Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، درباره مشکلات آتش‌نشانان پایتخت در حوزه سختی کار و مسائل معیشتی گفت: اعضای شورای شهر و مدیران شهری به شدت بر روی حل مشکلات کارکنان و شهروندان حساسیت ویژه دارند که آتش‌نشانان هم جزو گروه‌هایی هستند که اعضای شورا و مدیران شهری اهتمام جدی برای رفع مشکلات آنها دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نیروهای آتش‌نشانی که حین خدمت جان خود را از دست می‌دهند باید شهید محسوب شوند که هنوز این قضیه مورد تصویب قرار نگرفته و ان‌شاءالله برنامه‌ریزی داریم تا از طریق رایزنی‌ها این مسئله محقق شود.

وی در مورد اینکه آتش‌نشانان تهران به دلیل تحت پوشش صندوق بازنشستگی شهرداری از قانون سختی کار اکثراً بهره نمی‌برند، گفت: بخشی از این مشکل مربوط به قانون است و باید اصلاحات لازم انجام گیرد و ما تلاش می‌کنیم طی رایزنی با مجلس، برنامه‌های مورد نیاز را در این زمینه انجام دهیم. همچنین هماهنگی‌هایی با وزارت کار و امور اجتماعی  خواهیم داشت تا ببینیم از این طریق هم چگونه می‌شود از آتش‌نشانان حمایت کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا در بودجه 1401 برنامه‌ای برای صندوق بازنشستگی پیش‌بینی خواهد شد یا خیر، گفت:‌بله، البته ابتدا منتظر بمانیم تا لایحه بودجه توسط شهرداری در شورا ارائه شود و سپس برنامه‌ها را تنظیم کنیم. 

وی گفت: وضعیت صندوق بازنشستگی شهرداری تهران خوب نیست. طی چند سال گذشته به این صندوق توجه نشده و این درحالی است که استخدام‌های زیادی در آن صورت گرفته و هه مشکلات باید حل شود، ولی به هر حال این مسئله اندکی زمانبر است که بتوانیم مشکلات صندوق را برطرف کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا برای اصلاح قانون جهت حمایت از آتش‌نشانان شورای شهری‌ها جلسه‌ای با محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی خواهند داشت یا خیر،‌ گفت: ابتدا وضعیت صندوق و مشکلات آتش‌نشانان را کامل بررسی دقیق انجام می‌دهیم و پس از احصاء جزئیات مشکل‌ها رایزنی با نمایندگان مجلس و مجمع نمایندگان تهران صورت خواهد گرفت و آنچه مسلم است اینکه مدیریت شهری جدید به شدت برای حل مشکل آتش‌نشانان پای کار است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران فارس من آتش نشان آتش نشانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۲۹۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایحه برنامه هفتم پیشرفت اصلاح شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی لایحه برنامه پنج‌ساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران را جهت تامین نظر شورای نگهبان اصلاح کردند.

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ صحن مجلس در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق درباره لایحه برنامه هفتم توسعه (اعاده شده از شورای نگهبان)، این لایحه را جهت تامین نظر شورای نگهبان اصلاح کردند.

نمایندگان مجلس در برخی از مواد، بر مصوبه قبلی خود اصرار ورزیدند. همچنین به پیشنهاد احمد امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس، در ماده ۳۱ لایحه برنامه هفتم، عبارت «دولت مکلف است» به عبارت «دولت مجاز است» تغییر کرد.

متن کامل اصلاحات لایحه برنامه پنج‌ساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران (۱۴۰۷-۱۴۰۳) را اینجا بخوانید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • زمان و مدت تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس مشخص شد
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از امشب آغاز می‌شود
  • آغاز تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس از بامداد ۱۳ اردیبهشت
  • تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس از بامداد فردا آغاز می‌شود
  • چهار هزار میلیارد ریال صرف احداث طرح های جمع آوری آبهای سطحی و ساماندهی آبگرفتگی معابر کرج شده است.
  • گزارش تصویری | بازدید تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از معاونت سیما
  • لایحه برنامه هفتم پیشرفت اصلاح شد
  • بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در مجلس به پایان رسید
  • قدردانی «سردار رادان» از نمایندگان مجلس
  • مولدسازی دارایی‌ها سیاستی کارآمد برای حل مشکلات محلات کم‌برخوردار ارومیه