Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - امام جمعه بخش مرکزی یزد با بیان اینکه دولت برنامه‌های جدی در حوزه‌های اقتصادی دارد، گفت: رفع مشکلات اقتصادی برای مردم قابل لمس باشد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، آیت‌الله سیدمحمدکاظم مدرسی یزدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بخش مرکزی یزد که در دهنو اقامه شد اظهار داشت: بنی اسرائیل که هم در زمان حضرت موسی و هم قبل از آن سختی کشیده بودند، برای حضرت موسی بیان می‌کنند که ای موسی تو قبل از آنکه بیایی ما در سختی بودیم و حال هم که آمده‌ای در سختی هستیم، پس چه تفاوتی بین حکومت تو و حکومت قبل از تو وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: حضرت موسی در پاسخ به آنها بیان کردند که نگران نباشید امیدواریم که انشاالله خداوند متعان دشمنانتان را سرنگون و عذاب کند و شما را جانشین آنها قرار دهد، اما مهم این است که شما چگونه عمل می‌کنید.

مدرسی یزدی گفت: این آیه ترسیم خوبی نیز از وضعیت حال ما است، ما قبل از انقلاب سختی‌هایی را از سوی مستکبرین متحمل می‌شدیم که  شرایط خیلی سخت هم بوده است، به طور نمونه در جنگ جهانی اول جمعیت ایران 20 میلیون نفر بود که با قحطی ساختگی انگلیس‌ها جمعیت به 12 میلیون نفر رسید.

امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: یعنی در حقیقت 8 میلیون نفر به طور مستقیم و غیر مستیقم در پرتو قحطی ساختگی انگلیسی‌ها در ایران جان باختند؛ کشور ما این چنین سختی‌هایی را متحمل شده است؛ قبل از انقلاب سند بردگی ما را با جریان کاپیتولاسیون امضا کردند و تاریخ اسلامی و هویت ما را تغییر دادند و با انجام جشن‌های 2500 ساله ختم ارزش‌های اسلامی و انسانی را اعلام کردند.

وی تصریح کرد: بعد ازانقلاب هم مردم کشور ما سختی‌هایی را تحمل کردند اما مهم این است که سختی‌های پیش از انقلاب همراه با ذلت بود و این سختی‌ها همراه با عزت و استقلال است.

رئیس مجلس: منطق شهدا و امام راحل می‌تواند مشکلات اقتصادی را حل کنداستاندار یزد: موانع و مشکلات اقتصادی به شکل اساسی برطرف شودسردار کارگر: سردار سلیمانی نمونه بارز مجاهدت هوشمندانه در جهان است/ ریشه بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور در فتنه 88 پایه‌ریزی شد

رئیس حوزه علمیه مدینه العلم الکاظمیه خاطرنشان کرد: مشکلات طبیعی را هم باید با گذشت زمان، تلاش و درایت حل کنیم و در این مسیر مهم این است که  نسبت به نظام اسلامی چه نگاهی داشته باشیم و چه جایگاهی را برای ارزش‌های آن قائل  شویم.

مدرسی یزدی در بخش دیگری از خطبه خود در ارتباط با سخنرانی تصویری رهبر انقلاب در 19 دی ماه با مردم قم موضوع نیازمند توجه دیگری است گفت: در این سخنرانی چند محور مهم وجود داشت، یکی غیرت دینی، دیگری دشمنی با جنگ نرم و نکته سوم وحدت در جامعه بود.

نائب رئیس شورای مرکزی حوزه‌های علمیه استان یزد بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در رابطه با غیرت دینی بیان فرمودند که عامل نجات کشور در بزنگاه‌های مختلف غیرت دینی مردم بوده و یکی از نکاتی هم که مطرح شد توجه به بینات انقلاب مثل حاکمیت و استقلال دین، تسلیم نشدن در برابر مستکبران، مبارزه با فساد و بی‌عدالتی بود.

امام جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به مسائل و مشکلات اقتصادی خاطرنشان کرد: در زمینه فشارهای تحریمی و مشکلات آن هم واقعا دولت دارد تلاش و کار می‌کند و دو برنامه اساسی دارد که یکی خنثی‌سازی و دیگری رفع تحریم‌ها است.

وی افزود: رفع تحریم‌ها هم در پرتو مذاکره البته مذاکره مطلوب و عاقلانه در حال پیگیری است اما مسئله سوم که کاهش ارزش پول ملی و افزایش تورم است همچنان مردم را نگران کرده است و نتوانسته‌اند بهبود این مسئله را برای خودشان لمس شده ببینند.

مدرسی یزدی ادامه داد: باید در این زمینه نهادهای دولتی تلاش بیشتری را به کار گیرند، دستگاه‌های نظارتی هم با دقت بیشتر وارد شوند چرا که نگرانی مردم حل نشده و درجریان گوشت قرمز که نزدیک 20 هزارتومان در طول هفته گذشته گران شده است این نگرانی وجود دارد.

انتهای پیام/781/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جمعه بخش مرکزی یزد مشکلات اقتصادی مدرسی یزدی سختی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۲۷۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراهای اسلامی بدون حب و بغض‌های سیاسی در راستای حل مشکلات مردم گام بردارند

به گزارش قدس خراسان، حجت الاسلام محرم مصوری در خطبه‌های امروز نماز جمعه بردسکن ضمن گرامی‌داشت نهم اردیبهشت ماه سالروز تشکیل شوراهای اسلامی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و تلاش‌های نمایندگان مردم در شوراهای اسلامی از آن‌ها خواست به دور از هرگونه حب و بغض‌های سیاسی و منافع شخصی خود، خالصانه و صادقانه برای مردم کار کنند و در راستای عمران و آبادانی شهرها و روستاها اهتمام جدی داشته باشند.
وی ضمن اشاره به روز جهانی کار و کارگر افزود: کارگران رکن اصلی جهش تولید و رونق اقتصادی هستند که می‌طلبد متولیان امر این قشر زحمتکش جامعه را مورد توجه قرار دهند چرا که ستون اصلی تولید در کشور کارگران هستند و کار در نظام اسلامی عبادت است.
امام جمعه موقت بردسکن عنوان کرد: تولید زیربنای اقتصاد است و امروز موتور اقتصادی کشور دست کارگران است چرا که کارگران کشور تولید را به حرکت در می‌آورند و چرخ دنده‌های اصلی اقتصاد هستند.
وی به دیدار اخیر مقام معظم رهبری با کارگران اشاره کرد و افزود: جوانان در تولید کارآفرینی کنند و شعار سال با مشارکت مردم تحقق پیدا می‌کند.
حجت الاسلام مصوری ازصاحبان سرمایه در شهرستان بردسکن خواست ثروت خود را در مسیر تولید و اشتغال زایی در منطقه سرمایه‌گذاری کنند تا عمران و آبادانی و شکوفایی اقتصادی در منطقه ایجاد شود.
وی بیان کرد: انقلاب اسلامی یک انقلاب مردمی و بر پایه مردم است و مردم در همه عرصه‌ها نقش اول را دارند و این بیانگر این است که نظام متعلق به مردم است و مردم باید در حفظ و هراست از نظام‌ایستادگی کنند و به حول قوه الهی مردم‌ایستاده پای کار انقلاب هستند.
امام جمعه موقت بردسکن به دوازدهم اردیبهشت ماه سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و هفته بزرگداشت مقام معلم و روز عقیدتی سیاسی در سپاه اشاره کرد و افزود: شهید مطهری یک مکتب، یک گفتمان و یک جریان بود و خواص و نخبگان جبهه انقلاب باید این شهید را به عنوان یک الگو و اسوه خود قرار دهند.
وی از معلمان خواست آثار شهید مطهری را به جوانان و نوجوانان بیشتر معرفی کنند چرا که نقش معلمان در مسیر علم و انسانیت همانند نقش انبیا است.
وی به رقابت بیش از ۱۳۵۰ نفر از داوطلبین کنکور سراسری نوبت اول در این شهرستان اشاره کرد و افزود: ۶۰ درصد از شرکت‌کنندگان خانم و ۴۰ درصد آقا بودند که آزمون آن‌ها در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرستان بردسکن برگزار شد.
خبرنگار: علی نوری

دیگر خبرها

  • دولت در حوزه اقتصادی از ابتدا ضعیف بود | به انتخابات آمریکا نزدیک شویم ارز صعودی می‌شود
  • رفع مشکلات اقتصادی بدون مشارکت مردم ممکن نیست
  • برنامه تأمین ارز دولت و بانک مرکزی شفاف است ولی کافی نیست
  • مجلس به دنبال اجرای سند تحول رییس جمهور در حوزه ارز است
  • شوراهای اسلامی بدون حب و بغض‌های سیاسی در راستای حل مشکلات مردم گام بردارند
  • قالیباف: اگر بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز برنامه ندهد مجلس برنامه خود را ارائه خواهد کرد
  • قالیباف: منتظر برنامه بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • قالیباف: بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز برنامه ندهد مجلس برنامه می‌دهد
  • قالیباف: منتظر برنامه مکتوب بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • منتظر برنامه مکتوب بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم