Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - حمیدرضا قانعی در دیدار با محمد نعمتی، خوشنویس شیرازی، گفت: شورای شهر، شهرداری و شورای فرهنگ عمومی فارس را برای قدردانی از زحمات مشاهیر هنر و فرهنگ استان پای کار خواهیم آورد چراکه شان و حرمت برجستگان وادی فرهنگ و ادب برتر و بالاتر از آنست که تجلیل از این افراد به نوعی سرسری و بسادگی و بدون رعایت حرمت‌ها و شئون بزرگان و مفاخر فرهنگ و هنر ادب برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قانعی با اشاره به جایگاه این خوشنویس و کاتب آیات وحی، گفت: در زمینه ایجاد موزه هنر شیراز و فارس هم باید فکری کرد تا آثار فاخر و گرانبهای هنرمندان از دست نرود و به هر حال باید طرحی نو در انداخت و قطعا باید مکانی مناسب باشد تا آثار گرانسنگ مفاخر هنر و ادب و فرهنگ در آن‌ها جمع شده و در معرض دید عموم به ویژه شاگردان و پیروان مکاتب مختلف هنری وهنرمندان وهنر دوستان و فرهنگوران و فرهیختگان قرار گیرد.

او گفت: متاسفانه وقتی نوبت هنر و فرهنگ و فرهنگوران و هنرمندان می‌رسد با در بسته بودجه و اعتبارات بر می‌خوریم، این مساله باید یک روزی به اینجا ختم شود که بودجه‌های فرهنگ وارشاد اسلامی هر استان باتوجه به شان وظرفیت فرهنگی وادبی و هنری و تعدد و فراوانی مفاخر و ماموریت‌های پیش روی هراستان در نظر گرفته شود. تمام تلاش خود را در اجرای ماموریت‌های محوله انجام می‌دهیم وازتمام ظرفیت‌های خود برای تحقق ایجاد موزه مفاخر و هنرمندان شیراز استفاده می‌بریم.

قانعی با بیان اینکه موزه در نقشه تالار مرکزی شهر شیراز دیده شده است، از اینکه تاکنون پایتخت فرهنگی ایران فاقد تالار، موزه و نگارخانه فاخر و شایسته‌ایست، ابراز تاسف و اضافه کرد: این برای شهرشیراز دارالعلم ایران و سومین حرم اهل بیت و استان متمدن فارس با این همه هنرمند و شاعر و نقاش و خوشنویس و چهره‌های نامدار فرهنگی و ادبی و هنری زیبنده نیست.

قدردان فعالان عرصه فرهنگ هنر باشیم

محمد نعمتی، استاد خوشنویسی نیز در این دیدار گفت: تاکنون ۲۲ جلد قرآن را کتابت کرده‌ام و هم‌اکنون در حال کتابت بیست و سومین قرآن هستم که با قرآن‌های دیگر متفاوت بوده و درشت‌ترین قرآن خط نسخ تاریخ کتابت ایران خواهد بود که اندازه هر صفحه آن ۵۰ در ۷۰ است.

او با یادآوری اینکه نخستین کلاس قرآن‌نویسی کشور را به صورت کاملا رایگان درشیراز برپا کرده است، از بی‌مهری‌ها به ساحت قرآن کریم انتقاد کرد.

قانعی گفت: همان‌طورکه در قرآن کریم و کلام معصومین آمده، قرآن بزرگ‌ترین سرمایه و راهنمای انسان‌هاست، اما ما از آن غافل مانده‌ایم و این غفلت هم ایجاد مشکل می‌کند لذا باید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در حد و توان و بضاعت مالی و تدارکاتی خود برای احیای قرآن و ترویج مفاهیم و معاریف قرآنی تلاش کند.

استاد خوشنویسی گفت: صدا و سیما در زمینه تولید محتوا‌ها و برنامه‌های قرآنی بیشتر می‌تواند فعالیت کند، اما متأسفانه رادیو و تلویزیون فارس درباره قرآن کم کار می‌کند در صورتی که باید هرچه در توان داریم اعم از رسانه‌ها و فضای مجازی را برای معرفی قرآن بکارگیریم.

این هنرمند خوشنویس ملی با بیان اینکه تا به امروز ۵۰۰ تابلوی قرآنی را کتابت کرده است، گفت: اخیراً صحبت‌هایی برای راه اندازی موزه‌ای برای این تابلو‌ها شد، اما انتخاب مکان مناسب و تأمین امنیت و همچنین در دسترس بودن این موزه و مکان برای عموم مردم ضروری است.

او گفت: نباید هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر که در سال‌های اخیر مظلوم واقع شده و ازبسیاری امتیازات وامکانات کشور دور نگه داشته شده اند را به حال خودشان رها کرد. این کار وظیفه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دستگاه‌های فرهنگیست که حرمت هنرمندان را رعایت کنند و برای تجلیل و تقدیر از این افراد عاشق و خادم به تاریخ و فرهنگ و ادب و هنر ایران برنامه ریزی و کار مستمر داشته باشد.

استاد محمد نعمتی؛ فرزند حافظ کل قرآن کریم زنده یاد ملا محمدرحیم ارسنجانی، متولد سال ۱۳۲۳ در شیراز، مولف آثار دینی و فرهنگی، پژوهشگر فرهنگ عامه، پدید آورنده صد‌ها تابلو خوشنویسی و صد‌ها کتیبه و زیارتنامه بقاع متبرکه و از پرکارترین خوش نویسان عصر حاضر است.

قرآن ۳۰صفحه‌ای (هرجزء یک صفحه) قرآن ۳۰۰ صفحه‌ای در قطع مربع، قرآن تلفیقی خط نسخ و ثلث از آثاربرجسته این خوشنویس قرآنی است.

انجمن قرآن نگاران ایران متشکل از شاگردان برجسته و جمعی از تذهیب کاران شیراز توسط وی تأسیس شد؛ این خوشنویس احیاگر خط نسخ ایرانی در دوره معاصر و عضو شورای تشخیص انجمن خوشنویسان ایران است و در شش دهه فعالیت مستمر فرهنگی و هنری و نمایندگی مراجع عظام تقلید، نمایشگاه‌های آثار قرآنی، کتابت و خوشنویسی او در داخل و خارج کشور به دفعات برپا شده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرهنگ و ارشاد اسلامی تجلیل از مروجان فرهنگ و هنر اسلامی فعالان قرآنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۲۸۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای اسلامی و شهرداری شیراز به فرهنگ و ورزش توجه ویژه‌ای دارند

شهردار شیراز گفت: شورای اسلامی و شهرداری شیراز همواره به حوزه فرهنگ و ورزش در کنار پیشرفت‌های عمرانی توجه ویژه‌ای دارند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، محمد حسن اسدی امروز_ جمعه چهاردهم اردیبهشت_ در نخستین پیاده‌روی خانوادگی سال جدید که در بزرگراه آیت الله حائری شیرازی با حضور جمعی از مسئولان و استقبال پرشور شهروندان شیرازی با همراهی اصحاب رسانه برگزار شد، اظهار کرد: این برنامه با همت شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز به مناسبت هفته شیراز تدارک دیده شده است.

وی ضمن قدردانی از سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی و اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری، صدا و سیمای مرکز فارس، شبکه سه سیما، پلیس راهور، نیروی انتظامی و بسیج در راستای برگزاری این برنامه سلامت محور افزود: از همه مردم ایران دعوت می‌کنم در اردیبهشت بهشتی به شیراز سفر کنند.

شهردار شیراز با اشاره به قهرمانان و مقام‌آوران دیار فارس در رشته‌های مختلف ورزشی تصریح کرد: امروز قدردان همه ورزشکاران، تیم فجر شهید سپاسی و سایر قهرمانان شیرازی هستیم که برای شهر و دیار ما افتخار می‌آفرینند و شورای اسلامی و شهرداری شیراز همواره به حوزه فرهنگ و ورزش در کنار پیشرفت‌های عمرانی توجه ویژه دارند.

اسدی با اشاره به برگزاری برنامه پیاده روی خانوادگی در بزرگراه آیت‌الله حائری شیرازی، خاطرنشان کرد: امروز این برنامه در بزرگراه جدیدالاحداث آیت الله حائری شیرازی که در دهه فجر افتتاح شد، برگزار می‌شود و در این منطقه یک پارک سه هزار هکتاری در حال اجراست که از مسیر دوچرخه سواری به طول بیش از ۲۵ کیلومتر برخوردار است و به ارتفاعات مشرف به شهرک سعدی منتهی می‌شود. همچنین در حال حاضر چهار بزرگراه همزمان در شیراز در حال اجراست.

وی ادامه داد: بخش اول بزرگراه آیت‌الله حائری شیرازی به طول هشت کیلومتر در دهه فجر به بهره‌برداری رسید و بخش دوم آنکه محور شمالی است در ماه‌های آینده به بهره برداری خواهد رسید.

شهردار شیراز همچنین تصریح کرد: شیراز به عنوان شهر توریستی باید زیرساخت‌های خوبی داشته باشد و بر همین اساس پارک آبی شیراز در بزرگراه حسینی الهاشمی در حال احداث است و باغ پرندگان، آکواریوم بزرگ شیراز، شهربازی بزرگ شیراز و تله‌کابین به عنوان این زیرساخت‌های کم نظیر در شهر شیراز ایجاد می‌شوند.

شیراز شناسنامه ایران است

سید ابراهیم حسینی، رئیس شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این مراسم با تبریک و گرامیداشت روز شیراز اظهار کرد: امروز شاهد برگزاری اولین پیاده‌روی خانوادگی در سال ۱۴۰۳ هستیم که جمعیت بی نظیری در آن شرکت کرده‌اند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بی همتای کلان شهر شیراز افزود: شیراز شناسنامه ایران است و باید با تأمین زیرساخت‌ها و پیشرفت این کلان شهر در زمینه‌های فرهنگی و ورزشی زمینه رشد هرچه بیشتر آن را فراهم سازیم.

ورزش همگانی در کاهش آسیب‌های اجتماعی مؤثر است.

رحیم خداجو، مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس نیز با تقدیر از شورا و شهرداری شیراز برای برگزاری این برنامه ورزش خانوادگی، اظهار کرد: این برنامه به واقع یک کار بزرگ است و باید شاهد برگزاری بیشتر این برنامه‌ها در استان فارس که دارای ظرفیت ورزشی بالایی است، باشیم.

وی اضافه کرد: با مشارکت خوب مردم شیراز می‌توانیم شاهد اقدامات خوبی در ورزش همگانی باشیم که منجر به ارتقای سلامت خانواده می‌گردد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس، تاکید کرد: حوزه ورزش همگانی در کاهش آسیب‌های اجتماعی و نشاط جامعه مؤثر است.

ضربان شیراز ورزشی می‌تپد

مصطفی کیانی رحیمی، عضو شورای اسلامی شهر شیراز هم در این مراسم با تبریک روز شیراز ابراز امیدواری کرد: شیراز همواره بهتر از دیروز باشد.

وی با گرامیداشت بزرگان حوزه ورزش شیراز ادامه داد: امروز برای سلامتی استاد غلام پیروانی به عنوان پیشکسوت فوتبال دعا می‌کنیم.

این عضو شورای اسلامی شهر در ادامه تصریح کرد: به همت شورا و شهرداری شیراز، ضربان کلان شهر شیراز طی چند سال اخیر ورزشی می‌تپد.

به گزارش ایمنا، در این مراسم جوایز ارزنده همچون کمک هزینه خرید خودرو به مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان به یک نفر و بیش از ۲۲۰ جایزه ۵۰ میلیون ریالی به قید قرعه به شرکت کنندگان در این مراسم اهدا شد.

کد خبر 750288

دیگر خبرها

  • دوره تربیت‌معلم سبک زندگی قرآنی در شیراز برپا شد
  • کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کار‌های اسلامی و جهادی است
  • کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کارهای اسلامی و جهادی است
  • شورای اسلامی و شهرداری شیراز به فرهنگ و ورزش توجه ویژه‌ای دارند
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآنی
  • خراسان رضوی میزبان آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن است
  • تجلیل از منتخبین رویداد‌های فرهنگی استان یزد
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • افغانستان| با عمل به قرآن ملت سرافراز باقی می‌مانیم
  • نمایشگاه ملی قرآن کریم در کابل