Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفر رئیس جمهور به استان هرمزگان/ برگزاری رزمایش محمد رسول الله(ص)/ ادامه مذاکرات احیای توافق هسته‌ای در وین/ سفر امیرعبداللهیان به چین و... از موضوعات پربازدید و خبرساز (پنج‌شنبه و جمعه) بیست و سوم و بیست و چهارم دی ماه ۱۴۰۰تحریریه سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می آید.

به گزارش ایسنا،‌ رئیس جمهور در جریان سفر به استان هرمزگان از نمایشگاه دستاوردها و توانمندی های نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در منطقه یکم دریایی بازدید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در این بازدید با اشاره به اراده قوی در نیروی دریایی سپاه گفت: تا وقتی این روحیه انقلابی و بسیجی باشد، دشمن هیچ کاری نمی‌تواند انجام دهد. امروز مردم خیالشان از امنیت کشور در بخش های مختلف آسوده است زیرا هیچ حرکتی از چشم دلاوران نیروهای مسلح پوشیده نیست.

وی خاطرنشان کرد: این احساس امنیت بدلیل اقتدار سپاه، ارتش و بسیج است. ارتش و سپاه در دل مردم جای دارند و ارتباط مردم با نیروهای مسلح بسیار نزدیک است.

رئیس‌جمهور همچنین در جمع نمازگزاران شهرک امام علی (ع) هرمزگان با بیان اینکه امروز حقیقتاً بدون هیچ‌گونه تردیدی نیروهای مسلح عزیز ما نه در سخن بلکه در عمل ملجأ و پناه مردم هستند، گفت: هر جا یک پروژه مهم و یک کار بزرگ در جهت رفع مشکلات کشور می‌بینیم، یک نیروگاه، یک پل، یک مجموعه عظیم صنعتی، راه‌ها و بزرگراه‌ها، مجموعه قرارگاه‌های سازندگی مرتبط با سپاه آنجا مشغول تلاش و کار هستند.

خبرهای دیگر مرتبط با این سفر را در لینک های زیر بخوانید.

بازدید رئیس جمهور ‌از بخش‌های مختلف مجتمع بندری شهید رجایی

تصمیمات لازم برای حل مشکلات مناطق زلزله‌زده هرمزگان اتخاذ خواهد شد

تاکید رئیسی بر پیگیری ساخت مرکز درمانی فعال در جزیره هرمز

***

رزمایش مشترک و ترکیبی نیروی زمینی سپاه با نام"محمد رسول الله (ص)" با محوریت جغرافیایی و عملیاتی قرارگاه قدس در استان سیستان و بلوچستان به صورت ترکیبی در دو فاز بزرگ رزمی - نظامی و مردم یاری - غیرنظامی برگزار شد.

همچنین فرمانده نیروی هوا فضای سپاه از موفقیت این نیرو در آزمایش موتور سنگین ماهواره‌بر با سوخت جامد و بدنه غیرفلزی کامپوزیتی و توانمندی تغییر بردار تراست با نازل متحرک خبر داد و تاکید کرد: اگر جنگ هشت‌ساله استکبار جهانی علیه ایران در سال ۱۴۰۰ رخ می‌داد، در کمتر از هشت روز به پایان می‌رسید.

آخرین اخبار از مذاکرات وین برای لغو تحریم ها موضوع گفت و گوی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با شبکه العالم بود.

جلال زاده با بیان اینکه برای ما هیچ ضمانتی مهمتر از میدان عمل و اقدام نیست، گفت: آمریکایی ها می گویند هر چقدر امضا و کاغذ بخواهید ما به شما خواهیم داد اما از ما ضمانت و راستی آزمایی مدت دار نخواهید.

وی تاکید کرد: سیاست جمهوری اسلامی ایران اصلا بر مدار توافق موقت نیست و ما به دنبال توافق دایم هستیم.

مذاکرات وین در دو سطح روسای هیأت‌ها و کارشناسان روز پنج‌شنبه ادامه پیدا کرد. در همین چارچوب، علی باقری مذاکره‌کننده ارشد کشورمان در دو دیدار دوجانبه با انریکه مورا هماهنگ‌کننده گفت‌وگوها و میخائیل اولیانوف رئیس هیأت مذاکره‌کننده روسیه بحث و رایزنی کرد.

این دور از مذاکرات امروز هم با برگزاری جلسات مختلف در سطوح سیاسی و کارشناسی ادامه دارد.

دیگر اخبار با محوریت مذاکرات را می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.

دیدار نمایندگان روسیه و تروئیکای اروپایی درباره برجام

بازی جدید آمریکا برای امتیازگیری در وین

خروج دولت ترامپ از برجام، ما را در انزوای بین‌المللی فرو برد

مایلیم در وین شاهد پیشرفت بیشتری باشیم اما این به ایران بستگی دارد

هرمزگان نماد ایستادگی، شجاعت و مقاومت مردم برابر متجاوزان است

طرف‌های غربی عادت ناپسند امتیازگیری در میانه مذاکرات را تکرار نکنند

***

هم زمان با سفر وزیر خارجه کشورمان به پکن حامد وفایی کارشناس ارشد مسائل چین می گوید: امیدوارم در این سفر گامی رو به جلو از سوی ایران برای اجرایی شدن برنامه جامع راهبردی ۲۵ ساله بین تهران و پکن برداشته شود و وزیر خارجه با دست پر در این زمینه راهی این کشور شود.

حسین امیر عبداللهیان به منظور گفتگو با مقامات چین، در راس هیات بلند پایه سیاسی، عازم پکن شده است.

بررسی روابط دوجانبه در زمینه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و همچنین گفتگو درباره موضوعات بین المللی و منطقه ای از جمله دستور کارهای این سفر می باشد.

خبرهای دیگر از این سفر را در لینک های زیر بخوانید.

وزیر امور خارجه وارد چین شد

موضوعات راهبردی در دستور کار ایران و چین است

دیدار امیرعبداللهیان با وزیر خارجه چین

ایران به عنوان شریک راهبردی در کنار چین می‌ایستد

***

خبرهای خوب معاون اول قوه قضاییه درباره ‌فوق‌العاده خاص کارکنان قوه قضائیه هم از دیگر اخبار مورد توجه مخاطبان بود.

حجت الاسلام و المسلمین محمد مصدق در این باره توضیح داد: هر چند که در مجلس طرح افزایش ‌فوق العاده خاص کارکنان دادگستری تایید نشد اما با هماهنگی هایی که با دولت انجام شده، خبرهای خوبی در راه است که به زودی اعلام می شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سفر استاني مذاكرات وين رزمایش محمد رسول الله سفر امیرعبداللهیان به چین سفر استانی رئیسی رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۲۷۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو کنست صهیونیستی: هیچ چیز مهمتر از بازگشت اسرا نیست

ولادیمیر بیلک، عضو کنست رژیم صهیونیستی همزمان با کشمکش در کابینه صهیونیستی و شورای جنگ درخصوص ادامه مذاکرات با حماس اعلام کرد که از چه زمانی ادامه جنگ به یک ارزش در مذاکرات تبدیل شد؟ هیچ چیز مهمتر از بازگشت اسرا نیست.

براساس گزارش خبرگزاری سما فلسطین، این مقام صهیونیست در ادامه گفت: اگر برای نجات اسرائیلی‌هایی که توسط دولت جنایتکار نتانیاهو رها شده‌اند، باید جنگ را پایان دهیم، پس باید جنگ را پایان دهیم، حداقل در واقعیت خاورمیانه، که هر لحظه ممکن است منفجر شود.

بیلک در پایان نیز گفت: برای نتانیاهو، ادامه استفاده از واژه جنگ موضوع بقای سیاسی است از فاجعه‌ای که با تشکیل این دولت آغاز شد.

روز گذشته همزمان با ورود هیاتی از حماس به قاهره برای ادامه مذاکرات درخصوص جنگ، «بنی گانتس» عضو ارشد شورای جنگ رژیم صهیونیستی بنیامین نتانیاهو را تهدید کرد اگر اعضای کابینه‌ی او با پیشنهاد خوب برای توافق اسرا مخالفت کنند، کابینه را منحل می‌کند.

از سویی دیگر بزالل استموتریچ، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی هشدار داد کابینه نتانیاهو بدون اجرای طرح عملیات نظامی در رفح حق موجودیت نخواهد داشت. با این وجود  روزنامه «تایمز اسرائیل» نوشت اگر حزب اسموتریچ از ائتلاف حاکم کناره‌گیری کند، دولت نتانیاهو به همکاری با بنی گانتس، رئیس حزب وحدت ملی تکیه خواهد زد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • تجلیل از ۴۴ مربی عقیدتی و هادیان سیاسی بسیج در بندرعباس
  • حمایت کامل یک مرجع تقلید از «طرح نور»: امری مبارک است | درباره حجاب به شدت حساسیم
  • عضو کنست صهیونیستی: هیچ چیز مهمتر از بازگشت اسرا نیست
  • رئیسی: به صورت ویژه در دستور کار وزرا و مدیران دستگاه‌های اجرایی باشد
  • رئیسی: خیزش دانشجویان غربی حامی مظلومین غزه خاموش نخواهد شد
  • رئیسی: گشت ارشاد مدیران باید در دستورکار وزرا باشد
  • رئیسی: رشد نقدینگی و قیمت ارز نیازمند کنترل است
  • رئیسی : گشت ارشاد مدیران در دستور کار وزرا باشد
  • رئیسی: گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزیران باشد / خیزش دانشجویان و نخبگان غربی با اعمال خشونت خاموش نمی‌شود
  • رئیسی: گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزرا باشد