Web Analytics Made Easy - Statcounter

مصلی امام خمینی (ره) تهران امروز جمعه  پذیرای مردمانی بود که از نگاه قرآن، وارثان زمین هستند و دین خدا را احیا می‌کنند؛ آنها آمدند تا علاوه بر راز و نیاز با معبود خویش رهروی حضرت ختمی مرتبت (ص) که برای نخستین بار نماز جمعه اسلام را در مدینه برپا کرد، باشند تا در زمره انسان های نیک قرار گیرند.

هوا بسیار لطیف بود و نم نم باران طراوت خاصی را به فضا بخشیده و معنویت این اجتماع مومنانه را دو چندان کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا از جلوی در ورودی مصلا میزان دمای بدن نمازگزاران با تب سنج کنترل شد، کنترل ماسک، دادن ماسک به آنهایی که همراه ندارند و رعایت فاصله در ورود به گیت از دیگر اقداماتی بود که امروز برای حفظ سلامتی نمازگزاران انجام شد؛ اینجاست که یاد صحبت رهبر معظم انقلاب می‌افتیم که فرمودند: مذهبی‌ها و مسجدی‌ها بیشتر از بقیه پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند.

نمازگران پس از گذر از دو گیت بازرسی در محوطه مصلی برای اقامه نماز وارد شبستان شدند.

معنویت خاصی شبستان مصلای امام خمینی (ره) را در برگرفته بود، نوجوانان، جوانان و افراد مسن یعنی چند نسل از انقلاب با نظم خاص و رعایت فاصله اجتماعی در کنار هم با شور و نشاط خاصی ایستادند و نماز وحدت بخش جمعه را اقامه کردند.

چهار اتوبوس در ابتدای در ورودی مصلی برای تزریق واکسن به نمازگران در نظر گرفته شده بود؛ عضو تیم اجرایی واکسن نورا در خصوص نحوه ارایه خدمات به متقاضیان گفت: چهار اتوبوس، یک دستگاه آمبولانس و یک دستگاه ماشین پشتیبانی و پزشک مسوول به همراه ٦ تیم فنی شامل کارشناسان پرستاری، متصدیان پذیرش و ٦ نفر غربالگر با کنترل علائم حیاتی و احراز شرایط داوطلبان، دُز یادآور نورا را به متقاضیان تزریق کردند.

علی عنابستانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: افراد برای شرکت در فاز سوم کار آزمایی بالینی واکسن نورا باید حداقل سه ماه از تزریق دُز دوم واکسن های برکت، سینوفارم و استرانزنکا گذشته باشد و حداقل ١٨ سال سن داشته باشند.

وی ادامه داد: از ١٠ صبح که کار خود را آغاز کرده ایم تا ساعت٤٠: ١٢ دقیقه واکسن نورا به حدود ٨٠ نفر از متقاضیان تزریق شده است.

وی با بیان اینکه به دلیل اینکه برخی از متقاضیان کارت شناسایی به همراه نداشتند از تزریق واکسن به آنها خودداری شد، خاطرنشان کرد: افراد با در دست داشتن کارت ملی و کارت دیجیتال تزریق واکسن قبلی خود می توانند برای تزریق به این پایگاه واکسن به این پایگاه مراجعه کنند. 

عنابستانی گفت: جمعه هفته آینده نیز این تیم واکسیناسیون در مصلا مستقر هستند.

وی تاکید کرد: افراد حداقل یک کارت شناسایی واجد کد ملی برای احراز هویت و احراز واکسیناسیون قبلی به همراه داشته باشند.

بیلبوردی برای آموزش نحوه ماسک زدن و اشتباهات رایج در استفاده از ماسک به همراه تصویر در محوطه روبروی درب شبستان نصب شده بود که توجه نمازگران را به خود جلب می کرد.

همچنین غرفه ای برای امانت کتاب به نمازگزاران در نظر گرفته شده که افراد بعد از مطالعه کتاب، می تواننند آنها را به دیگر افراد در اقوام خود امانت دهند و پس از آن کتاب را به کتابخانه های محله تحویل یا با کتاب دیگری تعویض کنند. 

در گوشه سمت چپ محوطه مصلا روبروی شبستان میز خدمت  قوه قضاییه برای ارایه مشاوره به مردم و میری نیز برای پیشنهادات و مشکلات نمازگزاران برای اداره هر چه بهتر شدن مسائل مدیریت شهری و شهرداری تهران در نظر گرفته شده بود و برخی از مردم در حال نوشتن نامه بودند.

میزهایی نیز با چند صندوق برای کمک نمازگزاران به زلزله زدگان استان های جنوبی، ایتام و مستمندان در جای جای محوطه مصلا از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره) در نظر گرفته شده بود.

به گزارش ایرنا، شورای سیاستگذاری ائمه جمعه پیشتر اعلام کرده بود که پس از موج اول کرونا، حداقل ۱۳۷ و حداکثر ۶۹۴ پایگاه در کشور اقامه نمازجمعه داشتند که این نسبت در موج دوم از حداقل ۳۶۱ تا حداکثر ۶۴۴، در موج سوم از حداقل ۵۰ تا حداکثر ۸۰۰، در موج چهارم از حداقل ۵۴ تا حداکثر ۸۱۹ و در موج پنجم به دلیل صدور مجوز برپایی نمازجمعه مناطق قرمز، مشروط به اقامه در محیط باز و با تعداد نمازگزاران تعریف شده در پروتکل ابلاغی، از حداقل ۷۰۴ تا حداکثر ۸۶۹ متغیر بوده که تبعیت و همراهی قابل تحسین ائمه جمعه و ستادهای نمازجمعه سراسر کشور را در راستای اجرایی‌سازی مصوبات و شیوه‌نامه‌های بهداشتی، به اذعان مسوولان و دست‌اندرکاران ستاد ملی مقابله با کرونا نشان داد.  

برچسب‌ها ویروس کرونا نماز جمعه تهران واکسن کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا نماز جمعه تهران واکسن کرونا ویروس کرونا نماز جمعه تهران واکسن کرونا نظر گرفته شده تا حداکثر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۲۷۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوری | حمله خونین افراد مسلح به نمازگزاران در هرات افغانستان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا به نقل از شبکه خبری آمو تی، افراد مسلح ناشناس شامگاه دوشنبه به مسجد امام زمان (عج) در شهرک اندیشه شهرستان گذره در هرات حمله کردند.

در پی این حمله مسلحانه که هنگام نماز مغرب و عشا روی داده است، دست‌ کم هفت تن از نمازگزاران از جمله امام جماعت این مسجد، ۲ زن و یک کودک به شهادت رسیده و تعدادی هم مجروح شده‌اند.

تاکنون جزئیات بیشتری در این باره منتشر نشده و حکومت سرپرست طالبان در افغانستان نیز بیانیه‌ای در این خصوص منتشر نکرده است.

همچنین هنوز هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این حادثه را برعهده نگرفته است.

کد خبر 848217 برچسب‌ها خبر ویژه افغانستان طالبان افغانستان

دیگر خبرها

  • فوری | حمله خونین افراد مسلح به نمازگزاران در هرات افغانستان
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور