Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-مجموع بیماران مبتلا به کرونا در سراسر جهان تاکنون به 320 میلیون و 960 هزار و 551 نفر رسیده است.
 به گزارش خبرگزاری آریا،مجموع مبتلایان به بیماری «کووید-19» در جهان تاکنون به 320 میلیون و 960 هزار و 551 نفر رسیده، مرگ پنج میلیون و 539 هزار و 210 نفر بر اثر این بیماری تأیید شده است و 264 میلیون و 112 هزار و 115 نفر از مبتلایان نیز تاکنون بهبود یافته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس آمارهای رسمی آمریکا همچنان با بیش از 65.2 میلیون مبتلا و بیش از 869 هزار قربانی در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-19 قرار دارد.
هند نیز با آمار بیش از 36.5 میلیون مبتلا پس از آمریکا در رتبه دوم جهانی به لحاظ میزان ابتلا قرار دارد و آمار مبتلایان به کووید-19 در برزیل هم از 22.8 میلیون نفر فراتر رفته و در حال حاضر سومین کشور جهان به لحاظ بالاترین شمار مبتلایان است همچنین پس از ایالات متحده، کشورهای برزیل با بیش از 620 هزار و هند با بیش از 485 هزار جانباخته، بالاترین آمار قربانیان کووید -19 را در این فهرست جهانی گزارش داده‌اند.
بر اساس این فهرست، روسیه نیز با گذشتن از آمار 319 هزار جان‌باخته تاکنون بیشترین تلفات کرونا را در بین کشورهای اروپایی داشته است. با این حال انگلیس با ثبت رسمی بیش از 14.9 میلیون بیمار کرونایی، رکورد مجموع مبتلایان به این بیماری را در قاره سبز دارد.
همچنین ایران با مجموع شش میلیون و 214 هزار و 781 ابتلا و 132 هزار و دو مورد فوت ناشی از بیماری کووید-19 در رتبه دوازدهم در بین کشورهای دارای بیشترین آمار مبتلایان کرونا قرار گرفته است.
بر اساس آمار فوق در حال حاضر در 20 کشور، شمار مبتلایان از رقم سه میلیون نفر عبور کرده‌ است و پس از ایالات متحده، هند و برزیل - که همچنان سه کشور رکورددار شمار مبتلایان در دنیا هستند - کشورهای انگلیس، فرانسه، روسیه، ترکیه، ایتالیا، اسپانیا، آلمان، آرژانتین، ایران، کلمبیا، اندونزی، لهستان، مکزیک، اوکراین، آفریقای جنوبی، هلند و فیلیپین نیز بیش از سه میلیون مبتلا را ثبت کرده‌اند.
روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-19 که تاکنون در 222 کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد
سازمان بهداشت جهانی دو روش درمان کرونا را تایید کرد
سازمان بهداشت جهانی(WHO) با ادامه رکوردزنی موارد بستری کووید-19 در بیمارستان‌ها، دو روش درمانی جدید را توصیه کرد.
 سازمان بهداشت جهانی دو روش درمانی جدید را برای بیماری ناشی از کروناویروس تایید کرد چراکه موارد ابتلا به سویه اُمیکرون نظام سلامت در سراسر جهان را تحت فشار قرار داده است. کارشناسان این سازمان داروی عارضه آرتریت موسوم به بارسیتینیب (baricitinib) و داروی آنتی بادی سوتروویماب (Sotrovimab) را برای جلوگیری از ابتلا به نوع شدید بیماری و مرگ ناشی از کووید-19 توصیه کرده‌اند.
کارشناسان اکیدا استفاده از داروی بارسیتینیب را به عنوان جایگزین مسدودکننده‌های اینترلوکین-6 (IL-6) در ترکیب با کورتیکواستروئید‌ها برای درمان بیماران بدحال کووید-19 توصیه کردند. به گفته آنان استفاده از این دارو همراه با کورتیکواستروئید‌ها درمبتلایان به نوع شدید کووید-19 منجر به افزایش احتمال طول عمر آنان و کاهش نیاز به استفاده از دستگاه تنفس مصنوعی می‌شود.
کارشناسان این سازمان همچنین پیشنهاد کردند که بارسیتینیب و مسدودکننده‌های گیرنده IL-6 مانند توسیلیزوماب و ساریلوماب اثرات مشابهی دارند و تصمیم گیری در مورد تجویز آنان باید بر اساس مسائلی از جمله هزینه و تجربه پزشک باشد.
آنان همچنین سوتروویماب را برای مبتلایان به کووید خفیف که بیشتر در معرض خطر بستری شدن در بیمارستان هستند مانند افراد مسن و مبتلایان به بیماری‌های مزمن توصیه کردند. استفاده از این داروی آنتی بادی در مبتلایان به نوع خفیف بیماری، منجر به کاهش قابل توجه خطر بستری شدن در بیمارستان می شود؛ با این حال، طبق دستورالعمل صادر شده این دارو احتمالا تاثیر کمی بر مرگ و میر و استفاده از دستگاه تنفس دارد

تشدید کرونای اومیکرون در پاکستان
  در حالی که تا چند هفته پیش شمار روزانه مبتلایان کرونای در پاکستان کمتر از 400 نفر بود، اما با ورود کرونای اومیکرون و سرعت بالای فراگیری آن، در کنار عدم توجه مردم به نکات بهداشتی باعث شده تا شمار مبتلایان روزانه تا 10 برابر افزایش یابد.
این در حالیه که دولت پاکستان اعلام کرده برای مقابله با موج پنجم کرونا اعمال محدودیت‌ها نسبت به موج‌های قبلی اعمال نخواهد شد با این حال مردم باید ضمن مشارکت در طرح واکسیناسیون، نکات بهداشتی را رعایت کنند.
شیوع گسترده کرونا باعث شده تا مقامات پاکستانی به دنبال بررسی تعطیلی مجدد مدارس در سراسر این کشور بعد از گذشت چهار ماه از بازگشایی مدارس باشند
در کراچی به عنوان پر جمعیت‌ترین شهر پاکستان میانگین تست‌های مثبت کرونا به 20 درصد افزایش یافته یعنی از هر 5 نفر تست یک نفر مثبت است.

تایید داروی ضد کرونای "مرک" در اندونزی
اندونزی استفاده اضطراری از داروی ضد کرونای "مرک" را تایید کرد.
 آژانس غذا و داروی اندونزی در بیانیه ای اعلام کرد: قرص ضد ویروسی مولنوپیراویر ساخت شرکت "مرک" را برای استفاده اضطراری تایید شده است.
خبرگزاری رویترز نوشت: وزیر بهداشت اندونزی از ورود محموله ای شامل 400 هزار قرص مولنوپیراویر به این کشور خبر داده است.

روسیه برای موج جدید کرونا در روسیه آماده می شود
وی با اشاره به اعزام گروهی از کارشناسان روس به آفریقای جنوبی برای تحقیق در مورد سویه اومیکرون اظهار داشت: از دولت آفریقای جنوبی برای امکان تحقیق کارشناسان روس بر روی سویه اومیکرون قدردانی می کنم.
 تاس روز جمعه در گزارشی به نقل از سران چندین منطقه روسیه، از انتظار مناطق این کشور برای تشدید شیوع کرونا بخاطر گسترش انتشار سویه اومیکرون خبر داد و نوشت: مناطق روسیه برای مقابله با موج جدید همه گیری کرونا آماده می شوند.
بر اساس این گزارش، روسیه حداقل دو هفته فرصت دارد تا برای موج جدید کرونا آماده شود و تخت های بیمارستانی ویژه بیماران کرونایی آماده می کند.
رسانه روسی به نقل از تاتیانا گولیکووا معاون نخست وزیر روسیه یادآورشد که اکنون 164 هزار تخت بیمارستانی برای بیماران کرونا بکار گرفته می شود و در زمان اوج همه گیری کرونا 305 هزار تخت برای این منظور استفاده شد.
آنا پوپووا رییس سازمان حمایت از مصرف کنندگان روسیه (نهاد دست اندرکار مبارزه با بیماریهای عفونی ازجمله کرونا در روسیه) هشدار داد که شمار روزانه بیماران کرونایی ممکن است در روسیه شش رقمی شود.
خبرگزاری تاس در این گزارش همچنین به تلاش مناطق روسیه برای استفاده از امکانات درمانی بیشتر ازجمله بررسی امکان استفاده از دانشجویان مراکز آموزشی پزشکی برای مداوای بیماران کرونایی پرداخت .
بر اساس گزارش ستاد مقابله با کرونا در روسیه، 740 نفر در این کشور بر اثر کرونا جان سپرده و 21 هزار و 155 فرد مبتلا به کرونا یا آلوده به ویروس آن نیز شناسایی شده اند تا مجموع شمار بیماران کرونایی در روسیه از زمان همه گیری آن به 10 میلیون و 723هزار نفر برسد.
ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه اعلام کرد که کشور در وضعیت بسیار دشوار از نظر همه گیری کرونا و در آستانه موج جدید آن قرار دارد.
به گزارش دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین، پوتین روز چهارشنبه در جلسه ای با اعضای دولت روسیه که به صورت مجازی برگزار شد، همه گیری کرونا ما را آسوده نمی گذارد و نه فقط روسیه بلکه تمام دنیا درگیر این مساله است.
وی افزود: ما شاهد وضعیت بسیار دشوار همه گیری کرونا در ایالات متحده آمریکا هستیم و بیش از یک میلیون و 300 هزار نفر در روز در این کشور به این بیماری مبتلا شده اند.
رییس جمهوری روسیه گفت: در برخی کشورهای اروپایی هم وضعیت مشابهی در مورد سویه جدید کرونا (اومیکرون) رخ می دهد.
وی با اشاره به اعزام گروهی از کارشناسان روس به آفریقای جنوبی برای تحقیق در مورد سویه اومیکرون اظهار داشت: از دولت آفریقای جنوبی برای امکان تحقیق کارشناسان روس بر روی سویه اومیکرون قدردانی می کنم.
پوتین گفت: کاملا بدیهی است که امروز ما در وضعیت بسیار دشوار همه گیری کرونا قرار داریم و در آستانه موج جدید همه گیری این بیماری هستیم.
وی ادامه داد: در این دوره (ایام جشن سال نوی میلادی در روسیه) مردم رفت و آمد و معاشرت بیشتری داشتند و این مساله نمی تواند بر وضعیت اپیدمیولوژی کشور تاثیر نگذارد.
به گفته پوتین، دو هفته فرصت وجود دارد تا روسیه برای مقابله با موج جدید کرونا آماده شود.
تاتیانا گولیکووا معاون نخست وزیر و رییس ستاد مقابله با کرونا در روسیه نیز در جلسه دولت این کشور گفت که موج جدید شیوع گسترده کرونا در روسیه اجتناب ناپذیر است.
به گفته گولیکووا، موج جدید همه گیری کرونا در روسیه بخاطر شیوع سویه اومیکرون در این کشور گریزناپذیر است.
وی یادآورشد که دولت روسیه تا پایان این هفته تدابیر جدید برای مقابله با کرونا اعلام خواهد کرد.
براساس اطلاعات رسانه های روسی، بیش از 300 نفر در روسیه، آلوده به سویه اومیکرون شناسایی شده اند و تعداد این افراد ممکن است در مناطق مختلف این کشور حتی چند برابر افزایش بیابد.

ادامه روند صعودی تلفات کرونا در آمریکا
مدیر مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های آمریکا از رشد فزاینده فوتی‌های ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در این کشور خبر داده است.
به گزارش رویترز، روچیل والنسکی مدیر مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های آمریکا در اظهاراتی گفت: تعداد بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان های ایالات متحده حدود 33 درصد و تعداد فوتی های ناشی از ابتلا به ویروس کرونا نسبت به یک هفته قبل 40 درصد افزایش داشته است.
بر اساس این گزارش وی در ادامه افزود: پیش بینی می شود تعداد موارد ابتلا به ویروس کرونا با توجه به شیوع سریع سویه امیکرون طی هفته های آینده با افزایش چشمگیری روبرو شود.
مدیر مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های آمریکا اظهار داشت: رشد فزاینده تعداد مبتلایان به ویروس کرونا بیشتر به خاطر گسترش سویه اومیکرون بوده که هم اکنون 90 درصد مبتلایان به این بیماری را تشکیل داده است.
تعداد مبتلایان به ویروس کرونا از اواخر دسامبر تاکنون روند صعودی داشته است. البته کارشناسان بهداشت و سلامت بر این باورند که سویه اومیکرون احتمالا نسبت به سویه دلتا خطر مرگ کمتری را برای مبتلایان به همراه خواهد داشت.
والنسکی معتقد است که علت اصلی افزایش فوتی های کرونایی در آمریکا ناشی از ابتلا به سویه دلتا بوده است.

ویروسی بسیار مسری‌تر از اُمیکرون
 در حال حاضر ویروسی بسیار مسری‌تر از اُمیکرون در مدارس ایالات‌متحده در حال گسترش است.
به نقل از بیزینس نیوز، دکتر رجینالد واشنگتن، مدیر ارشد پزشکی در بیمارستان کودکان ایالات‌متحده گفت: در حال حاضر ویروس سنسیتیال تنفسی (RSV) بر سویه اُمیکرون در دنور و اطراف آن غالب است.
وی اظهار کرد: این ویروس بسیار مسری است و در سیستم مدرسه همچنین در سرتاسر مهدکودک‌ها و خانه‌ها بسیار شایع است.
ویروس سنسیشیال تنفسی باعث ایجاد عفونت در ریه‌ها و مجاری تنفسی فرد می‌شود. این ویروس می‌تواند باعث بیماری شدید در برخی از افراد ازجمله نوزادان، نوزادان نارس، افراد مسن و افرادی شود که از شرایط پزشکی زمینه‌ای رنج می‌برند.
این ویروس علائمی مشابه علائم کووید مانند آبریزش بینی، سرفه خشک، گلودرد و سردرد دارد. موارد شدید ممکن است باعث مشکل در تنفس، تنفس سریع، ذات‌الریه یا برونشیت شود.
ابتلا به کووید در کودکان ممکن است منجر به علائم خفیف شود و ابتلا به ویروس سنسیتیال تنفسی می‌تواند به‌طور قابل‌توجهی ایمنی کودکان را کاهش و خطر ابتلا به سویه اُمیکرون ویروس کرونا را افزایش دهد.
طبق گفته کلینیک مایو، فرد می‌تواند هم‌زمان به ویروس سنسیتیال تنفسی  و  کووید مبتلا شود که ممکن است منجر به علائم بدتر شود.
ویروس سنسیتیال تنفسی سالانه موجب مرگ‌ومیر 100 تا 500 کودک زیر 5 سال می‌شود.
داده‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها نشان می‌دهد که در میان بزرگسالان بالای 65 سال، سالانه حداقل 14 هزار نفر بر اثر ویروس سنسیتیال تنفسی جان خود را از دست می‌دهند.
با وجود افزایش تعداد موارد ابتلا به ویروس سنسیتیال تنفسی، مقامات بهداشتی همچنان از والدین می‌خواهند که در صورت منفی بودن آزمایش کووید-19 فرزندشان و وجود علائم مشابهی با این ویروس مراقب باشند.
بسیاری از پزشکان و محققان در اواخر ماه گذشته گفتند که هنوز شواهدی مبنی بر خطرناک‌تر بودن سویه اُمیکرون برای کودکان نسبت به سایر سویه‌های کووید-19 مشاهده نکرده‌اند با این حال، تعداد عفونت‌های کودکان به‌طور پیوسته افزایش یافته است.

ثبت بالاترین آمار روزانه ابتلا به ویروس کرونا در عربستان
وزارت بهداشت عربستان سعودی از ثبت بالاترین آمار روزانه ابتلا به ویروس کرونا در این کشور خبر داد.
 وزارت بهداشت عربستان 5499 مورد جدید مبتلا به ویروس کرونا را  اعلام کرد.
وزارت بهداشت عربستان نیز از ثبت 5499 مورد جدید ابتلا به ویروس جدید کرونا خبر داد و مجموع مبتلایان به این ویروس را به 599044 اعلام کرد.
این وزارتخانه اعلام کرد که 2978 مورد جدید بهبودی ثبت شده که مجموع مبتلایان بهبود یافته 55035 نفر است.
این وزارت‌خانه در اعلامیه‌ای از مردم خواست که برای دریافت مشاوره و اطلاعات و خدمات بهداشتی و پرس‌وجوی شبانه‌روزی از تحولات کرونا با شماره 937 تماس بگیرند.
عربستان نخستین کشور حوزه خلیج فارس بود که از ثبت اومیکرون خبر داد.
شاخص موارد جدید در برابر سویه جدید ویروس کرونا « اومیکرون» همچنان در حال افزایش است.
عربستان سعودی در 24 ساعت گذشته در صدر مبتلایان و قربانیان کرونا در خلیج فارس قرار گرفته است.
اخیرا خبرگزاری دولتی عربستان به نقل از یک منبع در وزارت کشور اعلام کرد که زدن ماسک در اماکن عمومی اجباری است.
عربستان سعودی اخیرا بیش از دو ماه و نیم پس از لغو اقدامات پیشگیرانه، مجدداً اقدامات فاصله گذاری اجتماعی را در مسجد الحرام مکه اعمال کرد.

چند برابر شدن مبتلایان به کرونا در ترکیه
در شرایطی که ترکیه در روزهای خوب، به مرز 16 هزار مبتلا در بازه زمانی 1 شبانه روز رسیده بود، حالا دوباره این مقدار بیش از 4 برابر شده و به 80 هزار نفر نزدیک شده است.
 در کشور همسایه غربی ایران یعنی ترکیه، پیک کرونایی اُمیکرون، کار دست نظام بهداشت و سلامت این کشور داده و چند برابر شدن مبتلایان، مقامات را نگران کرده است.
در شرایطی که ترکیه در روزهای خوب، به مرز 16 هزار مبتلا در بازه زمانی 1 شبانه روز رسیده بود، حالا دوباره این مقدار بیش از 4 برابر شده و به 80 هزار نفر نزدیک شده است.
فخرالدین کوجا وزیر بهداشت ترکیه در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توییتر چنین نوشته است: «اگرچه افزایش مبتلایان به خاطر شیوع کرونای اومیکرون، نگران کننده است، اما شکی نیست که ما می توانیم در روند عادی زندگی خود بر این وضعیت غلبه کنیم.
ما می دانیم که نتیجه حاصل از تزریق گسترده واکسن و اهمیت دوز سوم، دستاورد مهمی بوده و این را هم می دانیم که ماسک و فاصله اجتماعی در کنترل وقایع، هنوز هم اهمیت حیاتی دارد. پس اگر اراده کنیم، ابتکار عمل در دست ماست و می توانیم پیروز شویم.»
در پاسخ باید گفت: افزایش آمار مبتلایان و رسیدن آن به یک عدد رکوردشکن و نگران کننده، موضوعی نیست که بتوان به سادگی از کنار آن گذشت.
بنا به باور کارشناسان حوزه بهداشت و سلامت کرونا و اعضای هیات علمی ستاد مبارزه با کرونا در ترکیه، توجه مردم به تدابیر و پروتکل های بهداشتی، به طرز چشمگیری کاهش پیدا کرده است.
حضور مردم در اماکن عمومی، توام با ازدحام و بدون اعتنا به ماسک و فاصله اجتماعی، نقل و انتقال ویروس اومیکرون را سهل و آسان کرده است. دومین نکته تفسیری مهم، این است که در شرایطی که تعداد مبتلایان در شبانه روز در مرز 20 هزار نفر بود، تعداد فوت شدگان به 200 نفر نمی رسید. حالا هم که مبتلا به عدد 80 هزار نفر نزدیک شده، باز هم عدد فوت در همان حول و حوش باقی مانده و تغییر نکرده است. چرا؟
به این دلیل که اولاً در کلانشهرها وضعیت ماسک امیدوارکننده بوده و دوم این که نه تنها در ترکیه بلکه در سیر جهانی، میزان کشندگی و تلفات کرونا، به طرز چشمگیری پایین آمده است. اما معنی دقیق این گزاره، نمی تواند تاویل تماماً مثبتی به دست دهد که به معنی توقف کامل کرونا باشد. خیر.
کرونا همچنان به قوت خود باقی است و تعداد مبتلایان در بسیاری از کشورهای جهان بیشتر و بیشتر می شود. اما میزان کشنده بودن ویروس، کمتر شده است. البته باید این نکته را هم افزود که عدد 138 میلیون دوز واکسن برای ترکیه 84 میلیون نفری، عدد بدی نیست، اما واقعیت این است که چند میلیون شهروند، با وجود اصرار و تبلیغ و خواهش مداوم وزارت بهداشت ملی ترکیه، همچنان از مراجعه برای دریافت واکسن امتناع می کنند.

 رکوردهای جدید کرونایی در کشورهای اروپایی
آمار مبتلایان به کرونا در دانمارک از مرز یک میلیون نفر گذشت
در کشور دانمارک هم از آغاز بحران کرونا بیش از یک میلیون نفر به کرونا مبتلا شده اند.  انستیو بهداشت دولتی SSI در این کشور خبر داد که در عرض 24 ساعت 24343 مورد ابتلای جدید به کرونا در این کشور ثبت شده که در مجموع تا به حال 3433 نفر آن ها در اثر ابتلا به این بیماری جان داده اند.

ثبت رکورد جدید ابتلای روزانه به کرونا در بلغارستان
نهادهای بهداشتی در بلغارستان هم رکورد جدیدی را در ابتلا به کرونا در عرض 24 ساعت ثبت کرده اند. نهادهای بهداشتی در این کشور ازابتلای حدود 7062 مورد جدید به کرونا در عرض 24 ساعت خبر دادند که از آغاز شیوع کرونا بی سابقه بوده است. 89 نفر دیگر هم در این مدت در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

موارد ابتلای روزانه در آلمان هم رکورد زد
انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبح امروز از ابتلای بیش از 80 هزار مورد جدید به کرونا در عرض 24 ساعت خبر داد که از آغاز شیوع کرونا بی سابقه بوده است. این نهاد بهداشتی چهارشنبه صبح خبر داد که در عرض 24 ساعت 80430 مورد ابتلا به کرونا در این کشور ثبت شده است. شاخص ابتلای هفتگی به کرونا در این کشور به ازای 100 هزار نفر هم به 407.5 افزایش پیدا کرده است.

398 مرگ روزانه کرونایی در انگلیس
نهادهای بهداشتی در انگلیس هم از ابتلای 129.587 مورد جدید ابتلا به کرونا در عرض 24 ساعت خبر دادند و 398 نفر دیگر هم در این مدت در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را ازدست دادند.

رکورد مبتلایان روزانه در اتریش شکسته شد
در اتریش هم شمار مبتلایان روزانه به کرونا رکورد جدیدی را به دست آورده است. بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی در این کشور در عرض 24 ساعت 17 هزار نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده اند که حدود دو برابر مبتلایان روزانه در همین روز در هفته گذشته بوده و رکورد جدیدی را شامل می شود.

تشدید محدودیت ها در واتیکان
به دلیل افزایش موارد ابتلا به کرونا واتیکان هم اقدامات و قواعد کرونایی را تشدید می کند. بر اساس دستور مدیریت واتیکان بازدیدکنندگان از باغ ها، موزه ها و یا شرکت کنندگان در کنفرانس ها و مهمانان سفره خانه های واتیکان در آینده باید یا واکسن کرونا را تزریق کرده باشند و یا از کرونا بهبود یافته باشند. علاوه بر این استفاده از ماسک در این منطقه اجباری می شود.

حمله معترضان به قواعد کرونایی در بلغارستان به ساختمان پارلمان
در صوفیه پایتخت بلغارستان هم صدها تن از هواداران حزب ملی گرای پارلمانی Wasraschdane در برابر ساختمان مجلس خلق علیه محدودیت های کرونایی اعتراض کردند. معترضان که بعضا از شهرهای دیگر آمده بودند ماسک نداشتند. به گفته نیروهای امنیتی معترضان زنجیره پلیس را شکستند و خود را به ورودی اصلی مجلس رساندند به گونه ای که نمایندگان مجلس ابتدا ساختمان را ترک کردند.
پلیس تلاش کرد از نفوذ معترضان به داخل ساختمان پارلمان جلوگیری کند که در این میان برخی معترضان دستگیر شدند. تعدادی از نیروهای پلیس و معترضان هم در جریان درگیری ها مجروح شدند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کرونا واکسن اروپا چین اومیکرون کرونا در عرض 24 ساعت ویروس سنسیتیال تنفسی مرکز کنترل و پیشگیری ابتلا به ویروس کرونا آفریقای جنوبی مجموع مبتلایان کرونا در این کشور بیماران کرونایی مبتلایان روزانه کشور خبر تعداد مبتلایان ابتلا به کرونا برای مقابله همه گیری کرونا کرونا در روسیه موارد ابتلا سویه اومیکرون آمار مبتلایان کارشناسان روس بیماران کرونا شمار مبتلایان سویه ا میکرون وزارت بهداشت ایالات متحده تلفات کرونا حال حاضر بسیار مسری شیوع کرونا رکورد جدید جدید کرونا میلیون نفر شبانه روز بیماری ها مورد جدید موج جدید هزار نفر بر اساس شده اند کووید 19 80 هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۲۶۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدفم شکستن رکوردهای استقامت ایران است

محمد حسین طیبی دونده ماراتن  در گفتگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به حضورش در مسابقات بین‌المللی ماراتن ازمیر ترکیه اظهار کرد: پنجمین دوره ماراتن بین‌المللی ازمیر با اوج هیجان به پایان رسید، زیرا ورزشکارانی از سراسر جهان گرد هم آمدند تا توانایی خود را در خیابان‌های ازمیر به نمایش بگذارند با پس‌زمینه‌ی "Kültürpark "که محیطی زیبا را فراهم می‌کند.

او افزود: در رده مسابقات جاده‌ای بین المللی، ماراتن ازمیر آوک، معتبر با برچسب معتبر جهانی دوومیدانی، مشارکت چشمگیری از ۵۶۰۰ ورزشکار از ۳۸ کشور مختلف را به خود اختصاص داد. از حرفه ای‌های باتجربه گرفته تا آماتور‌های مشتاق، دوندگان با هر پیشینه‌ای گرد هم آمدند تا چالش این ماراتن بزرگ را انجام دهند. این مسابقات در ۲ بخش برگزار شد.

این دونده ادامه داد: بخش اول ۱۰کیلومتر گروه مردان و زنان و در بخش دوم ۴۲کیلومتر (دوی ماراتن) در دو گروه زنان و مردان انجام شد. همچنین بخش ۱۰ کیلومتر مسابقات ماراتن ازمیر بستری را برای دوندگان باتجربه و تازه وارد فراهم کرد تا استعداد‌های خود را به نمایش بگذارند. هدف بنده در این ورزش رسیدن به بهترین زمان‌های خود و شکستن رکورد‌های استقامت ایران هست. متاسفانه در کشور ما هیچ حمایتی نه از سوی فدراسیون‌ها و حتی نه از سوی وزارت ورزش و جوانان کشور مان انجام نمی‌شود.

او افزود: در رشته ۱۰کیلومتر متاسفانه دچار اشتباه شدند مسئولان برگزار کننده و به همین دلیل زمان‌های مشخص و درستی از ورزشکاران برتر ثبت نکردند. من زمان اصلی خودمو از فیلمی که به دستم رسید متوجه شدم.  متاسفانه روز مسابقه بنده ساعتم دچار مشکل شد و به درستی کار نکرد. من  با هزینه‌ی شخصی البته با حمایت اسپانسر به این مسابقات رسیدم و شرکت کردم. حس  میکنم واقعا دردناک باشد که یک کشوری به این وسعت  و پر قدرت، قهرمانش هیچ حمایتی از سوی مسئولان کشور نشود و فقط سرزنش و تحقیر شود.  این دور از عدالت است.  

طیبی بیان کرد: شاید باورش برایتان سخت باشد، من  به عنوان یک قهرمان ملی و عنوان دار در سطح آسیایی عنوان دومی آسیا و دارای عنوان ششم  جهان در ماده‌ی نیمه ماراتن که به مسافت۲۱کیلومتر هست را در کارنامه‌ی خودم دارم، اما من برای ورود به ورزشگاه‌های دوومیدانی  همیشه دچار مشکل هستم. به من اجازه نمی‌دهند که وارد ورزشگاه شوم، چون می‌گویند عضو تیم ملی نیستم.   این موضوع برای من خیلی جالب است. من در سوابق ورزشی خودم عضو ۳تا تیم ملی دیگه هم بودم. در رشته‌ی شنا،  اعزام به مسابقات وتورنمنت‌های بین المللی و عناوین متعددی را در این رشته  در دوران نونهالی و نوجوانی در سطح کشور سالیان سال داشتم. همچنین در رشته‌ی سه گانه ملی پوش بودم و عنوان دومی آسیا و مقامی پنجمی مسابقات قهرمانی جوانان اروپا رو در کارنامه‌ی خودم دارم و رکوردار جوانان ایران هم بودم. زیر مجموعه‌ی همین رشته، ورزش دو گانه هم ملی پوش بودم و سابقه گرفتن سهمیه جهانی امریکا رو در کارنامه‌ی خودم دارم. علاوه بر این،  رشته‌ی دوچرخه سواری  سابقه‌ی دعوت در اردوی ملی رو در کارنامه ورزشی خودم دارم.

محمد حسین طیبی در مسابقات دوی ماراتن  با زمان ۳۰:۴۶ در رده مردان قهرمان شد و احمد سیوچی و بدری شیمشک پس از او به مقام دوم و سوم دست پیدا کردند. در همین مسابقه ۱۰کیلومتر ماراتن  ازمیر در بخش زنان، توگچه کاراکایا، ناتالیا قهرمان و اوزلم ایشیک به عنوان نفر دوم و سوم ظاهر شدند و سرعت و استقامت خود را در این دوره چالش برانگیز به نمایش گذاشتند.

مسابقه ۴۲ کیلومتری، آزمون واقعی استقامت و مهارت، شاهد رقابت شدیدی بین ورزشکاران نخبه‌ای بود که برای کسب افتخارات برتر رقابت می‌کردند. ویتالیس کیبیووت دونده کنیایی در نمایشی از قدرت و اراده پیروز شد و با زمان قابل توجه و خاصی ۰۲:۱۱:۰۸ از خط پایان به عنوان نفر نخست گذشت. دونده  اتیوپیایی با زمان ۰۲:۱۳:۴۲ مقام دوم را به دست آورد، در حالی که ورزشکار کنیایی  با زمان ۰۲:۱۳:۴۷ به مقام سوم دست یافت.

در بخش زنان ورزشکار اتیوپیایی قدرت خودش را  به خوبی نمایش داد و با تسلط بر کورس، مدعی پیروزی با زمان چشمگیر ۰۲:۳۷:۲۶. دونده اتیوپیایی با زمان ۰۲:۴۲:۱۰ و سوگورو اوکتابه از ژاپن که با زمان ۰۲:۴۳:۱۶ به مقام سوم دست یافت، فاصله چندانی با آنها نداشت.

علیرغم مواجهه با شرایط نامساعد جوی، از جمله وزش باد شدید در بخش‌های خاصی از مسیر، مقاومت و اراده ورزشکاران قابل ستایش بود، زیرا آنها خود را برای دستیابی به بهترین زمان‌های شخصی و فتح بهترین عناوین (مقام) سختی‌های زیادی را تحمل کردند.

این ماراتن که توسط "Avek Otomotiv" حمایت می‌شود، از حمایت گسترده جامعه محلی و مشاغل برخوردار شد و "Sidrex"،" İzmirli"، "SPX"، "Kula Doğal Maden Suyu"و "Thera Vita" از جمله حامیان مهمی بودند که در موفقیت این رویداد سهیم بودند.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی پایه و آبی

دیگر خبرها

  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • ادامه روند کاهشی قیمت دلار در بازار
  • ریزش قیمت دلار تا ۵۸ هزار تومان!
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • زاگرس برای سومین ماه روند صعودی فروش را حفظ کرد
  • هدفم شکستن رکوردهای استقامت ایران است
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!