Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان شهرکرد - حسین بامیری گفت: عملیات اجرایی ساخت این طرح به زودی در استان آغاز خواهد شد و پیگیری‌هایی از طریق مجلس شورای اسلامی، دولت و قرارگاه‌های سازندگی خاتم‌الانبیاء و امام حسن (ع) انجام و منجر به اختصاص هشت هزار میلیارد ریال اعتبار برای راه‌های ارتباطی لردگان و خانمیرزا در اعتبارات سال ۱۴۰۱ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک‌هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیز برای سه‌راهی کوشکی به فلارد پیش‌بینی شد که روند آن به‌علت وجود برخی معارضان کُند است و از مسئولان راه و شهرسازی، دستگاه‌های ذی‌ربط و معتمدان محلی درخواست می‌شود برای رفع این مشکل و تسریع در روند اجرای این طرح همکاری و اقدام کنند.

بیشتر بخوانید

امسال ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای شهرستان لردگان پیش‌بینی شد

تونل دوم کره‌بس با ۲۰ درصد و تونل یکم کره‌بس با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی تحول بزرگی برای خروج لردگان و خانمیرزا از بن‌بست ایفا می‌کند.

همچنین عبور راه‌آهن از شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا ضمن ایجاد رونق اقتصادی در منطقه باعث افزایش اشتغال جوانان و کاهش نرخ بیکاری خواهد شد.

هم‌اکنون برخی نقاط چهارمحال و بختیاری از جمله شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا با بحران و تنش آبی مواجه هستند.

از مجموعه سه هزار و ۹۸۰ میلیارد ریال اعتبار امسال در استان، یک‌هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال در بخش‌های مختلف به شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا اختصاص یافت که ۸۶۰ میلیارد ریال آن با رویکرد تامین آب آشامیدنی برای ساکنان ۵۲ روستای بخش سردشت در دستور کار قرار دارد.

قرار است تزریق اعتبارات سد‌های بختیاری در لرستان و خرسان سه در لردگان و خانمیرزا انجام شود.

مجوز طرح توسعه چاه‌های نفت منطقه ریگ و دودرا شهرستان لردگان با رویکرد تامین منابع مالی برابر شش میلیارد و ۵۰۰ میلیون یورو معادل ۱۹ هزار میلیارد ریال از هیات مدیره نفت مرکزی کشور دریافت شد.

در این صورت علاوه بر رفع مشکلات بیکاری و اقتصادی منطقه، میانگین شاخص‌های توسعه‌ای مختلف در شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا افزایش می‌یابد و در همین راستا تا پایان سال ۱۴۰۰ و یا ابتدای سال ۱۴۰۱ شاهد طرح توسعه چاه‌های نفت منطقه ریگ و دودرا هواهیم بود.

طرح آمایش سرزمینی در چهارمحال و بختیاری و مناطق شهری، روستایی و عشایری حوزه انتخابیه شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا با جدیت دنبال و اجرایی می‌شود.

هم‌اکنون افزون‌بر هفت هزار نفر از ساکنان روستا‌های پشتکوه فلارد، پشتکوه دودرا و پشتکوه میلاس از نعمت گاز بی‌بهره هستند.

به‌ازای تامین هر علمک گاز ۹۰۰ میلیون تا یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال هزینه نیاز است که از وزیر نفت مجوز گازرسانی به این مناطق گرفته شد و در مرحله سپری شدن مراحل اداری و قانونی قرار دارد.

اهالی محله‌های مختلف شهر لردگان در خصوص مهار آب‌های سطحی، کمبود سرانه فضای سبز، احداث نامناسب جوی و جدول و مسایل زیباسازی شهر ناراضی بودند، اما امروز با تزریق ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار در اختیار نماینده مردم شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا در مجلس شورای اسلامی، وضعیت شهری لردگان در سال آینده متحول می‌شود.

پنج میلیارد ریال برای ادامه روند ساخت مصلی اولی‌الامر شهر لردگان در اختیار امام جمعه این شهر قرار می‌گیرد.

۵۰ میلیارد ریال از سرجمع اعتبارات در اختیار نماینده مردم شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا در مجلس شورای اسلامی برای احداث شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهر لردگان به شرکت آب و فاضلاب داده می‌شود.

پیگیری‌ها برای ارتقای سیاسی بخش فلارد به شهرستان انجام شده و اکنون در دستور کار نهاد ریاست جمهوری قرار گرفته و همچنین ارتقای سیاسی دهستان ریگ به بخش و ارتقای سه روستا به شهر در حال سپری شدن مراحل قانونی است.

در حوزه بهداشت و درمان از سال گذشته تاکنون اقدامات قابل‌توجهی برای هر دو شهرستان شده است و با تامین منابع ارزی مورد نیاز، دستگاه ام. آری. آی (MRI) تا پایان امسال در بیمارستان شهدای لردگان نصب و راه‌اندازی می‌شود.

شهرستان لردگان در فاصله ۱۸۰ کیلومتری و آلونی مرکز شهرستان خانمیرزا در فاصله ۱۶۰ کیلومتری شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عملیات اجرایی راه های ارتباطی مجلس شورای اسلامی احداث آزادراه شهرستان های لردگان و خانمیرزا میلیارد ریال اعتبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۲۸۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۵۲۰ میلیاردی سیل به اردستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ فرماندار اردستان گفت: بارندگی‌های شدید سه شنبه هفته گذشته (چهارم اردیبهشت) و جاری شدن سیل، ۵۲۰ میلیارد ریال به بخش‌های زراعی، دامی و راه‌های روستایی این شهرستان خسارت وارد کرد.
سید محمدهادی احمدی طبا با بیان اینکه هنوز میزان خسارت وارده به طور کامل و دقیق مشخص نشده افزود: برآورد‌های اولیه نشان می‌دهد که در حوزه راه‌ها حدود ۴۰۰ میلیارد ریال، در بخش کشاورزی ۷۰ میلیارد ریال و در بخش ساختمانی ۵۰ میلیارد ریال خسارت به شهرستان اردستان وارد شده است.
وی ادامه داد: براساس اعلام اداره کل هواشناسی میانگین بارش‌های سال زراعی جاری شهرستان به ۱۴۷ میلیمتر رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (۱۱۳ میلیمتر)، ۲۶ درصد و در مقایسه با بلند مدت ۳۵ درصد افزایش داشته است.
احمدی طبا زواره افزود: در پی بارش‌های اخیر دو مسیر روستایی دچار آبگرفتگی شد که پیش بینی می‌شود با کمک راهداران این مشکل این مسیر‌ها تا پایان وقت امروز بر طرف شود.
وی افزود: برای نخستین بار بانک اطلاعاتی از تعداد ماشین‌آلات سنگین بخش دولتی و خصوصی شهرستان جمع‌آوری و در سیل اخیر نیز از ماشین‌آلات بخش خصوصی و معادن شهرستان استفاده شد.
شهرستان اردستان با بیش از ۴۳ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.

دیگر خبرها

  • ساخت پایگاه اورژانس روستایی با اختصاص ۳۰ میلیارد ریال اعتبار در شهرستان بهار
  • خسارت ۵۲۰ میلیاردی سیل به اردستان
  • ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد اختصاص یافت
  • تکمیل جاده سربند- مشگین‌شهر نیازمند یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار
  • تکمیل جاده سربند- مشگین‌شهر نیازمند یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار است
  • تخصیص۱۱ هزار میلیارد ریال اعتبار به طرحهای راه آذربایجان شرقی
  • تخصیص بیش از ۱۱ هزار میلیارد ریال اعتبار برای پروژه‌های راه آذربایجان شرقی
  • اختصاص یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل کمربندی ایلخچی
  • اختصاص ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد
  • ساخت یک کیلومتر راه اصلی به ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد