Web Analytics Made Easy - Statcounter

عاملی امام جمعه اردبیل، خروج دولت ترامپ از توافق هسته‌ای باعث افزایش توانایی های ایران در موضوع هسته ای شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از اردببل، آیت الله عاملی در خطبه های نماز جمعه اردبیل گفت: هفته گذشته به طور مبسوط از اسراف و تبذیر در نان صحبت کردیم گفتیم اختصاص یارانه و سوبسید یک نعمت بسیار بزرگ در ایران است و شکر این نعمت این است که ما در این خصوص اسراف و تبذیر نداشته باشیم دامداران مرغداران و سگ داران نان را که ثروت ملی است به مصرف حیوانی ندهند این ثروت بزرگ و این احسان بزرگ در ایران از جهات عدیده چپاول می شود و در

عاملی افزود:نتیجه صف‌های طویل در برابر نانوایی‌ها تشکیل می‌شود در حالی که نان تنها قوتی است که فقراء می‌توانند سفره های خود را با آن مزین کنند و شکم بچه های خود را با آن پر کنند نان نباید از دسترس خانواده‌ها خارج شود از یک طرف دامدار ۱۰ میلیون به نانوا می‌دهد و می‌گوید هر روز ۱۰۰ نان به من بده لازم نیست که خوب پخته شود این پول نانوا را وسوسه می‌کند گاهی کیفیت نان را پایین می‌آورد تا مشتری نداشته باشد و با سود بیشتر به دامدار بفروشد از آن طرف مرغدار وارد می‌شود و غارت می کند هر سگ روزانه حداقل سه بربری می خورد صاحب سگ می‌گوید من نمی‌توانم دنبال "شنتر"  یا گوشت و استخوان یا نان خرده‌ریز تهیه کنم وقتی نان می خرم باید برای سگ های خود نیز نان گرم بخرم من ماهانه ۶۰ هزار تومان برای سگ های خودم نان می خرم در حالیکه ۴۵ هزار تومان برای خودم یارانه می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه اردبیل اضافه کرد: دامدار می‌گوید من مجبورم به استفاده از نان هستند چون جو ۸ هزارو  گندم ۱۵ هزار قیمت دارد مرغ دار می‌گوید مجبورم چون  دان مرغ گران است سگ دار می‌گوید مجبورم  آنها تا آخر خواهند گفت مجبوریم و این سیستم است که به او اجازه می‌دهد ثروت کشور را نفله و تاراج کند و بگوید مجبورم. 

وی ادامه داد: صاحب سگ می گوید یارانه‌ای که دولت برای من و خانواده ام می دهد باید برای سگ من هم یارانه بدهد من نمی توانم غذای مخصوص سگ بخرم و  پول اضافی هزینه کنم وقتی دولت در نان احسان می‌کند بگذارید سگ‌های من هم در کنار این سفره احسان  بنشینند این آقا نمی داند که ثروت نان مال دولت نیست مال ملت است باید از ملت بپرسی که آیا اجازه می‌دهند نان را بخری و جلوی سگ یا گاو و گوسفند بیندازی و در نتیجه یک بیچاره ساعت‌ها در صف بماند و آخر سر دست خالی به خانه برگردد و باعث و بانی را  نفرین کند خداوند فرموده:" لَئِن شَکَرتُم لَأَزیدَنَّکُم ۖوَلَئِن کَفَرتُم إِنَّ عَذابی لَشَدیدٌ " (اگر شکرگزاری کنید، (نعمت خود را) بر شما خواهم افزود؛ و اگر ناسپاسی کنید، مجازاتم شدید است) در عراق یک تافتون ۲۰ هزار تومان ایرانی است نان ساندویچ ۱۵ هزار تومان است و در ترکیه از آن هم گران تر است

آیت الله عاملی گفت: از طرف دیگر بعضی از خانواده ها نان را بیش از حد نیاز خود می خرند چون وقتی نان بیات می شود و آن را به نان خشک خر می فروشند هم پول اصلی نان را در می آورد هم پول اضافی در جیب خود می گذارند درآمد نان خشکی بیشتر از درآمد اصل نان است 

در این شرایط دولت هر چقدر سهمیه اضافه کند مسئله صف و کمبود نان حل نخواهد شد بلکه با اضافه کردن سهمیه، نان دامداران هرچه بیشتر در روغن خواهد بود و دست و  پای آنها خواهد رقصید در ایران در حال حاضر قطعاً آرد بیشتر از سرانه به نانوایان ارائه می شود مشکل در سهمیه نیست بلکه در اسراف و تبذیر است

ارباب و اصحاب فرهنگ نیز در این خصوص خیلی وظیفه دارند ما اگر مدنیت بالایی داشته باشیم ذره ای نان در غیر مورد عقلانی خود مصرف نمی شود روایات ما در حرمت نان سنگ تمام گذاشته اند.

عاملی درادامه خطبه های نماز جمعه اشاره کرد: خروج دولت ترامپ از توافق هسته‌ای باعث افزایش توانایی های ایران در موضوع هسته ای شده است و دست ایران را برای کارهای تحقیقاتی باز کرده و آینده خوبی برای انرژی پاک و خودکفایی در درازمدت برای ایران درست کرده است این بزرگترین نقطه قوت برای ما و کابوس بزرگ برای آمریکا و اروپا است در این خصوص آنها به ما محتاج هستند و اگر ملتمسانه حرف نزنیم آنها در برابر مطالبات به حق ما خاضع می شوند. 

اسرائیل و آمریکا برای ترساندن اروپا عمداً سخنان انحرافی مطرح می‌کنند اسرائیل می گوید ایران تا رسیدن به بمب هسته ای ۶ ماه فرصت دارد و وزیر خارجه جدید آمریکا می گوید ایران برای رسیدن به بمب اتمی چند هفته فاصله دارد.

دیروز وزیر خارجه آمریکا گفت ایران به شدت در حال توسعه برنامه هسته‌ای خود است و به زودی به نقطه ای خواهد رسید که مواد شکاف پذیر کافی برای ساخت بمب اتم را در اختیار خواهد داشت این ها جنگ روانی برای ترساندن اروپا و کشورهای منطقه است در حالی که بمب هسته‌ای اصلاً در برنامه نظامی ایران وجود ندارد و فتوای مقام معظم رهبری حاسم ماده نزاع است.

 

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا خطبه های نماز جمعه یارانه شکر ایران پول گوشت دولت خانواده عراق ترکیه درآمد موضوع هسته ای انرژی پاک هسته ای وزیر خارجه وزیر خارجه آمریکا جنگ کشورهای منطقه مقام معظم رهبری اردبیل هزار تومان هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۲۸۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پالایشگاه‌های فراسرزمینی، استراتژی مهم دولت سیزدهم در افزایش صادرات نفت

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش صادرات نفت ایران در سال میلادی گذشته، گفت: سهامداری در پالایشگاه‌های فراسرزمینی و همچنین فروش نفت به پالایشگاه‌های کوچک از جمله استراتژی‌های مهم دولت سیزدهم برای رشد صادرات نفت خام بود.

گروه نفت و انرژی بازارنیوز-سعید ترکاشوند؛ «جعفر قادری» عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با بازارنیوز پیرامون رشد اقتصادی ۵.۴ درصدی ایران در سال میلادی گذشته اظهار کرد: دو حامل انرژی نفت و گاز سهم زیادی در تحقق این دستاورد مهم داشته‌اند. در حال حاضر علی‌رغم تحریم‌ها، دولت سیزدهم در زمینه تولید و صادرات نفت و گاز هیچ محدودیتی ندارد؛ در حقیقت این دولت توانسته تحریم‌ها را خنثی کند.


این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اقتدار نظامی ایران در عملیات وعده صادق، گفت: این موضوع یک اتفاق بسیار مهم بود که توانست به ما در صادرات بیشتر و در عین حال آسان‌تر نفت کمک کند. بعد از آن عملیات، حرکت نفت‌کش‌های ایرانی در آب‌های آزاد و در نهایت فروش نفت ایران بهتر شد.


وی افزود:تحقق رشد اقتصادی در طول سه الی چهار سال آینده شرایطی را برای ما مهیا خواهد کرد که بتوانیم عقب‌ماندگی‌های دهه ۹۰ را به سرعت جبران کنیم.


قادری با اشاره به سیاست دولت سیزدهم مبنی بر سهامداری در فراسرزمینی گفت: این تصمیم از جمله سیاست‌های درستی بود که وزارت نفت به اجرا گذاشت. این استراتژی به ایران اجازه می‌دهد که با بازارسازی برای فروش نفت خام، بازار مطمئنی را در این زمینه برای خود مهیا سازد.


این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطر نشان کرد: تبدیل نفت خام به فرآورده برای اقتصاد کشور مزیت‌های فراوانی دارد، زیرا این قبیل محصولات از ویژگی صادرات آسان و همچنین تحریم پذیری کمتری برخوردار هستند. در شرایط تحریمی سهامداری در پالایشگاه‌های فراسرزمینی در ازای عرضه نفت و صدور خدمات فنی و مهندسی یک ایده بسیار خوبی است.


وی در پایان خاطرنشان کرد: فروش نفت به پالایشگاه‌های کوچک هم ایده مثبت دیگری است که توسط وزارت نفت پیگیری شد. این واحد‌های کوچک نسبت به پالایشگاه‌های بزرگ‌تر کمتر در معرض تحریم‌ها قرار دارند؛ لذا، استفاده از این فرصت می‌تواند نقش موثری در صادرات نفت ایران داشته باشد، سیاست که امروز باعث رکوردشکنی دولت سیزدهم در صادرات نفت خام شده است.


پایان پیام//

نام نویسنده: برچسب ها: نفت ، گاز ، نفت خام ، پالایشگاه ، پالایشگاه فرا سرزمینی ، وزارت نفت ، افزایش صادرات نفت ، پالایشگاه های کوچک ، جعفر قادری لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000T9n

دیگر خبرها

  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • توانایی ایران در وصل شدن گذر جنوب شرق به اروپای شرقی
  • پالایشگاه‌های فراسرزمینی، استراتژی مهم دولت سیزدهم در افزایش صادرات نفت
  • خروج رهبران حماس از غزه در چارچوب توافق آتش‌بس صحت ندارد
  •  سخنگوی حماس : تکذیب ادعای خروج برخی رهبران حماس از غزه در چارچوب توافق تبادل اسرا
  • نگاهی به تمام جنجال‌های کریمی قدوسی | گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • درخواست کریمی قدوسی از دولت افغانستان برای بررسی رگ و ریشه اش /سخنگوی سپاه ادعای جنجالی را تکذیب کرد /گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • رئیسی: تحریم نوعی جنگ است | در دکترین ما سلاح هسته‌ای وجود ندارد
  • رئیسی: تحریم نوعی جنگ است/ در دکترین ما دسترسی به سلاح هسته ای وجود ندارد
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟