Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امورخارجه کشورمان در دیدار با همتای چینی خود همکاری‌های گسترده ایران با همسایگان و کشور‌های دوست در منطقه را جزو اولویت‌های سیاست خارجی دولت نامیده و بر ادامه نقش سازنده ایران در تحولات منطقه، از جمله حفظ و تقویت امنیت انتقال انرژی تاکید کرد.

خبرگزاری میزان-  امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه که در راس یک هیات بلند پایه در چین بسر می‌برند، با وانگ ایی عضو شورای دولتی و وزیر خارجه چین دیدار و گفتگو نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دیدار، طرفین طیف گسترده‌ای از موضوعات سیاسی، اقتصادی، تجاری، کنسولی و فرهنگی و منطقه‌ای و بین المللی را مورد بررسی قرار داده و راه‌های توسعه همکاری‌ها در این زمینه‌ها مورد گفتگو قرار دادند.

امیرعبداللهیان با تبریک سال نوی چینی، سلام گرم جناب آقای رئیسی به رئیس جمهور شی را ابلاغ و با تسلیم پیام کتبی جناب آقای رئیس جمهور به همتای چینی، آنرا پیامی مهم در آغاز کار دولت سیزدهم دانست.

وی با تاکید بر حمایت ج. ا. ایران از سیاست چین واحد، بر آمادگی تهران برای توسعه همه جانبه روابط تاکید نمود.

وزیر خارجه کشورمان با اشاره به برنامه‌های بزرگداشت پنجاهمین سالگرد برقراری روابط سیاسی دو کشور، از همکاری‌های سازنده چین در تامین بیش از ۱۱۰ میلیون دز واکسن قدردانی نمود.

امیرعبداللهیان با اشاره به موافقت هیات دولت با گشایش سرکنسولگری چین در بندرعباس، ابراز امیدواری نمود این امر موجب تسهیل روابط مردمی و تجاری دو کشور بشود.

وزیر خارجه کشورمان در ادامه با تشریح آخرین وضعیت همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های مختلف، بر عزم دولت ج. ا. ایران بر اجرایی کردن تمامی توافقات زیرساختی با پکن تاکید نمود.

امیرعبداللهیان همکاری‌های گسترده ج. ا. ایران با همسایگان و کشور‌های دوست در منطقه را جزو اولویت‌های سیاست خارجی دولت نامیده و بر ادامه نقش سازنده ج. ا. ایران در تحولات منطقه، از جمله حفظ و تقویت امنیت انتقال انرژی تاکید نمود.

رئیس دستگاه دیپلماسی با اشاره به اهمیت روابط فرهنگی و ظرفیت‌های مشترک تمدن‌های کهن ایران و چین، علاقمندی هنرمندان ایرانی برای توسعه همکاری‌ها در حوزه هنری را فرصتی ارزشمند برای بهره گیری از این ظرفیت روابط دانست.

وزیر خارجه چین در این ملاقات، ضمن تایید نظرات وزیر خارجه کشورمان که امروز به قلم امیر عبدالهیان در مطبوعات چین انتشار یافته دیدگاه‌های وزیر خارجه ج. اا در مقاله منتشره را نشان دهنده افق بلند روابط دو کشور دانست.

وزیر خارجه چین بر آمادگی پکن برای توسعه همکاری‌ها در حوزه تامین مالی، انرژی، بانکی و فرهنگی علی رغم تحریم‌های غیرقانونی علیه ملت ایران تاکید نمود.

وزیر خارجه چین، ضمن اعلام حمایت کامل چین از مواضع منطقی ایران در قبال سیاست‌های قلدرمابانه آمریکا در برجام، سیاست اصولی پکن را ادامه حمایت از مواضع ایران در مذاکرات برجام دانسته و تاکید نمود که آمریکا باید اشتباه خود در خروج از برجام را جبران نماید.

طرف چینی با پراهمیت ارزیابی کردن سند همکاری ۲۵ ساله، توافق طرفین برای آغاز اجرای این سند را رویدادی مهم و زمینه ساز تحول اساسی در روابط دانست.

گفتنی است دور دوم مذاکرات طرفین در ضیافت رسمی وزیر خارجه چین که به افتخار وزیر خارجه کشورمان ترتیب داده شده بودبرگزار شد.

در این دور از مذاکرات طرفین آخرین وضعیت مذاکرات وین، و تحولات در غرب آسیا و خلیج فارس را مورد بررسی قرار دادند.

بیشتر بخوانید: امیرعبداللهیان: نحوه اجرای توافقات در همکاری‌های اقتصادی از اهداف سفر به چین است

انتهای پیام/

برچسب ها: امیرعبداللهیان چین

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: امیرعبداللهیان چین وزیر خارجه کشورمان وزیر خارجه چین تاکید نمود همکاری ها دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۲۸۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی ایران برای همکاری دفاعی و امنیتی با هند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی در دیدار با دبیرکل وزارت دفاع هند با اشاره به اشتراکات تمدنی، تاریخی و فرهنگی بر ضرورت رایزنی درباره موضوعات دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی میان دو کشور تاکید کرد.

آنگونه که ایسنا روایت کرده، وی با اشاره به واقع شدن دو کشور در یک منطقه راهبردی اظهار کرد: ظرفیت‌های متعدد همکاری تهران و دهلی نو می‌تواند در برقراری صلح و امنیت در منطقه حساس غرب آسیا و شبه‌قاره هند به کار گرفته شود.

آشتیانی با اشاره به تحرکات داعش در منطقه بر ضرورت همکاری مشترک جهت پیشگیری از قدرت‌گیری این گروه تروریستی و نیز رایزنی در زمینه تحولات منطقه افغانستان تاکید کرد.

وی با اشاره به اهمیت همکاری‌های دفاعی و نظامی دو کشور در برقراری ثبات و امنیت در منطقه آمادگی خود را جهت توسعه همکاری‌های دفاعی و نظامی میان دو کشور با طرف هندی در حوزه‌های مختلف اعلام کرد.

دبیرکل وزارت دفاع هند نیز در این دیدار با ابراز همدردی و تسلیت شهادت مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران در سوریه بر ضرورت برقراری امنیت و و آرامش منطقه تاکید کرد.

وی با اشاره به حوزه تمدنی مشترک دو کشور بر ضرورت توسعه همکاری‌های اقتصادی و زیرساختی به‌ویژه مشارکت دهلی نو در پروژه بندر چابهار تاکید کرد.

دبیر کل وزارت دفاع هند با اشاره به اهمیت همکاری‌های دفاعی دو کشور بر ضرورت توسعه هرچه بیشتر مناسبات فیمابین در حوزه‌های دریایی، شرکت در رزمایش دریایی، تحقیقات دفاعی، آموزشی و تبادل دانشجو تاکید کرد.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900118

دیگر خبرها

  • توسعه گردشگری ایران و عمان باعث تقویت روابط اجتماعی می‌شود
  • امیرعبداللهیان بر استمرار همکاری های دو کشور در عرصه های بین المللی تاکید کرد
  • تاکید ایران و گرجستان بر اهمیت تحکیم صلح و امنیت منطقه
  • دیدار وزیر دفاع ایران با همتای بلاروسی
  • اعلام آمادگی ایران برای همکاری دفاعی و امنیتی با هند
  • رژیم صهیونیستی عامل ریشه‌ای تمام تنش‌ها و وخامت اوضاع در منطقه است/ موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی توقیف‌شده مورد توجه جدی ما قرار دارد
  • توجه ایران به رهایی خدمه کشتی توقیف شده با پرچم پرتغال
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و پرتغال درباره کشتی توقیف‌شده اسراییلی
  • تاکید وزرای دفاع ایران و چین بر گسترش روابط نظامی
  • تاکید وزرای دفاع ایران و چین به گسترش روابط نظامی با ایران