Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، انریکه تاریو، یکی از رهبران گروه افراطی پسران مغرور در دسامبر ۲۰۲۰ به دلیل آتش زدن یک بنر بزرگ در یک کلیسای تاریخی در واشنگتن دستگیر و روانه زندان شد.

گفته می‌شود انریکه تاریو در جریان تظاهرات‌های ۱۲ دسامبر ۲۰۲۰ علیه سیاست‌های نژادپرستانه دولت آمریکا بار‌ها به سیاه پوستان این کشور اهانت کرده و در نهایت با به آتش کشیدن بنر " زندگی سیاه پوستان مهم است" توسط نیرو‌های پلیس دستگیر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی پس از اعتراف به اهانت به سیاه پوستان در دادگاه آمریکا روانه زندان شده و روز گذشته پس از طی چهار ماه حبس آزاد شد. 

برخی اعضای گروه "پسران مغرور" در آمریکا در حمله به ساختمان کنگره در ۶ ژانویه ۲۰۲۰ نقش اساسی داشتند. برخی دیگر از اعضای این گروه افراطی تا به حال به اتهام تخریب اموال عمومی و ممانعت از اجرای قانون بار‌ها توسط پلیس آمریکا دستگیر و روانه زندان شده اند.

گروه پسران مغرور را سال ۲۰۱۶ «گوین مکیننس»، تحلیلگر سیاسی و از اعضای هیئت تحریریه مجله «وایس» بنیان گذاشت. اعضای این گروه را مردان افراطی و نژادپرستی تشکیل داده‌اند که اغلب آن‌ها افکار برتری‌نژادی و سفیدبرترپندارانه دارند. این گروه در جریان اعتراضات ضدنژادپرستی اخیر در آمریکا رو در روی انبوه معترضان به بی‌عدالتی ساختاری و نژادپرستی قرار داشتند و با معترضان حاضر در خیابان ها درگیر می‌شدند. این روز‌ها در آمریکا، پسران مغرور را با تجمعات مسلحانه و بدون ماسک می‌شناسند.

نژادپرستانِ سفیدبرترپندار سابقه طولانی در کشتار و آشوب داخلی در آمریکا دارند؛ یکی از نقاط اوج خشونت‌ها و قطبی‌شدن جامعه آمریکا، پس از لغو قوانین نژادپرستانه در دهه ۱۹۶۰ بود که باعث شد راست‌گرایان افراطی بتوانند رهبران و فعلان مدنی همانند «مالکوم ایکس و مارتین لوترکینگ» را ترور کنند. از مهمترین اهداف این گروه‌های افراطی، حذف اقلیت‌ها و تلاش برای پاکسازی نژادی در آمریکاست.

تمرکز ترامپ در ضدیت با خارجی‌ها، مهاجران و برخی از اقلیت‌ها موجب شد تا گروه‌های نژادپرست با اطمینان از حمایت عالی‌ترین مقام اجرایی کشور، حملات خود علیه اقلیت‌ها را به شکل آشکارتری از سر بگیرند. به گفته کارشناسان، برخورد‌های نژادی نیرو‌های پلیس با شهروندان سیاه پوست و ورود دونالد ترامپ به کاخ سفید، زمینه را برای احیای دوباره فعالیت نژادپرستان در آمریکا فراهم کرده است. بنابر اعلام اندیشکده شورای روابط خارجی آمریکا، حدود ۳۰۰ گروه شبه نظامی افراطی در این کشور وجود دارد که شمار نیرو‌های نظامی و آموزش دیده آن‌ها حدود پانزده تا بیست هزار نفر برآورد شده است.

در جریان اعتراضات مردمیِ ضد نژادپرستی ساختاری در آمریکا، گروه‌های نژادپرستِ افراطی به خصوص گروه پسران مغرور در مقابل مردم آمریکا قرار داشتند و حتی چندین معترض را به قتل رساندند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پسران مغرور سیاه پوستان آمریکا دونالد ترامپ پسران مغرور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۲۹۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار حزب التحریر به طالبان

دفتر مطبوعاتی «حزب التحریر» در افغانستان در بیانیه‌ای ضمن تأیید بازداشت اعضای این گروه در ولایت‌های مختلف توسط طالبان نوشت: چنین فشارهایی حزب التحریر و اعضای آن را از ادامه دعوت و تلاش برای اقامه خلافت منصرف نمی‌کند.

این گروه در ادامه نیز از طالبان انتقاد کرد که اعضایش شامل عفو و آزادسازی زندانیان به‌مناسبت عید فطر قرار نگرفتند.

اواخر فروردین گذشته نیز حزب التحریر در بیانیه‌ای از بازداشت سخنگو و شماری از اعضای این گروه طی دو ماه گذشته به‌جرم دعوت و فعالیت و برپایی خلافت اسلامی خبر داده بود.

اداره اطلاعات طالبان دو سال قبل نیز فعالیت حزب ‌التحریر، جمعیت اصلاح و نهاد النجم را در افغانستان ممنوع اعلام کرده بود.

حزب ‎التحریر سازمانی است که تشکیل خلافت در سراسر جهان اسلام را هدف خود و هر یک از کشورهای اسلامی را ولایتی از این خلافت با مرکزیت سرزمین‌های عربی می‌داند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  •  خفّتی که MI۵ و MI۶ کشیدند و سیاه‌بازی‌ای که گردن BBC افتاد!
  • صلح و سازش در پرونده نزاع دو برادر اهوازی پس از سه سال
  • عقب‌نشینی آمریکا از تحریم گردان نظامی افراطی رژیم صهیونیستی
  • هشدار آمریکا به دیوان کیفری بین‌المللی پیرامون حکم بازداشت رهبران اسرائیل
  • مشکلات جسمی اسرای فلسطینی بعد از آزادی بر اثر شکنجه در زندان
  • جای دانشجو زندان نیست!
  • هشدار حزب التحریر به طالبان
  • درخواست آمریکا : سیستم مشترک دفاع هوایی کشورهای عربی مقابل ایران
  • آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»