Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

شهر دورافتاده ساحلی آنسلو در استرالیا روز پنجشنبه دمای ۵۰.۷ درجه سانتیگراد (۱۲۳.۲۶ فارنهایت) را تجربه کرد که با رکورد قبلی دما در این کشور برابری می‌کند.

چنین دمایی قبلا فقط یک بار در سال ۱۹۶۲ ثبت شده بود.

براساس پیش بینی‌ها آنسلو و نواحی اطراف ممکن است روز جمعه هم شاهد شکسته شدن رکورد دما باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غرب استرالیا ماه پیش آتش سوزی‌های طبیعی گسترده‌ای را تجربه کرد.

یک آتش سوزی در نزدیکی رود مارگارت بیش از شش هزار هکتار زمین را سوزاند و مردم را مجبور به تخلیه خانه‌ها کرد.

اداره هواشناسی این کشور تایید کرد که دمای ۵۰.۷ درجه در روز پنجشنبه در آنسلو در ساعت ۱۴:۲۶ به وقت محلی (۲۲:۲۶ گرینویچ) ثبت شد.

به گزارش رسانه‌های محلی میانگین دما در آنسلو در این وقت سال ۳۶.۵ درجه سانتیگراد است.

دو شهر دیگر، ماردی و روبِرن، هم دمایی بیش از ۵۰ درجه سانتیگراد را در روز پنجشنبه گزارش دادند.

لوک هانتینگتون از اداره هواشناسی گفت که انباشت هوای داغ در منطقه ناشی از فقدان طوفان‌های تندری (همراه با صاعقه) است.

مارک بارات ساکن روبِرن به شبکه‌ای بی سی استرالیا گفت که دما آنقدر شدید بود که کولر در دفتر آن‌ها از کار افتاد.

کریس فُکس کارشناس پیش بینی آب و هوا در بی بی سی می‌گوید که دما روز جمعه باز کمی افزایش خواهد یافت، اما در روز‌های بعد کاهش می‌یابد.

این دما درحالی ثبت می‌شود که چند روز قبل سیستم ماهواره‌ای اتحادیه اروپا تایید کرد که هفت سال گذشته داغ‌ترین از زمان ثبت رکورد‌ها بوده اند.

موج‌های گرما به دلیل تغییر اقلیم ناشی از فعالیت‌های انسانی محتمل‌تر و شدیدتر از گذشته شده است.

جهان اکنون حدود ۱.۲ درجه سانتیگراد گرمتر از دوران ماقبل صنعتی است و روند گرمایش ادامه خواهد یافت مگر آنکه دولت‌های جهان به سرعت تولید گاز‌های گلخانه‌ای مثل دی اکسید کربن و متان را کاهش دهند.

منبع: بی بی سی

منبع: آفتاب

کلیدواژه: استرالیا هواشناسی گرما درجه سانتیگراد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۲۶۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسمان خوزستان مه‌آلود می‌شود/ ورود سامانه جدید بارشی به استان

محمد سبزه زاری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر بیان کرد: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی از امروز با گذر سامانه از خوزستان، همچنان احتمال بارش‌های خفیف در مناطق مرتفع شرقی، شمالی مورد انتظار است.

وی اضافه کرد: از فردا در اغلب مناطق خوزستان پدیده غالب مه یا مه رقیق بعد از بارندگی در اغلب مناطق استان به ویژه گردنه‌های کوهستانی و جاده‌های مواصلاتی است.

سبزه زاری خبر داد: از اوایل دوشنبه سامانه بارشی از سمت غرب و شمالِ غرب وارد خوزستان می‌شود و تا صبح سه شنبه در اغلب مناطق استان سبب رگبار و رعد و برق، وزش باد متوسط و تندبادهای لحظه‌ای خواهد شد.

وی تصریح کرد: بیشترین حجم و شدت بارش‌ها در بخش‌های شرقی، شمالی، جنوبی و ارتفاعات خوزستان پیش بینی می‌شود. در بقیه مناطق بارش‌ها به صورت پراکنده و نقطه‌ای خواهد بود.

سبزه زاری اظهار کرد: شمال خلیج فارس از امروز آرام ولی از روز دوشنبه مواج و در برخی ساعات همراه با رگبار و رعد برق خواهد بود.

وی گفت: در شبانه روز گذشته آبادان با ۳۰.۸ و دهدز با ۸ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط در خوزستان گزارش شده‌اند؛ همچنین در شبانه روز گذشته اهواز به بیشینه دمای ۲۹.۵ و کمینه دمای ۱۷.۳ درجه سانتیگراد رسیده است.

کد خبر 6096363

دیگر خبرها

  • پیش بینی جوی نسبتا آرام و پایدار بر آسمان کرمان
  • بارش باران از امشب در لرستان
  • آسمان کرمان دوباره آبی شد
  • وزش باد نسبتا شدید زنجان را فرا می‌گیرد
  • سامانه بارشی جدید در راه خوزستان
  • آسمان خوزستان مه‌آلود می‌شود/ ورود سامانه جدید بارشی به استان
  • وزش باد شدید، امروز و فردا در قم
  • باران همچنان میهمان کرمانیها
  • وزش باد شدید، امروز و فردا در قم 
  • باران همچنان مهمان کویر کرمان است