Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-28@12:57:41 GMT

نجف‌آباد شهر خلاق ترویج کتابخوانی شد

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۲۹۷۸۹

نجف‌آباد شهر خلاق ترویج کتابخوانی شد

شهردار نجف‌آباد گفت: در آیین معرفی هفتمین پایتخت کتاب ایران نجف آباد در رقابتی نزدیک با شهر سنندج اگرچه عنوان پایتختی کتاب کشور را به دست نیاورد اما حائز عنوان شهر خلاق ترویج کتابخوانی کشور شد.

عبدالرسول امامی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: نجف آباد پس از چند مرحله داوری سخت و فشرده به عنوان یکی از پنج شهر راه یافته به مرحله نهایی رویداد انتخاب پایتخت کتاب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: نجف آباد در پنجم آبان ماه با ارتباط زنده اینترنتی از محل یادمان شهدای نجف آباد با دفتر یونسکو در تهران از طرح پایتختی کتاب نجف‌آباد دفاع کرد و با هفت مرکز دیگر وارد رقابت کسب پایتخت‌کتاب شد.

شهردار نجف آباد افزود: نجف آباد در مواردی چون معرفی تیم مستندنگاری و پایتختی، معرفی نجف‌آباد (پیشینه فرهنگی اقدامات فرهنگی و هویتی شهر) چارت عملکردی طرح، روند نگارش تقویم کتاب‌خوانی، معرفی زیرساخت‌های این حوزه و مرور اقدام‌ها و برنامه‌های کتابخوانی آینده به رقابت پرداخت.

امامی گفت: نجف آباد در رقابتی نزدیک با شهر سنندج اگرچه عنوان پایتختی کتاب کشور را به دست نیاورد اما حائز عنوان شهر خلاق ترویج کتابخوانی کشور شد.

وی ادامه داد: پایتخت کتاب ایران عنوان طرحی در است که بر مبنای آن هر سال شهری به عنوان پایتخت کتاب ایران انتخاب می‌شود بخش‌هایی از این طرح از پایتخت جهانی کتاب الگو برداری شده است، اما از نظر ساختار اجرایی هم‌خوانی‌های زیادی با شرایط فعالیت فرهنگی در ایران پیدا کرده است.

امامی ادامه داد: استقرار دبیرخانه پایتخت کتاب نجف آباد در دفتر نشریه خارون واقع در سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری نجف آباد است و شهرداری نجف آباد به عنوان محور اصلی در اجرای این طرح محسوب می‌شود و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز مسئولیت کارگروه پایتخت کتاب را بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه این عنوان هر ساله به شهری داده می‌شود که در جهت تقویت جایگاه کتاب و خواندن آن کوشش نمادینی کرده باشد، افزود: هدف از برگزاری این رویداد این است تا از این طریق در آن سال برنامه‌های فرهنگی مرتبط با کتاب اجرا شود و از این راه شوق مطالعه در مردم ایجاد شود. این عنوان تصدیق بهترین برنامه اختصاص داده شده به کتاب و کتابخوانی است.

شهردار نجف آباد گفت: ترویج کتابخوانی و افزایش همکاری‌ها و مشارکت‌های مختلف دولتی و غیردولتی در حوزه کتاب از دیگر اهداف برگزاری این برنامه است.

کد خبر 548750

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهردار نجف آباد شهر مدیریت شهری برنامه ریزی شهری نجف آباد ترویج کتاب و کتابخوانی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق ترویج کتابخوانی پایتخت کتاب نجف آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۲۹۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار داغ گیاهان دارویی در کرمانشاه+ تصویر

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری کرمانشاه با اشاره به وجود بیش از ۲۰ نوع خوراک دارویی و بیش از ۸۰ نوع خوراک بومی در استان گفت: با در نظر گرفتن مشوق‌هایی برای رستوران‌هایی که از غذاهای بومی استفاده می‌کنند، درصدد تقویت ظرفیت‌های خوراک استان هستیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، ایمان درخشی در حاشیه تور گردشگری خبرنگاران برای آشنایی با شهر خلاق خوراک و گیاهان دارویی منطقه دالاهو کرمانشاه، با بیان اینکه منطقه دالاهو به عنوان یکی از مناطق هدف برای معرفی گیاهان دارویی معرفی می‌شود، گفت: در مجموع ظرفیت‌های ویژه استان کرمانشاه، چهار فصل بودن و تنوع‌های قومیتی و خلاقیت مردم در طبخ غذا سبب معرفی آن به عنوان شهر خلاق خوراک شده است.

وی با بیان اینکه ظرفیت خوراک کرمانشاه به انزوا رفته و مغفول مانده است، افزود: رویدادهایی به منظور معرفی ظرفیت‌های خوراک و غذا در کرمانشاه برنامه‌ریزی شده  و برنامه‌هایی نیز از جمله جشنواره آش زمستانی تاکنون برگزار شده است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه گفت: این ظرفیت‌‌ها در زمینه خوراک و غذا باید تقویت و به رستوران‌ها و چرخه اقتصادی منتقل شود و در این راستا مشوق‌هایی برای رستوران‌ها در نظر گرفته شده که از غذاهای بومی استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از مردم دلیل و مفهوم شهر خلاق خوراک را نمی‌دانند، عنوان کرد: خبرنگاران به عنوان یک ظرفیتی در جامعه می‌توانند مبلغ شهر خلاق خوراک باشند و از طرفی همه ما باید سفیرانی در این راستا باشیم.

درخشی با بیان اینکه در استان کرمانشاه بیش از 20 نوع خوراک دارویی وجود دارد گفت: همچنین بیش از 80 نوع خوراک بومی در کرمانشاه وجود دارد که این 80 نوع در وعده‌های صبحانه، میان وعده و غذای اصلی قرار دارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده
  • ۳۷۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه ۲ افتتاح نمایشی در کرمانشاه
  • کرج کاندیدای انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • کرج نامزد انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاههای کتابخوانی تمدید شد
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  • وجود بیش از ۲۰ نوع خوراک دارویی و بیش از ۸۰ نوع خوراک بومی در کرمانشاه
  • کتابخانه‌های سیار نیاز کتابخوانی عشایر را برطرف می‌کند
  • بازار داغ گیاهان دارویی در کرمانشاه+ تصویر
  • شهرداری میانه از پیشگامان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است