Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@18:42:35 GMT

انقلابی‌گری با فساد و بی عدالتی منافات دارد

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۲۶۸۴۸

انقلابی‌گری با فساد و بی عدالتی منافات دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، امام جمعه شیراز امروز در خطبه های نماز جمعه با بیان اینکه بزرگترین ضرر این است که انسان آیات الهی را کافر شود، گفت: بی‌احترامی و بی‌اعتنایی به آیات الهی منجر به ضرر انسان می‌شود، اهل بیت آیات خداوند هستند.

آیت الله دژکام خاطرنشان کرد: جامعه ما جامعه منتظران مهدی است و باید این جامعه به گونه‌ای آماده شود که ظهور اتفاق بیافتد این در حالی است که جامعه اسلامی نباید در مقابل دشمنان سست شود و باید در مقابل مستکبران ایستادگی کرد و تسلیم نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امروز وجود مقدس امام زمان (عج) آیه خداوند است که اگر نسبت به ایشان بی‌توجه باشیم، مصداق بی‌اعتنایی به آیات خدا است و منجر به ضرر انسان می‌شود.

امام جمعه شیراز ادامه داد: آمریکا در این خیال باطل است که با تحریم، ایران را از مسیر خود خارج کند اما مسلمانان هیچگاه استقلال خود را از دست نمی‌دهند و حاضر نیستند خدشه‌ای به آرمان‌های انقلاب و اسلام وارد شود.

در جنگ سخت شهر ها را می‌گیرند و در جنگ نرم بینات انقلاب را

آیت‌الله دژکام با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری در 19 دی ماه شهر قم بیان کرد: وظیفه رسانه‌ها این است که برخی از نکات این سخنرانی‌ها را مرتب به مردم یادآوری کنند.

وی با بیان اینکه رهبری به جنگ نرم در صحبت‌هایشان اشاره کردند، افزود: در جنگ سخت شهرها را می‌گیرند اما در جنگ نرم بینات انقلاب اسلامی را زیر سوال می‌برند یعنی حاکمیت دین را زیر سوال می‌برند اینکه دین باید در حکومت باشد یا نه؟ این واضح است اما دشمن در جنگ نرم این را زیر سوال می‌برد.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه حکومت مهدوی باید تشکیل شود اما دشمن اصل قضیه را زیر سوال می‌برد، عنوان کرد: فرقه‌های زیادی علیه امام زمان(عج) درست کردند. مسئله دیگر در جنگ نرم تسلیم نشدن در مقابل دشمن مستکبر است و انقلاب اسلامی مبتنی بر اسلام و دین است و نباید مقابل دشمن تسلیم شد.

آیت الله دژکام با بیان اینکه دین می‌گوید تسلیم نشوید و فریب دشمن را نخورید، بیان کرد: متن قرآن است که دشمن نباید بر شما مسلط باشد، نباید تسلیم شوید و آمریکا هم این پنبه را از گوش خود خارج کند چون ملت ایران همان گونه که سال 57 محکم مقابل همه استکبار ایستاد همچنان مشت خود را برای زدن به دهان دشمنان گره کرده است. 

مبارزه با فساد و بی عدالتی خواست رهبریست

وی با بیان اینکه مبارزه با فساد و بی‌عدالتی در داخل مورد تاکید رهبری است، گفت: کسی به اسم انقلابی نمی‌تواند فساد کند هرکس می‌خواهد باشد، اصل انقلاب و انقلابی‌گری با فساد و بی‌عدالتی مبارزه می‌کند.

آیت‌الله دژکام با بیان عدالت دل‌های مردم را به انقلاب اسلامی محکم می‌کند، افزود: باید تلاش‌هایی برای تحقق عدالت کرد نمی‌توان هیچ کاری نکرد و تنها دست روی دست گذاشت. سال 57 چه کسی جرات می‌کرد حرف بزند؛ کسی باور نمی‌کرد که حکومت شاهی کنار گذاشته شود اما مردم با رهبری امام راحل انقلاب کردند.

وی با اشاره به داستان حضرت موسی و بنی اسرائیل گفت: چند سال است که رهبری گفته به تولید داخلی توجه کنید، باید حواسمان باشد که ایراد بنی‌اسرائیلی نگیریم، رئیس جمهور گفته که برای فروش نفت راه پیدا کردیم این روش درست است اما برخی هنوز هم پا عقب می‌کشند.

با تکیه بر توانمندی داخلی تحریم ها را فلج می‌کنیم

امام جمعه شیراز ادامه داد: رهبری چندین سال است که بر توجه به تولیدات داخلی اشاره کرده اند و اگر تکیه بر توانمندی داخلی داشته باشیم می‌توانیم تحریم‌ها را فلج کنیم. 

وی با بیان اینکه اکنون اقتصاد و معیشت فرهنگ دو مقوله اصلی کشور است که باید در این دو مسیر جلو برویم، گفت:  در فرهنگی 5 کلان مسئله است در زمینه اقتصادی هم اگر نظام مسائل اقتصادی مشخص شود، کلان مسئله‌ها پیدا می‌شود، مجموعه دولت و ملت با هم کمک کنند که این مسائل حل شود.

امام جمعه شیراز در فرهنگی برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی تهیه شده و همه مطالعه و در راستای این سند حرکت کنند، افزود: روحانیت و مدیران فرهنگی استان میدان‌داری و مابقی هم کمک کنند.

نقشه علمی استان تدوین شود

 آیت الله دژکام، باید نقشه علمی استان فارس و اثرگذاری استان در کشور تدوین شود تا بتوان نقش آفرینی خود را در کشور به شکلی کامل ایفا کنیم از این رو باید تمدن اسلامی که مقدمه ظهور دولت امام زمان (عج) است را تشکیل داد.

انتهای پیام/ ج

منبع: فارس

کلیدواژه: مبارزه با فساد خطبه های نماز جمعه آیت الله دژکام نماز جمعه شیراز انقلابیگری بی عدالتی فساد و بی عدالتی امام جمعه شیراز آیت الله دژکام زیر سوال جنگ نرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۲۶۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیداری ملت های آزاده جهان به برکت انقلاب اسلامی است

ایسنا/گیلان استاندار گیلان با بیان اینکه بیداری ملت های آزاده جهان به واسطه چراغی است که امام راحل با انقلاب اسلامی افروختند، گفت: مشعل انقلاب اسلامی همیشه روشن خواهد ماند.

اسدالله عباسی امروز، یازدهم اردیبهشت ماه در جلسه ستاد ارتحال امام راحل(ره) که در سالن شهید انصاری استانداری گیلان برگزار شد، انقلاب امام را موجب بیداری ملت‌های جهان دانست و اظهار کرد: هم اینک شاهد روشن شدن افکار عمومی مردم جهان نسبت به استکبار هستیم و هر سال نیز بیشتر می‌شود .

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه مشعل انقلاب اسلامی همیشه روشن می‌ماند و راه امام و شهدا هر ساله پر رهروتر می‌شود، تصریح کرد: استکبار جهانی با غول‌های رسانه‌ای خود مترصد سانسور جنایت‌های رژیم جعلی صهیونیستی است، اما باز شاهدیم که بخشی از این جنایت‌ها برملا می‌شود و در این راستا شاهد واکنش مردم آزاده در سراسر جهان نسبت به این جنایت‌ها هستیم.

وی به سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) در ۱۴ خرداد نیز اشاره و بیان کرد: امسال کاروان‌های پیاده و سواره از استان گیلان عازم مرقد مطهر امام می‌شوند که کاروان پیاده‌روی با ظرفیت ۵۰۰ نفر از روز چهارم خردادماه حرکت خود را از رشت آغاز می‌کنند.

عباسی اضافه کرد: به همین دلیل باید بسته‌های فرهنگی را برای این کار فرهنگی بزرگ آماده سازیم تا این کاروان بدون کوچک‌ترین مشکلی عازم مرقد مطهر شوند تا در مراسم سالگرد ارتحال حضور یابند.

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر، عظمت و پیام این کار نیز باید به خوبی انعکاس داده شود و به خصوص سعی شود که جوانان بیشتر در کاروان پیاده روی حضور یابند زیرا آنان زمان انقلاب را درک نکردند و با حضور در این کار فرهنگی می‌توانند با آرمان‌های امام راحل بیشتر آشنا شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود
  • بیداری ملت های آزاده جهان به برکت انقلاب اسلامی است
  • بی عدالتی در حوزه‌های انتخابیه حاکم شده است
  • تجدید میثاق وزیر آموزش و پرورش و معلمان با آرمان‌های امام راحل
  • با سفارش نمی‌توان مأموریت مبارزه با فساد را دنبال کرد
  • دانشجویی که فرمانده جنگ بود
  • اهانت به امام خمینی(ره) در کتاب درسی هند؟
  • جمعی از معلمان با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند
  • معلم انقلابی باید در کشور تربیت شود
  • هنرمند انقلابی در راستای توحید الهی گام برمی دارد