Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

طی روزهای اخیر اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه بار ترانزیتی لوازم آرایش که باید از گمرک باشماق خارج می‌شد، در تهران تخلیه و در گمرک اعلام وصول شده است که به ضوح بیانگر تخلف و قاچاق صورت گرفته در رابطه با لوازم آرایشی است. این در حالی است که واردات لوازم آرایشی ممنوع بوده و در حال حاضر بخشی از محموله های وارداتی دپو مانده در گمرکها تعیین تکلیف نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعلام این موضوع با سکوت یک هفته ای گمرک همراه بود؛ تا اینکه در نهایت سخنگوی گمرک نسبت به این موضوع واکنش نشان داد و در اظهاراتش ضمن تائید تخلف صورت گرفته درباره آن توضیحاتی ارائه داد.

بر اساس آنچه که لطیفی شرح داده، ظاهرا ماجرا از این قرار است که پس از اعلام هشدار گمرک باشماق در خصوص کالاهای ترانزیتی و با دستور مقام قضایی، ناجا به عنوان کنترل کننده محموله‌های ترانزیتی در طول مسیر ورود پیدا می‌کند و پس از تعقیب یک محموله ترانزیتی و تخلیه کالا در داخل، روش جدید قاچاقچیان لو می‌رود.

ناجا در بررسی‌های خود از مسیر ترانزیت، رصد و تعقیب کالاهای ترانزیتی متوجه تایید سیستمی یک محموله مبلمان می‌شود و با هماهنگی با گمرک، تیم فن آوری اطلاعات از ستاد گمرک به مرز اعزام شده و روش جدید قاچاقچیان شناسایی و راه های نفوذ آنها مسدود می شود که حتی دو کیس که با اتصال جسم خارجی به بد افزار آلوده شده بودند از مدار خارج می‌شود.

اما در این بین چند کانتینر لوازم آرایشی و پوشاک که قرار بود به صورت ترانزیتی از کشور خارج شود توسط گمرک کشف و به مراجع قضایی ارجاع می‌شود. این در حالی است که قاچاقچیان توانسته بودند با اتصال به شبکه محلی و از طریق کنترل رایانه‌ها از طریق به دست آوردن رمز ورود اقدام به چنین کاری کنند؛ به طوری که یک بدافزار را وارد شبکه محلی کرده و چند رمز ورود را به دست می‌آوردند تا با اتصال به شبکه محلی، مدیریت رایانه های در محل را در اختیار گرفته و در زمانی که کاربران، بی اطلاع بوده یا در محل کار نبودند، اقدامات خود را انجام می‌دادند.

در توضیح سخنگوی گمرک ایران درباره تخلف ترانزیتی مبلمان و لوازم آرایش در روزهای اخیر، به موضوع محموله ترانزیتی مبلمان در چند ماه پیش هم اشاره شده است که حکایت از آن دارد که از شهریور امسال با رصد و کنترل مدیر گمرک باشماق و فن آوری اطلاعات در حمله هکرها به سرورها، گزارشی مبنی بر احتمال تغییر در کالا یا بروز اتفاقاتی در مسیر تردد کالاهای عبوری به ستاد گمرک برای رصد محموله های ترانزیتی در داخل کشور که خارج از کنترل گمرک است ارائه می‌شود که بر همین اساس محموله‌های مختلف ترانزیتی تحت نظر قرار می‌گیرد.

در یکی از موارد در رصدهای مبداء و مقصد گمرک، محموله مبلمان ترانزیتی زیر نظر گرفته شد و هفت محموله مبلمان خارجی که باید از خاک ایران عبور و خارج می شد، توسط ستاد گمرک و یگان های مرتبط با مبارزه با قاچاق این سازمان قبل از خروج از کشور شناسایی و پس از تطبیق تصاویر ورود کالا و بررسی پلمب های کانتینرها مشخص شد که محموله مبلمان خارجی با مبلمان داخلی در داخل کشور عوض شده است.

آن طور که لطیفی گفته است، قاچاقچیان بعد از اینکه از روش جایگزینی نا امید می‌شوند، به سمت هک سامانه و نفوذ و رخنه به فرایندهای گمرکی با روش های متخلفانه سایبری رفته و بارها به سرورهای گمرک حمله هکری داشتند، اما به دلیل لایه‌های پیچیده در سرورها و برنامه ها و روتر های سامانه گمرک، امکان ورود به سامانه‌های گمرکی برایشان میسر نشد؛ تا اینکه در محموله اخیر از راه اتصال به شبکه محلی موفق به این کار شدند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: لوازم آرایشی گمرک باشماق قاچاق کالا محموله مبلمان لوازم آرایشی شبکه محلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۲۹۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۷۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان

سردار جلیل موقوفه ئی با بیان اینکه محور این طرح نظارت و پایش انبار‌ها و محل‌های دپوی کالا ها بود گفت : کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی و رابطان این پلیس در زمان ۷۲ ساعته‌ی اجرای طرح ، با استفاده از ظرفیت‌های منابع و مخبرین و رصد بانک اطلاعاتی، با کنترل نامحسوس مکان‌های تحت رهگیری و اطمینان از صحت گزارشات واصله پس از هماهنگی قضائی به همراه تیمی از کارشناسان ادارات صمت، تعزیرات و بازرگانی وارد عمل شدند.

وی افزود : در این بازرسی ها که در حوزه لوازم خانگی و آشپزخانه، ابزار آلات صنعتی، انواع لوازم آرایشی بهداشتی، انواع سوخت موتورسیکلت سنگین، لوازم یدکی خودرو انجام شد کالاهای قاچاقی به ارزش ۷۳ میلیارد و ۷۰ میلیون ریال کشف و در این رابطه ۹ نفر دستگیر و و ۴ دستگاه وسیله نقلیه توقیف شد 

فرمانده انتظامی استان از شهروندان خواست هرگونه اخبار مربوط به قاچاق کالا را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • قاچاق چالش عمده در حوزه محصولات آرایشی و بهداشتی است
  • کشف سه محموله قاچاق در اندیمشک
  • کشف ۴۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در گمرک پرویزخان
  • توقیف محموله داروهای قاچاق در گمرک سرو ارومیه
  • کشف بیش از ۷۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان
  • درخواست کنسرسیوم ریلی برای انجام تشریفات قطار ترانزیتی افغانستان به گمرک ارائه شد
  • کشف و ضبط لوازم خانگی قاچاق در بهار
  • رشد ۶۵ درصدی ترانزیت مبدأ در مرز باشماق
  • راهنمای تشخیص کالای اصل از تقلبی | کدام کالاها بیشتر در معرض تقلب هستند؟
  • قتل مدیر عامل شرکت پخش لوازم آرایشی با ۳۷ ضربه چاقو