Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- سازمان جهانی بهداشت (WHO) در بحبوحه افزایش پذیرش مبتلایان به کووید-19 در بیمارستان‌ها استفاده از دو روش درمانی جدید را توصیه کرد.
به گزارش آریا، سازمان بهداشت جهانی دو روش درمانی جدید را برای بیماری ناشی از کروناویروس تایید کرد چراکه موارد ابتلا به سویه اُمیکرون نظام سلامت در سراسر جهان را تحت فشار قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناسان این سازمان داروی عارضه آرتریت موسوم به بارسیتینیب (baricitinib) و داروی آنتی بادی سوتروویماب (Sotrovimab) را برای جلوگیری از ابتلا به نوع شدید بیماری و مرگ ناشی از کووید-19 توصیه کرده‌اند.
کارشناسان اکیدا استفاده از داروی بارسیتینیب را به عنوان جایگزین مسدودکننده‌های اینترلوکین-6 (IL-6) در ترکیب با کورتیکواستروئیدها برای درمان بیماران بدحال کووید-19 توصیه کردند. به گفته آنان استفاده از این دارو همراه با کورتیکواستروئیدها درمبتلایان به نوع شدید کووید-19 منجر به افزایش احتمال طول عمر آنان و کاهش نیاز به استفاده از دستگاه تنفس مصنوعی می‌شود.
کارشناسان این سازمان همچنین پیشنهاد کردند که بارسیتینیب و مسدودکننده‌های گیرنده IL-6 مانند توسیلیزوماب و ساریلوماب اثرات مشابهی دارند و تصمیم گیری در مورد تجویز آنان باید بر اساس مسائلی از جمله هزینه و تجربه پزشک باشد.
به گزارش ایسنا به نقل از هندوستان تایمز، آنان همچنین سوتروویماب را برای مبتلایان به کووید خفیف که بیشتر در معرض خطر بستری شدن در بیمارستان هستند مانند افراد مسن و مبتلایان به بیماری‌های مزمن توصیه کردند. استفاده از این داروی آنتی بادی در مبتلایان به نوع خفیف بیماری، منجر به کاهش قابل توجه خطر بستری شدن در بیمارستان میشود. با این حال، طبق دستورالعمل صادر شده این دارو احتمالا تاثیر کمی بر مرگ و میر و استفاده از دستگاه تنفس دارد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بیماری کووید کووید 19

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۲۶۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«پل طبیعت» امشب قرمز رنگ می‌شود

به گزارش تابناک به نقل از موج، پل طبیعت به عنوان یکی از نمادهای شهری تهران در حمایت از مبتلایان و جلب توجه عموم جامعه به تالاسمی رنگ قرمز به خود می‌گیرد.

رنگ قرمزنماد حمایت از مبتلایان به تالاسمی است.

گفتنی است که فدارسیون جهانی تالاسمی برای جلب افکار عمومی از سال ۱۹۹۴ میلادی (۱۳۷۲ شمسی) روز هجدهم اردیبهشت را به عنوان روز جهانی تالاسمی نامگذاری کرده است.

دیگر خبرها

  • صحبت‌های یک پزشک درباره کمبود دارو در ایران؛ «هرکسی نمی‌تواند داروی ۶۰ میلیونی از ترکیه بخرد»
  • «پل طبیعت» امشب قرمز رنگ می‌شود
  • تلاش برای دسترسی به داروی مورد نیاز بیماران تالاسمی
  • رایگان شدن هزینه‌های درمانی کودکان زیر ۷ سال
  • داروی ایرانی بیماران SMA وارد بازار می‌شود / برنامه وزارت بهداشت برای پویش ملی سرطان
  • وضعیت تولید داروی بیماران SMA در کشور
  • تشکیل سازمان «سپند» به تایید شورای نگهبان رسید
  • مردم نگران تامین داروی "وارفارین" نباشند
  • مردم نگران تامین داروی وارفارین نباشند
  • تغییرات آب و هوایی می‌تواند منجر به افزایش ویروس‌هایی مانند کووید شود