Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، نخستین سمینار زندگی و تجارت در متاورس (جهانی فراتر از فضای مجازی) در خانه فناوری های فرهنگی شهید هاشمی نژاد مشهد برگزار شد.

سید مهدی روحبخش مدیر خانه فناوری های فرهنگی شهید هاشمی نژاد در حاشیه برگزاری این سمینار گفت: خانه فناوری های فرهنگی شهید هاشمی نژاد، با محوریت و زیر نظر مرکز ملی خلاقیت و نوآوری اشراق در مشهد فعالیت خود را آغاز کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مرکز با حمایت های معاونت علمی ریاست جمهوری در دفتر تبلیغات اسلامی قم با هدف حمایت از ایده های نو و خلاقانه و استارت آپ های فرهنگی و صنایع خلاق فرهنگی ایجاد شده است.

وی افزود: با توجه به این که مباحث نوآوری و فناوری ماهیت ذاتی این خانه است، پرداختن به مواردی از جمله مباحث مرتبط با اقتصاد دیجیتال، مباحث دنیای متاورس اعم از واقعیت افزوده و مجازی، NFT ها، رمز ارزها، اقتصاد گیگ و اقتصاد مبتنی بر پلتفرم در دستور کار قرار گرفته است.

روحبخش خاطرنشان کرد: در نخستین برنامه در حوزه اقتصاد دیجیتال، به یکی از مباحث نوپدید با عنوان متاورس پرداخته ایم که در دنیا، بیش از ۳ ماه از عمر آن نمی گذرد. تلاش ما این است که مباحث جدیدی که وارد کشور می شود، قبل از آن که فراگیر شود، مورد بررسی و ارزیابی علمی و کاربردی کارشناسان قرار بگیرد و در حال حاضر در مرحله بومی سازی ادبیات آن هستیم.

وی تاکید کرد: اگر کارشناسان قرار باشد بر این موضوع نقدی داشته باشند، این انتقاد باید مبتنی بر شناخت و آگاهی کامل باشد و این سلسله نشست های کارشناسی می تواند در این زمینه موثر باشد. سلسله جلسات کارشناسی به صورت هفتگی برگزار می شود و در آن تجربه نگاری و ایده پردازی صورت می گیرد و نوآوری های روز دنیا نیز به مخاطبان معرفی می شود.

 

انتهای پیام/ ۷۰۰۷۹

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خبر فارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۲۷۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) کشف ۱۱۱۸ عتیقه و چند مومیایی در یک خانه

یک شهروند مصری در حال جمع آوری تابوت و مومیایی در محل سکونت خود در اسیوط با هدف تجارت آن‌ها دستگیر شد.

به گزارش عصرایران به نقل از اسپوتنیک؛ افسران وزارت کشور مصر شهروندی را دستگیر کردند که ۱۱۱۸ عتیقه را به منظور تجارت آن‌ها نگهداری می‌کرد، و از برجسته‌ترین اقلام ضبط شده: یک مدل تابوت با یک مومیایی در داخل آن، دو تابوت چوبی حاوی دو مومیایی با نوشته‌ها و کتیبه‌های فرعونی، تابوت با دو قسمت ناتمام ساخته شده از آلاباستر، و دو مجسمه چوبی با حکاکی و طراحی، تعدادی نقاشی روی سنگ و اشکال مختلف هستند.

 

 

tags # مصر باستان سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • (عکس) کشف ۱۱۱۸ عتیقه و چند مومیایی در یک خانه
  • (عکس) کشف ۱۱۱۸ عتیقه و چند مومیایی در یک خانه مسکونی در مصر
  • مصر/ کشف 1118 عتیقه و چند مومیایی در یک خانه مسکونی
  • نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار می‌شود 
  • سمینار تخصصی «هوش مصنوعی مولد در روابط عمومی» در اتاق تبریز برگزار شد
  • سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین برگزار شد
  • تصفیه خانه فاضلاب شهر خوی، نیازمند نیروگاه انرژی های تجدید پذیر
  • هوشمندسازی به خوبی در شهر تهران پیش نرفت/ آینده جهان به سمت تکنولوژی و فناوری است
  • گشایش نخستین دوره المپیاد فرهنگی، ورزشی و علمی شهید عجمیان + فیلم
  • سمینار «خلیج‌فارس؛ بازیگران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای» برگزار می شود