Web Analytics Made Easy - Statcounter

«علی‌محمد زوراوند» روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در ادامه فعالیت موج اول از این سامانه طی ساعاتی از امروز نیز شاهد وزش باد و بارندگی در سطح استان خواهیم بود.

وی ادامه داد: شرایط ناپایدار، در نواحی غربی و شمالی استان از شدت بیشتری برخوردار بوده بارش که گاهی اوقات با رعدوبرق، وزش باد نسبتاً شدید و احتمالاً با رگبار پراکنده تگرگ نیز همراه خواهد بود که سبب آبگرفتگی معابر عمومی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زوراوند تصریح کرد: امواج دوم و سوم از این سامانه که با هوای سرد همراه خواهد بود از فردا (شنبه) تا صبح سه شنبه و همچنین از عصر چهارشنبه تا روز پنج شنبه به تناوب سبب وزش باد و بارش باران و برف در سطح استان می شود.

معاون هواشناسی کرمانشاه افزود: بارش ناشی از این امواج، در روزهای شنبه و روز دوشنبه شدت بیشتری خواهد داشت و انتظار می رود از روز دوشنبه بارش ها علاوه بر نواحی سردسیر در مناطق معتدل نیز به شکل برف مشاهده شود.

وی همچنین از کاهش محسوس دمای هوای مناطق مختلف استان خبر داد و گفت: این کاهش دما از دوشنبه شب اتفاق می افتد و انتظار می رود دمای شبانه همه شهرهای استان به کمتر از صفر درجه برسد.

زوراوند خاطرنشان کرد: در این میان پیش بینی می شود دمای شبانه مناطقی مانند سنقروکلیایی و کنگاور به ۱۰ تا ۱۲ درجه زیر صفر هم برسد، ضمن اینکه در شهر کرمانشاه نیز دما به حدود ۶ درجه زیر صفر خواهد رسید.

معاون اداره کل هواشناسی کرمانشاه همچنین در خصوص بارش های ۲۴ ساعت اخیر استان گفت: بیشترین بارندگی از پاوه با ۲۳.۴ میلی متر، سنقروکلیایی حدود ۱۳ میلی متر و روانسر و گهواره با حدود ۱۱ میلی متر بوده است.

وی همچنین میانگین بارش ۲۴ ساعت اخیرشهر کرمانشاه را نیز بیش از سه میلی متر ذکر کرد و گفت: با بارش های چند روز اخیر میانگین بارندگی مرکز استان در سال زراعی جاری به ۹۲ میلی متر رسید که نسبت به سال قبل با ۱۸۳ میلی متر بارش ۵۰ درصد و نسبت به دوره بلند مدت نیز حدود ۴۳ درصد کاهش داشته است.

زوراوند در پایان میانگین بارش های امسال استان را با احتساب بارش های اخیر حدود ۱۰۰ میلی متر ذکر کرد و گفت: با این حال بارش های امسال در مقایسه با سال قبل که ۱۶۷ میلی متر بوده ۴۰ درصد و نسبت به دوره بلند مدت ۴۶ درصد کاهش نشان می دهد.

برچسب‌ها بارش برف بارش باران کرمانشاه سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بارش برف بارش باران کرمانشاه بارش برف بارش باران کرمانشاه سازمان هواشناسی میلی متر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۲۷۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه بارشی / تداوم بارش در استان‌های غربی

به گزارش «تابناک»، بر اساس اطلاعات هواشناسی، امروز سه شنبه (۱۱ اردیبهشت) بارش در غرب، جنوب غرب و جنوب کشور ادامه خواهد داشت و برای استان‌های ایلام، کرمانشاه، کردستان، لرستان و جنوب آذربایجان غربی بارش پیش‌یینی می‌شود.

همچنین برای فردا چهارشنبه (۱۲ اردیبهشت) بارش در نیمه جنوبی کشور تشدید می‌شود و در شمال غرب و غرب رگبار پراکنده رخ خواهد داد. پنجشنبه (۱۳ اردیبهشت) گستره بارش تمام مناطق کشور به جز سیستان و بلوچستان را فرا خواهد گرفت.

بر اساس این گزارش، در دو روز آینده در شرق کشور به ویژه منطقه زابل در برخی ساعات وزش باد شدید و گردوخاک خواهیم داشت.

وضعیت جوی هوای تهران

وضعیت جوی هوای پایتخت، آسمان تهران امروز (۱۱ اردیبهشت‌ماه) صاف تا قسمتی ابری، وزش باد در بعضی ساعت‌ها افزایش باد با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۲۸ درجه سانتیگراد و طی چهارشنبه (۱۲ اردیبهشت‌ماه) قسمتی ابری تا ابری و وزش باد، گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

دیگر خبرها

  • بارش‌ها در آذربایجان‌غربی تقویت می‌شود/ثبت ۲۶ میلی‌متر بارندگی در سردشت
  • تداوم بارندگی های شدید در کردستان تا روز جمعه
  • تداوم بارش‌ در ۲۴ استان کشور/
  • تداوم بارش در ۲۴ استان
  • تداوم بارش‌ در ۲۴ استان کشور/ از سفر به این مناطق خودداری کنید
  • هشدار نارنجی دشت کاشان در پایان هفته
  • یزد؛ همچنان کم بارش ترین استان کشور/ سامانه جدید بارشی در استان یزد+ فیلم
  • ورود سامانه بارشی / تداوم بارش در استان‌های غربی
  • آخرین وضعیت بارش‌ها تا اردیبهشت ۱۴۰۳ در کشور + آمار استان‌ها کم‌ بارش و پر بارش
  • گزارش هواشناسی ۱۱ اردیبهشت؛ تداوم بارش در استان‌های غربی کشور