Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان - شاهین چگینی مدیر تماشاخانه «استاد مشایخی» و کارگردان تئاتر «نمایش اسپانیایی»  گفت:  این نمایش در مورد گروهی از بازیگران فرانسوی است که در حال تمرین نمایشی اسپانیایی هستند و نسبت به کارگردانشان که او هم اسپانیایی است انتقاد دارند.

بازیگران این نمایش خانواده‌ای را نشان می‌دهند که در دنیای مدرن زندگی می‌کنند و افراد این خانواده با هم رابطه خوبی ندارند؛ خواهر با خواهر، مادر با دخترانش.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 چگینی که در کارنامه خود علاوه بر مدیریت تماشاخانه استاد مشایخی، رئیس هیات مدیریه انجمن های صنفی تماشاخانه های تئاتر را دارد، در تیر ماه امسال نیز نمایش «خدای کشتار» به نویسندگی یاسمینا رضا را روی صحنه برد. 

به گفته این کارگردان، زن و شوهر رابطه خوبی با هم ندارند و نمایش در حال نشان دادن تاثیرات مدرنیته بر این خانواده است. در همین بین بازیگران از نقش خود بیرون آمده و با کارگردانشان که اسپانیایی است به بحث و جدل می‌پردازند.

نمایش نامه «نمایش اسپانیایی» را یاسمینا رضا نوشته است. یاسمینا رضا، بازیگر، رمان نویس، فیلم نامه نویس و نمایشنامه‌نویس فرانسوی است. وی چندین نمایش نامه از جمله خدای کشتار، نمایش اسپانیایی، مرد اتفاقی و ... را نوشته است.

چگینی درباره شخصیت پردازی «نمایش اسپانیایی» توضیح داد: مادر این نمایش شخصیت سنتی دارد و هنوز در مدرنیته غرق نشده و دخترانش وی را تمسخر می کنند. مادر نماینده ای از شخصیت سنتی افراد حال حاضر جامعه است که در دنیای مدرن احساس تنهایی می کند و حالا برایش موقعیت ازدواج فراهم شده است.

به گفته این کارگردان دخترهای این مادر یکی ستاره سینما شده و دیگری ازدواج کرده و دارای همسر و فرزند است که هر دو به یکدیگر حسادت می کنند. این شخصیت ها نماینده ای از نگاه های افراد جامعه در دنیای مدرن به یکدیگر است و این دو دختر و روابطشان به این تفکر می پردازد که ازدواج و خانه داری جلوی پیشرفت را می گیرد یا نه؟

«نمایش اسپانیایی» به نویسندگی یاسمینا رضا و کارگردانی شاهین چگینی تا چهارم بهمن ماه در تماشاخانه استاد مشایخی هر روز ساعت ۱۸ در حال برگزاری است.  

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هنرهای نمایشی تماشاخانه استاد مشایخی نمایش اسپانیایی یاسمینا رضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۲۷۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«رخ‌ مادر» از شبکه افق روی آنتن می‌رود/ روایتی شاعرانه از زندگی مادران شهدا

به گزارش  قدس آنلاین از روابط عمومی پروژه، فصل دوم مجموعه مستند «رخ‌ مادر» به تهیه‌کنندگی امیرحسین اکاتی از امشب ۱۳ اردیبهشت ماه به صورت هفتگی روی آنتن شبکه افق سیما می‌رود.

بدین ترتیب این مجموعه مستند که زهرا حسینی سرپرست پژوهش و سوژه یابی آن را برعهده داشته است، پنجشنبه‌ها حوالی ساعت ۲۱:۳۰ از شبکه افق پخش می‌شود. 

حمید مشایخی، مهدی انصاری، سیدمصطفی سیدحسینی و علی علائی چهار کارگردان «رخ مادر» هستند که پروژه را در استان‌های کرمان، یزد، فارس، لرستان، شهرکرد، گلستان، مازندران، تهران، گیلان، اراک و اصفهان جلوی دوربین برده‌اند. 

«رخ مادر» که در قالب داکیودرام ساخته شده است، با روایتی شاعرانه به قصه‌های بکر و ناب از مادران شهدا که در جامعه فعالیت اجتماعی دارند، می‌پردازد.

محدثه رضایی

دیگر خبرها

  • ببینید | سخنان شاپور بختیار در مورد شخصیت و سبک زندگی امام خمینی در جلسه‌ی شورای امنیت حکومت پهلوی
  • روایت شهید فاطمیون + فیلم
  • «شهر آفتاب مهتاب» اتفاقی آوانگارد در تئاتر دهه ۴۰
  • پایان جشنواره نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم
  • حضور ۱۴ گروه در جشنواره نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم
  • «رخ‌ مادر» روی آنتن شبکه افق/ روایتی شاعرانه از زندگی مادران شهدا
  • «رخ‌ مادر» از شبکه افق روی آنتن می‌رود/ روایتی شاعرانه از زندگی مادران شهدا
  • نمایش قهرمان اسکیت ایران به مناسبت روز خلیج فارس
  • آقا معلم در لیست ترور!
  • پوستر جدید «نقش هیتلر در آلبوم خانوادگی» منتشر شد