Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه آمریکا گفت که پرتاب‌های پی در پی موشک‌های بالستیک کره شمالی "عمیقا بی‌ثبات کننده" است.

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از پایگاه خبری هیل، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا بار دیگر از "رژیم پیونگ‌یانگ" خواست تا بدون هیچ پیش‌شرطی وارد گفت‌وگوهای دیپلماتیک با آمریکا شود. کره شمالی این موضع را به‌ عنوان یک "موضع غیرمعمول و بیهوده" رد کرده و خواستار رفع تحریم‌ها قبل از آغاز گفت‌وگو شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بلینکن روز پنجشنبه در مصاحبه‌ای اظهار کرد: چند ماه گذشته، این مسئله را شفاف کردیم که ما بدون هیچ پیش‌شرطی آماده مذاکره با کره شمالی هستیم. از آن‌ها خواستیم تا بدون هیچ گونه شرطی به پای میز مذاکره بیایند تا بررسی کنیم آیا می‌توانیم راهی را برای خلع سلاح هسته‌ای کامل شبه جزیره کره پیدا کنیم.

وی در ادامه افزود: متاسفانه ما نه تنها پاسخی از آن‌ها دریافت نکرده‌ایم بلکه همانگونه که مشاهده می‌کنید، واکنشی که در هفته‌های اخیر شاهد آن بوده‌ایم، آزمایش‌های موشکی مجدد کره شمالی بوده است؛ چیزی که "عمیقا بی‌ثبات کننده" تلقی می‌شود.

بلینکن روز پنجشنبه عنوان داشت که این آزمایش‌های موشکی توسط کره شمالی برای "جلب توجه" است و آمریکا با کره جنوبی و ژاپن و سازمان ملل در حال بررسی اقدامات لازم است.

وی تاکید کرد: من فکر می‌کنم کره شمالی از طریق این اقدامات سعی دارد تا توجه دیگران را به خود جلب کند. این کاری است که کره شمالی در گذشته هم آن را انجام داده و احتمالا به این کار خود ادامه خواهد داد. اما ما به همراه متحدان و شرکای خود بسیار متمرکز هستیم تا به طور صحیح و مناسبی از خود دفاع کنیم.

دولت جو بایدن،‌ رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه نخستین تحریم‌ها را علیه برنامه‌های تسلیحاتی کره شمالی و در پی یکسری آزمایش‌های موشکی این کشور وضع کرده است.

کره شمالی امروز جمعه نیز سومین آزمایش موشکی خود را در سال جدید میلادی انجام داد.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: آنتونی بلینکن آمریکا کره شمالی آزمایش موشکی کره شمالی آزمایش های موشکی کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۲۷۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار وزیران خارجه عربستان و آمریکا در ریاض

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه خبری الجزیره، وزارت خارجه عربستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که فیصل بن فرحان آل سعود وزیر خارجه این کشور در ریاض با آنتونی بلینکن همتای آمریکایی خود دیدار کرده است.

بر اساس این گزارش در این دیدار موضوع غزه و گذرگاه رفح و آتش‌بس و ورود کمک‌های انسانی به غزه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته است.

وزیر خارجه آمریکا که کشورش یکی از مهم‌ترین حامیان رژیم صهیونیستی در حمله به غزه و استمرار جنایات آن به شمار می‌رود، مدعی شد که برای تامین مطالبات انسانی در غزه نیاز به آتش بس وجود دارد. این ادعا در حالی مطرح شده که واشنگتن تاکنون ۳ بار به تنهایی قطعنامه‌های آتش بس مطرح شده در شورای امنیت را وتو کرده است.

وی خواستار تقویت تلاش‌ها برای ایجاد ثبات و منع گسترش درگیری‌ها در منطقه شد و گفت که بهترین کار برای بهبود شرایط انسانی در غزه رسیدن به آتش بس است.

بلینکن ادامه داد که استمرار کمک‌های انسان‌دوستانه طی روزهای آینده محور مذاکرات وی با دیگر طرف ها خواهد بود. وی همچنین از تلاش های نخست وزیر و وزیر خارجه قطر برای رسیدن به آتش بس تشکر و قدردانی کرد.

کد خبر 6092017

دیگر خبرها

  • دیدار وزیران خارجه عربستان و آمریکا در ریاض
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به عربستان | گفت و گوی مهم برای آتش بس در غزه
  • شبکه تلویزیونی آمریکایی درباره چین به بلینکن خط داد!
  • خداحافظی سرد با بلینکن در چین+ عکس
  • خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد + تصاویر
  • نمایندگان آمریکایی در سودای تحریم بانک‌های چینی
  • کره شمالی: حقوق‌ بشر ابزار تهاجم و رفتار خصمانه آمریکاست
  • بلینکن بار دیگر به سرزمین‌های اشغالی سفر می‌کند
  • درخواست بلینکن از چین در رابطه با ایران و کره شمالی
  • بلینکن: چین می‌تواند نقش میانجی‌گر را در خاورمیانه ایفا کند