Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سیستان و بلوچستان رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با اشاره به اینکه چهار هزار واحد مسکونی در جنوب سیستان و بلوچستان در سیل و بارندگی‌ها آسیب دیده‌اند، افزود: ۲ هزار و ۱۵۰ واحد مسکونی نیازمند فوری نوسازی و ۲ هزار واحد مسکونی هم به تعمیر و بهسازی نیاز دارند و رییس جمهور شخصا پیگیر این موضوع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا- اکبر نیکزاد در حاشیه سفر به چابهار و کُنارک با اشاره به اینکه مسوولان در کنار مردم سیل‌زده هستند، اظهار داشت: رییس جمهور شخصا پیگیر تکمیل و ساخت واحدهای مسکونی خسارت دیده از سیل بوده که امیدواریم ۶ ماه آینده این واحدها تکمیل و بهره‌برداری شود.

وی با بیان اینکه از ابتدای سیل و بارندگی‌ها مسوولان رده‌های مختلف از مناطق سیل‌زده بازدید، امدادرسانی و نسبت به برآورد خسارت‌ها اقدام کرده‌اند، افزود: در روزهای گذشته تعمییر و بازسازی واحدهای مسکونی و ساخت مسکن مقاوم برای مردم سیستان و بلوچستان به ستادحوادث غیرمترقبه کشور منعکس و وزیر کشور مشکلات را به هیات دولت منتقل کرد و در جلسه روز چهارشنبه به ریاست رییس جمهور، اعتبارات لازم تخصیص و قرار است به قید فوریت ساخت واحدهای مسکونی در دستور کار قرار گیرد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: عملیات بازسازی خانه‌های آسیب‌دیده بزودی آغاز و با همکاری و تعاملی که بین مردم و مسوولان به ویژه فرمانداری‌ها، نظام مهندسی، شهرداری و اعضای شورای اسلامی وجود دارد و با توجه به حجم خسارت‌ها از سایر استان‌های کشور ماشین آلاتی فراخوان داده شده و عازم سیستان و بلوچستان هستند تا سریعتر کار آواربرداری آغاز و خانه‌ها در زمان تعیین شده ساخته شود.

نیکزاد گفت: در برخی محلات شهر کُنارک بازسازی آغاز شده و فرماندار کنارک پای کار و جلسات خوب و مدونی داشته اند و هماهنگی ها بیشتر شده و امیدواریم با کمک همدیگر سریعا مشکلات خانه‌های آسیب دیدگان از سیل مرتفع شود.

وی با بیان اینکه در هر خانه با متراژ و مساحتی کم تقریبا چهار تا پنج خانوار مستقر هستند و این مشکلات را بیشتر کرده است، افزود: بیشتر معابر شهر کنارک کم عرض بوده و نیازمند تعریض هستند و تردد در این معابر سخت است، برای تسریع در کار و بالا بردن کیفیت کار، مشاوران قوی دعوت کردیم.

رییس بنیاد مسکن افزود: بازسازی باید هرچه تسریع شتاب گیرد و در همین راستا بنیاد مستضعفان تامین سیمان مورد نیاز واحدهای مسکونی را متقبل شده که جای قدردانی دارد.

"عبدالغفور هوت" فرماندار کنارک نیز اظهار داشت: سیلاب خسارت‌های زیادی به خانه‌های مردم وارد کرده و نیاز است هر چه سریع‌تر خسارت‌ها جبران و واحدهای مسکونی مقاوم برای مردم محروم این منطقه ساخته شود.

وی بر اجرای طرح هادی روستایی، ساخت و تکمیل خانه‌های آسیب‌دیده از سیل، اجرای شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی و تکمیل طرح فاضلاب شهری، ارسال کمک ها به کنارک و پرداخت خسارت به آسیب دیدگان و استانداردسازی زیرساخت‌ها تاکید کرد.

در نتیجه بارندگی‌های نهم تا پانزدهم دی‌ماه ۱۴۰۰ بیش از ۸۰ درصد خانه‌های شهر بندری کُنارک دچار آبگرفتگی شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی سیستان و بلوچستان واحدهای مسکونی واحد مسکونی خسارت ها خانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۰۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۲ درصدی جابجایی مسافر در جنوب سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان گفت: در ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۲، تعداد ۲ میلیون و ۶۵۹ هزار و ۲۴۰ نفر مسافر توسط ۳۷۰ هزار و ۱۹۴ ناوگان حمل و نقل عمومی در سطح استان جابه جا شده اند که این میزان ، افزایش ۱۲ درصدی در تعداد مسافر و افزایش ۸ درصدی در تعداد سفر نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن نشان می‌دهد.

محمد یاسین احمدیان در گفت وگو با ایسنا، گفت: از این تعداد، یک میلیون و ۶۶۸ هزار و ۲۱۲ مسافر ، درون استانی و ۹۹۱ هزار و ۲۸ مسافر نیز به مقصد برون استانی بوده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان، تصریح کرد: هم اینک ۴۱ شرکت ،۲ پایانه مسافربری، ۹۶۲ راننده مسافری فعال ،۸۳ ناوگان اتوبوسی و یک هزار و ۷۶ ناوگان مینی بوسی در حال خدمات رسانی به مسافران در حوزه تحت پوشش این اداره کل می باشند.

احمدیان یادآور شد: مسافران می‌توانند هرگونه انتقاد و شکایت خود از پایانه‌های مسافربری و یا رانندگان حوزه حمل و نقل مسافر را از طریق سامانه ۱۴۱ به این اداره کل اطلاع دهند تا در کمیسیون‌های مربوطه به تخلف شرکت و رانندگان رسیدگی شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۲ درصدی جابجایی مسافر در جنوب سیستان و بلوچستان
  • کمبود روزانه ۲۰۰ واحد خونی در سیستان و بلوچستان
  • جوجه ریزی در واحدهای مرغداری به ۲ میلیون و ۸۶۶ هزار و ۸۷۰ قطعه رسید
  • ثبت ۵۴۰ هزار و ۳۸۸ تردد بین استانی در جنوب سیستان و بلوچستان
  • حکایتی دیگر از مشکلات متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن
  • ثبت بیش از ۵۴۰ هزار تردد بین استانی در جنوب سیستان و بلوچستان
  • ساخت سد کهیر از زیر آب رفتن کنارک و ۳۰ روستا جلوگیری کرد
  • ساخت سد کهیر از زیرآب رفتن کنارک و ۳۰ روستا جلوگیری کرد
  • خطر سیل در کمین نان مردم جنوب کشور
  • سیل به خانه‌های اندیمشک آسیب زد