط می‌تواند به تیرگی یا روشنی موها کمک کند ولی در کاهش یا جلوگیری از سفیدی مو تاثیری ندارد. همچنین، رنگ مو نیز نمی‌تواند تاثیری در کاهش یا افزایش موهای سفید داشته باشد.

سفیدی زودرس مو توسط پزشکان پوست و با استفاده از داروها درمان می‌شود. پزشکان با استفاده از داروهایی که سلول‌های رنگدانه مو را تحریک می‌کنند، سن شروع سفید شدن مو را بالاتر می‌برند و این مشکل را درمان می‌کنند.

منبع
نمناک

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: کمبود این ویتامین‌ها و مواد معدنی باعث سفید شدن زودرس مو می‌شود چند راهکار ساده برای دیرتر سفید شدن موهای سر

دیگر خبرها

  • ما اینجاییم تا قهرمان فوتسال آسیا شویم
  • (ویدئو)کارشناس داوری جنجالی‌ترین صحنه پرسپولیس - آلومینیوم؛ اورنوف روی گل اول خطا کرد؟
  • کارشناسی صحنه جنجالی در شکست پرسپولیس
  • آیا کندن موی سفید باعث زیاد شدن آن میشود؟
  • سوپرگل فوتسالیست ایرانی که آسیا را به هم ریخت
  • (عکس) ورزشکار جنجالی مدل شد؛ سارا خادم‌الشریعه روی جلد مجله معروف
  • سنگ سفیدی: با تمرکز بیشتر به دیدار نیمه نهایی می‌رویم
  • حسن زاده: برای هدف بزرگ‌تری از صعود به جام جهانی بازی می کنیم
  • مصائب پیروزی برابر قرقیزستان از زبان کاپیتان تیم ملی فوتسال
  • اصغر حسن‌زاده بهترین بازیکن دیدار ایران و قرقیزستان شد