Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@14:40:59 GMT

حملات به «منطقه سبز» بغداد غیرقابل توجیه است

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۲۸۰۹۸

حملات به «منطقه سبز» بغداد غیرقابل توجیه است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «هادی العامری» رهبر ائتلاف «فتح» عراق به حملات اخیر به منطقه سبز بغداد واکنش نشان داد. وی در این خصوص گفت: حملات اخیر به منطقه سبز و بطور کلی مقرهای احزاب سیاسی را به شدت محکوم می‌کنیم.

بر اساس این گزارش، رهبر ائتلاف فتح عراق در ادامه سخنانش نیز یادآور شد: این اقدامات غیر قابل توجیه است و دستگاه‌های امنیتی باید به وظایف خود در کنترل امنیت و حفاظت از شهروندان عمل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این، شیخ قیس الخزعلی» دبیرکل جنبش «عصائب اهل الحق» عراق گفته بود: هدف قراردادن منطقه سبز در شرایط حساس کنونی و با همان شیوه قدیمی توسط کسانی که در پشت پرده نقش آفرینی می‌کنند، تلاشی برهم زدن صحنه است. از همین روی، ما تاکید می‌کنیم که تصمیم گروه‌های مقاومت این است که در شرایط کنونی حمله‌ای به سفارت آمریکا صورت نگیرد.

از سوی دیگر، مقتدی صدر رهبر جریان صدر در توئیتی به حمله راکتی بامداد امروز به منطقه سبز بغداد واکنش نشان داد. وی در بخشی از این توئیت نوشته است: کسانی که به منطقه سبز حمله می‌کنند جان غیرنظامیان را به خطر می‌اندازند.

رهبر جریان صدر در بخش دیگری از پست توئیتری خود نیز عنوان کرده است: گروه‌های عامل حمله به منطقه سبز با این اقدامات خود به دنبال به تأخیر افتادن خروج نیروهای آمریکایی از عراق هستند.

در همین حال، برهم صالح رئیس جمهور عراق هم با اشاره به حمله راکتی به سفارتخانه آمریکا در بغداد گفت که هدف قرار دادن هیئت‌های دیپلماتیک و به خطر انداختن جان شهروندان بیگناه اقدامی تروریستی و مجرمانه است.

وی این دست اقدامات را ضربه زدن به منافع عراق و وجهه بین المللی این کشور قلمداد کرد. صالح افزود که هدف از زمانبندی هدف قرار دادن هیئت‌های دیپلماتیک پیچیده کردن حقوق ملی و قانونی عراقی‌ها است.

گفتنی است، ساعاتی پس از حمله راکتی به سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد، انفجاری در ساعات اولیه روز جمعه در شمال بغداد گزارش شده است. بنا به گزارش العربیه، صدای انفجار در «منطقه ادهمیه» واقع در ۴ مایلی شمال منطقه سبز بغداد شنیده شد.

کد خبر 5399569 رامین حسین آبادیان

منبع: مهر

کلیدواژه: ایالات متحده امریکا عراق هادی العامری عراق ایالات متحده امریکا روسیه قزاقستان فلسطین ایران رژیم صهیونیستی ناتو پارلمان عراق افغانستان اوکراین مسکو لبنان مذاکرات وین منطقه سبز بغداد منطقه سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۲۸۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» به ضرب گلوله در بغداد کشته شد

ام فهد اینفلوئنسر عراقی سال گذشته به اتهام انتشار ویدئو‌هایی که «خلاف عفت» تشخیص داده شده بود به زندان محکوم شد. دو مقام امنیتی عراق که نخواستند نامشان فاش شود گفته‌اند که ام فهد در یکی از خیابان‌های بغداد به ضرب گلوله یک مرد موتورسوار به قتل رسید. 

این زن جوان در شبکه‌های اجتماعی «تیک تاک» و «اینستاگرام» صد‌ها هزار دنبال‌کننده (فالوئر) داشت. 

او در بسیاری از ویدئو‌هایی که منتشر می‌کرد در حال رقص با ترانه‌های خواننده‌های عراقی بود. 

دادگاهی در عراق در ماه فوریه سال ۲۰۲۳ ام فهد را به دلیل انتشار ویدئو‌های «خلاف عفت» و «جریحه دار کردن عفت و اخلاق عمومی» به شش ماه زندان محکوم کرده بود. 

تصاویر ویدئویی طی ساعات گذشته در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که گفته می‌شود لحظه تیراندازی به ام فهد را نشان می‌دهد.

مقام‌های عراق از کاربران اینترنتی خواسته‌اند تا با مراجعه به یک پلتفرم ویژه، موارد «غیر اخلاقی» در شبکه‌های اجتماعی را گزارش کنند. شماری از ستاره‌های شبکه‌های اجتماعی عراق از زمان معرفی این پلتفرم یا به زندان محکوم شده‌اند یا مجبور به عذرخواهی علنی بابت محتوای منتشرشده در حساب‌های خود شده‌اند. 

تاره فارس، مانکن و اینفلوئنسر عراقی پیش از این در سال ۲۰۱۸ به ضرب گلوله در بغداد کشته شده بود.

منبع: یورونیوز

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • آسمان عراق نارنجی شد | ویدئو
  • طنز تلخ آمریکا؛ با مردم عراق جنگ نداریم(!)
  • ظرف ۴۸ تا ۷۲ ساعت آینده اشغالگران درباره توافق یا حمله به رفح تصمیم‌ می‌گیرند
  • رئیس کمیسیون اروپا: حمله اسرائیل به رفح کاملا غیرقابل قبول است
  • روز ۲۰۷ طوفان‌الاقصی|تداوم حملات هوایی اسرائیل به غزه
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • حملات نظامیان صهیونیست و استقامت مردم جنوب لبنان
  • تازه‌ترین حملات اسرائیل به رفح ۱۰ شهید برجای گذاشت
  • حملات سنگین روسیه به 4 نیروگاه حرارتی اوکراین
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» به ضرب گلوله در بغداد کشته شد