Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمع آوری ریل‌های متروکه با مصوبه سفر هیات دولت به قم ، لزوم کاهش زمان پاسخگویی به مردم، کشاورزی قراردادی در قم اجرایی می‌شود ،قانون مناسب‌سازی معابر برای معلولان در قم درست اجرا نمی‌شود،۲۱۰۰ کیلومتر شبکه فیبرنوری در قم زیربار است،  تامین زیرساخت‌های انرژی روستاهای قم در دستور کار است و پنج هزار خودرو عمومی در قم دوگانه سوز شد از دیگر اخبار هفته گذشته قم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اجرای ۴۵۰ طرح صنعتی درقم با پیشرفت بالای ۶۰ درصد

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم با اشاره به وضعیت طرح‌های در دست اجرای صنعتی و معدنی قم گفت: ۴۵۰ طرح با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در بخش‌های مختلف فولادی و آهنی، تولید محصولات پلاستکی، الیاف، لوازم خانگی، صنایع فلزی، صنایع غذایی در دست انجام است.

محمود سیجانی در کارگروه استانی ستاد تسهیل و رفع موانع استان قم، اظهار کرد: ۱.۶۳ درصد از جمعیت کشور در قم ساکن هستند و نرخ بیکاری این استان در تابستان سالجاری به ۸.۵ درصد رسیده‌است.

وی با بیان اینکه ۷۵ هزار واحد صنعتی در سطح کشور وجود دارد، گفت: قم با داشتن دو هزار و ۳۳۹ واحد صنعتی سه درصد از صنایع کشور را دارا می‌باشد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم بیان داشت: استان قم با ایجاد ۶۱ هزار و ۶۶۸ شغل، ۲.۵ درصد از اشتغال صنعتی کشور را از آن خود کرده‌است.

وی اظهار کرد: لاستیک و پلاستیک، چسب و کفش، چوب و مبلمان، قطعه‌سازی صنعتی، صنایع غذایی، نساجی، چاپ و نشر، فرش دستباف، موتورسیکلت، لوازم خانگی، معدن، شکلات، سوهان و غیره از مهمترین ظرفیت‌های صنعتی استان قم است.

موقعیت مکانی ممتاز قم برای فعالیت‌های تجاری

مدیرکل گمرکات قم گفت: این استان به دلیل نزدیک بودن به عمده‌ بازارهای مصرف و همچنین مهمترین راه‌های مواصلاتی کشور، موقعیت مکانی ممتازی برای گسترش فعالیت‌های تجاری دارد.

اسفندیار دریکوندی هفته گذشته درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: طی‌سال‌های اخیر زیرساخت‌های خوبی در عرصه فعالیت‌های تجاری استان قم به خصوص در حوزه گمرکات ایجاد شده‌ و امکان پاسخ‌گویی مناسب به‌ نیازهای فعالان اقتصادی در حوزه صادرات و واردات فراهم است.

وی افزود: افزایش میزان صادرات درقم طی سال‌جاری نشان از بالا رفتن توان تولید واحدهای صنعتی فعال در استان دارد و این موضوع نشانگر موقعیت ممتاز قم برای حضور فعالان بخش‌خصوصی و سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به فعالیت‌های اقتصادی است.

وی ادامه داد: علاوه براین، قم با داشتن مکان‌های خاص برای فعالیت‌های تجاری در سطح بین‌المللی همچون منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان، شرایط مطلوبی برای تولید و صادرات کالاها با استفاده از امتیازهای ویژه درنظر گرفته شده برای فعالیت در این منطقه دارد.

لزوم افزایش اختیارات بانک‌های قم در پرداخت تسهیلات 

استاندار قم گفت: مسئولان کشوری سهم و اختیارات بانک‌های استانی در ارائه تسهیلات را افزایش دهند و درکنار آن نظارت‌های خود را بیشتر کنند تا نگرانی‌های احتمالی آنها برطرف شود.

سیدمحمدتقی شاهچراغی هفته گذشته درجلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که با حضور معاون وزیر و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در قم برگزار شد، بیان کرد: مشکل اصلی ما عدم پاسخگویی سازمان‌های بالادستی در رده کشوری است و در یک مشکلی وارد مدار پیگیری می‌شویم، احساس می‌کنیم که در برابر مرکز نشینان شهروند درجه دو هستیم.

وی اظهار داشت: هم اکنون در استان قم ۳ واحد با مشکلات ارزی روبه‌رو است و ما برغم پیگیریهای ۴ ساله در پشت درهای بانک مرکزی معطل مانده‌ایم.

گاز سوز شدن پنج هزار خودرو عمومی  

 مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه قم گفت: درحال حاضر پنج هزار و ۶۷۰ خودروی عمومی در قم به سیستم دوگانه سوز تبدیل شده‌اند و ۲۴۳ خودرو نیز در نوبت انتظار می‌باشند

سید محمود طاهری با اشاره به استقبال شهروندان قمی از طرح رایگان دوگانه‌سوز کردن خودروهای عمومی اظهار داشت: از ابتدای اجرای این طرح در قم تا تیرماه سالجاری سه هزار و ۹۰۰ خودروی عمومی به صورت رایگان دوگانه‌سوز شدند که این تعداد در حال حاضر به رشد قابل توجهی رسیده‌است.

وی به دوگانه‌سوز کردن خودروهای مسافربر اینترنتی اشاره کرد و گفت: طرح تبدیل خودروهای مسافربر شخصی به دوگانه‌سوز با اولویت خودروهای پرمصرف و اعطای یارانه از ماه‌های قبل آغاز شده و بر اساس آن حدود ۷۵ درصد از هزینه تبدیل، به صورت یارانه دولتی پرداخت می‌شود.

کشاورزی قراردادی در قم اجرایی می‌شود

 سرپرست سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: کشاورزی قراردادی که موجب مدیریت مطلوب چرخه تامین و عرضه محصولات کشاورزی است در قم اجرایی می‌شود.

محمد رضا حاجی‌رضا هفته گذشته درگفت‌و گو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: یکی از مهمترین برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی قم، تامین امنیت غذایی و افزایش سطح تولید محصولات مورد نیاز مردم استان است و کشاورزی قراردادی ابزاری کارآمد برای تحقق این هدف به‌شمار می‌آید.

وی افزود: اجرای کشاورزی قراردادی در قم موجب می‌شود از ابتدا سطح تولید محصولات برمبنای یک برنامه مشخص و در راستای پاسخ به میزان نیاز بازار باشد و به همین علت با اجرای آن روند عرضه و تقاضای محصولات کشاورزی در استان به نحو مناسبی مدیریت خواهد شد.

وی با اشاره به لزوم رفع نگرانی کشاورزان قمی در خصوص فروش محصولی که تولید کردند، ادامه داد: افزایش اطمینان خاطر بهره‌برداران در رابطه با فروش محصول از دیگر فایده‌های اجرای کشاورزی قراردادی در قم است که موجب رونق کسب‌وکارهای فعال در حوزه کشاورزی استان می‌شود.

لزوم کاهش زمان پاسخگویی به مردم 

استاندار قم، عملیاتی کردن وعده‌های دولت را وظیفه خطیر مدیران دانست و گفت: باید زمان پاسخگویی و انجام تعهدات دولت به مردم را تا حد امکان کاهش دهیم.

سید محمدتقی شاهچراغی هفته گذشته در آیین تکریم و معارفه معاونان سابق و جدید امور عمرانی استانداری قم، با بیان اینکه شعار توانستن سرلوحه کار مدیران دولت انقلابی است، اظهار داشت: تامین واکسن مورد نیاز کشور طی ماه‌های اخیر نمونه‌ای از عملکرد مسئولان کشور است.

وی با اشاره به اقدام‌های صورت گرفته در گذشته برای توسعه اقتصادی، عمرانی و فرهنگی افزود: با این وجود، کارهای بر زمین مانده بسیاری داریم که انجام آنان نیازمند تلاش جهادی مسئولان است.

سفر هیات دولت به قم ۱۵۸ مصوبه داشت

استاندار قم گفت: در سفر اخیر رییس جمهور به قم ۱۵۸ مصوبه با یکهزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار تصویب و برای اجرا در دو سال آینده طبق یک جدول زمانبندی، برنامه‌ریزی شد.

سیدمحمد تقی شاهچراغی هفته گذشته در جمع خبرنگاران، افزود: ۴ روز قبل از سفر اخیر تیمی از طرف هیات دولت برای بررسی پروژه های نیمه تمام و اولویت دار در استان قم حضور یافتند و قبل از آن جلساتی در تهران با حضور مسوولان استانی برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: در این سفر یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان معادل ۲۲.۵ میلیون دلار اعتبار ارزی  برای احداث یک واحد بزرگ تولید پارچه مشکی با بهره گیری از صندوق توسعه ملی نهایی شد. در این سفر ۹۹۳ میلیارد تومان تسهیلات ازدواج نیز نهایی شد.

استاندار قم اظهار داشت: این سفر همچنین ۱۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای بخش های گردشگری، صنعتی، کشاورزی، ازدواج، حاشیه نشینی وغیره برای قم آورده داشت.

جمع آوری ریل‌های متروکه با مصوبه سفر هیات دولت به قم

 نایب ‌رییس شورای اسلامی شهر قم، یکی از مصوبات سفر هیات دولت به قم را تعیین تکلیف مونوریل و جمع آوری ریل های متروکه شهر اعلام کرد.

 محمود مسگری در گفت‌وگویی، افزود: مدیریت جمع‌آوری ریل متروکه را به شهرداری واگذار کرده‌اند، اما حتما باید معوضی در پردیسان برای آن در نظر گرفته شود.

وی در ادامه گفت: جایگزینی مونوریل به‌ جای خط ۲ مترو نیازمند بررسی دقیق و کارشناسی دانست.

وی خاطرنشان کرد: در مورد مونوریل برای جلوگیری از آسیب‌های جدید و تکرار آسیب‌های گذشته، باید کار کارشناسی دقیقی انجام ‌شود و تمام مصوبات پیشین مورد بازنگری قرار بگیرند.

قانون مناسب‌سازی معابر برای معلولان در قم درست اجرا نمی‌شود

سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قم گفت: برغم اینکه قانون مناسب‌سازی معابر برای معلولان از پشتوانه قدرتمندی برخوردار است اما در مرحله اجرا در قم دچار مشکل می‌باشد و به‌درستی به آن پرداخته نمی‌شود.

مسعود میلانی هفته گذشته با اشاره به‌ضرورت متناسب‌سازی طرح‌های عمرانی برای معلولان و افراد خاص افزود: مهندسان طراح و ناظر باید به مناسب‌سازی دقت کافی داشته باشند و از این مساله مهم به‌راحتی عبور نکنند.

۲۲ هزار و ۶۰۲ معلول جسمی حرکتی، ذهنی، بینایی، شنوایی،‌ بیماران اعصاب و روان مزمن در قم ساکن هستند که ۱۴ هزار و ۳۸۴ تَن مَرد و هشت هزار و ۲۱۸ تَن نیز زن هستند.

۲۱۰۰ کیلومتر شبکه فیبرنوری در قم زیربار است

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم از زیربار بودن ۲ هزار و ۱۳۲ کیلومتر فیبرنوری در این استان برای برقرار ارتباطات پایدار و پر سرعت خبر داد و گفت: شبکه فیبرنوری شهری هزار و ۱۰۶ کیلومتر و شبکه فیبر بین شهری و روستایی نیز هزار و ۲۶ کیلومتر است.

 جواد غلام با اشاره به اهمیت سامانه‌های نت سنج پلاس و ایکس. دی. اس .ال پلاس که به مشتریان امکان حق انتخاب با توجه به مشاهده و ارزیابی مقایسه‌ای کیفیت سرویس اینترنت، نحوه پشتیبانی و وضعیت پوششی را می‌دهد اظهار داشت: توسعه تلفن ثابت در راستای توسعه اینترنت پهن باند ثابت دارای اهمیت بوده و همان‌طور که مشاهده می‌شود در حال حاضر مردم به دلیل پهنای باند بیشتر اینترنت همراه از این نوع اینترنت بیشتر از اینترنت ثابت استفاده می‌کنند. 

غلام پور با اشاره به تلاش‌هایی که در استان در این حوزه انجام شده تصریح کرد: در مرحله اول طرح "تار" ۱۰۴ کیلومتر به فیبر نوری در استان اختصاص داده شد و در مرحله دوم طرح نیز تار ۱۵۰ کیلومتر به فیبر نوری استان تخصیص خواهد شد.  

مدیرکل ارتباطات قم تصریح کرد: ۱۷۸ روستا از بین ۲۲۵ روستا دارای تلفن ثابت خانگی و ۱۷۹ روستا دارای ارتباطات ثابت و ۱۶۱ روستا نیز دارای اینترنت پرسرعت پهن باند ثابت می‌باشند. 

 تامین زیرساخت‌های انرژی روستاهای قم در دستور کار است

 استاندار قم توسعه متوازن شهرستان‌های قم را امری ضروری دانست و گفت: تامین پایدار زیرساخت‌های انرژی و آب شرب بخش‌های روستایی در دستور کار مسوولان است.

 سید محمدتقی شاهچراغی هفته گذشته در جلسه شورای اداری بخش مرکزی، ضمن دریافت مسائل اولویت‌دار این بخش، بر ضرورت اقدام جهادی مسوولان با بهره‌گیری از اختیارات قانونی جهت تسریع در حل این مشکلات تاکید کرد.

وی اضافه کرد: باید با تکمیل انتقال آب به روستاهای بخش مرکزی زمینه بهره‌مندی روستاییان از آب آشامیدنی سالم و با کیفیت فراهم شود.

وی بهره‌برداری از معدن سنگ کوه سفید را نیز مورد توجه قرار داد و ادامه داد: متولیان این معدن باید سهم قانونی روستای هم‌جوار را در راستای محرومیت‌زدایی و اجرای طرح‌های عمرانی پرداخت کنند.

شاهچراغی محرومیت‌زدایی از روستاها و نواحی و ایجاد اشتغال را دارای اولویت دانست و افزود: حضور مسوولان در بین مردم گام نخست در درک و فهم مشکلات می‌باشد و ارائه راهکار و برنامه‌ریزی عملیاتی برای حل مسائل شهروندان در مرحله بعد باید مورد توجه قرار بگیرد.

مونوریل و فرودگاه قم تعیین تکلیف می‌شود

وی با اشاره به پروژه های نیمه تمام استان گفت: در سفر اخیر رییس جمهوری به قم تکلیف مونوریل با مشارکت وزارت کشور تا ۶ ماه آینده با بررسی پیشنهادات مختلف نهایی خواهد شد.

شاهچراغی ادامه داد: تکلیف فرودگاه قم نیز برای آغاز فاز عمرانی جدید در یک دوره سه ماهه به مشارکت وزارت راه و شهرسازی مشخص خواهد شد، تامین نیازمندهایی مترو قم نیز هم اکنون در حال انجام است.

استاندار قم بیان داشت: هدف و رویکرد اصلی استان قم در رابطه با واحدهای صنعتی، احیای طرح های راکد و افزایش ظرفیت اشتغال است، همچنین تکمیل و بهره برداری از طرح های نیمه کاره عمرانی نیز در این استان دارای اولویت است.

کشاورزی دانش‌بنیان درقم ترویج می‌شود

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: ترویج کشاورزی دانش‌بنیان و نوآور با هدف استفاده هرچه‌بیشتر از ظرفیت‌های فناوری در بخش کشاورزی استان در دستور کار این سازمان است.

محمد رضا حاجی‌رضا هفته گذشته  درگفت‌و گو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: برای موفقیت هرچه بیشتر در اجرای طرح‌های کشاورزی دانش‌بنیان در استان بیش از همه نیازمند گسترش بسترهای ارتباطی و تبادل اطلاعات میان بهره‌بردارن این بخش با فعالان حوزه فناوری هستیم.

وی افزود: در همین راستا تلاش داریم با برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی، ابعاد متنوع و گسترده استفاده از فناوری‌های روز دنیا در بخش کشاورزی را برای بهره‌برداران به نمایش‌ درآوریم و کشاورزان استان را به سمت استفاده حداکثری از این ظرفیت‌ها تشویق کنیم.

وی ادامه داد: استفاده از فناوری دربخش کشاورزی قم علاوه برافزایش سطح تولید محصولات به طور حتم هزینه‌های جاری بهره‌برداران را نیز کاهش خواهد داد و موجب سوددهی بیشتر بسیاری از کسب‌وکارها در این حوزه مهم اقتصادی می‌شود.

امکان رصد لحظه‌ای‌ موجودی کالا در قم فراهم شده‌است

معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: لزوم ثبت اطلاعات پیرامون نحوه تامین و توزیع کالاها در سامانه جامع تجارت،‌ امکان رصد لحظه‌ای موجودی محصولات مورد نیاز مردم در قم را فراهم کرده‌است.

امیرحسین پروان  درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: تمامی فعالیت‌های اقتصادی در دستگاه‌های مختلف که در زمینه تامین و توزیع کالا فعال هستند، باید در سامانه جامع تجارت ثبت شود و این کار بستر نظارت مستمر و آنی وضعیت بازار استان را ممکن می‌سازد.

وی افزود: این سامانه می‌خواهد مسیر عرضه کالاها را برای دستگاه‌های نظارتی و مردم شفاف کند، در این سامانه از زمانی که کالایی توسط تولید کننده عرضه و یا وارد کشور می‌شود تا زمانی که توسط حلقه‌های واسط به دست مصرف‌ کننده نهایی برسد تمام مسیر روشن است.

برچسب‌ها بسته خبری قم استانداری قم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بسته خبری قم استانداری قم بسته خبری قم استانداری قم سفر هیات دولت به قم خبرنگار ایرنا فعالیت های تجاری تولید محصولات میلیارد تومان برای معلولان جمع آوری ریل دستور کار استاندار قم برای فعالیت دوگانه سوز مناسب سازی کشاورزی قم استان قم خواهد شد قم اجرا قم گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۰۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در زمینه جهش تولید و رفع نیاز اساسی کشور

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی، دکتر محمدصادق خیاطیان در بازدید از ۵ شرکت دانش‌بنیان مستقر در شهرک صنعتی هشتگرد با اشاره به فعالیت بیش از ۲۵۰ واحد صنعتی در شهرک صنعتی هشتگرد، گفت: این مجموعه، فرصت مناسبی برای رشد و شکوفایی واحدهای صنعتی و شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد کرده است و در حال حاضر بیش از ۱۲ هزار نفر در شرکت‌های مستقر در شهرک مشغول فعالیت هستند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: درحال حاضر ۲۰ شرکت دانش‌بنیان در شهرک صنعتی هشتگرد مشغول فعالیت هستند که دستاوردهای بسیار قابل‌توجهی دارند. به عنوان مثال، شرکت‌های دانش‌بنیان این شهرک در راه‌اندازی تصفیه‌خانه شهرک صنعتی هشتگرد که از مطالبات جدی واحدهای صنعتی بوده است، مشارکت داشته‌اند.

وی تصریح کرد: یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان که در حوزه طراحی و تولید انواع کنتورهای دیجیتال پیشرفته برق فعالیت می‌کند، علاوه بر ایفای نقش در زمینه هوشمندسازی و بهینه‌سازی مصرف برق، ۱۱۰۰ فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کرده و توان تولید ۶ میلیون کنتور در سال را دارد و محصولات تولیدی خود را به کشورهای مختلفی صادر کرده است.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی خاطرنشان کرد: همچنین شرکت دانش‌بنیان دیگر نیز با طراحی و نصب سیستم کنترل مهار شن روی ۳۵ حلقه چاه نفت در جنوب کشور (طی سال‌های ۲۰۱۶-۲۰۲۴) باعث شده است که بیش از ۷۲ هزار بشکه در روز به ظرفیت تولید نفت کشور اضافه شود که ارزش‌افزوده بسیار بالایی برای کشور به همراه داشته است.

به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، خیاطیان تأکید کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان نقش بسیار مهمی در حوزه اشتغال‌زایی و رفع نیازهای اساسی کشور ایفا می‌کنند و صندوق نوآوری و شکوفایی در راستای تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»، برنامه‌های متعددی را برای تبدیل شرکت‌های نوپا به شرکت‌‎های نوآور و فناور تدارک دیده است که بزودی اعلام خواهد شد.

کد خبر 6091297 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • پیشرفت‌های علمی و صنعتی کشور نتیجه زحمات و تلاش‌های نیروی کار است
  • پیروز در جنگ اقتصادی با ادامه راه شهدا رقم می‌خورد
  • یک‌هزار و ۷۰۰ واحد بهره‌بردار در شهرک‌های صنعتی قم فعال هستند
  • ضریب نفوذ گاز طبیعی در شهر قم ۹۹.۵ درصد است
  • فرصت‌های نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • شناسایی ۵۰۵ خوشه صنعتی در سطح کشور
  • زیمبابوه به صنعت کشاورزی و دارویی ایران نیازمند است
  • ایران میزبان ۲۲۰۰ مهمان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ است
  • نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در زمینه جهش تولید و رفع نیاز اساسی کشور
  • انقلاب صنعتی (قرن هجده و نوزدهم) و پیشرفت‌های فناورانه