Web Analytics Made Easy - Statcounter

چین اعلام کرد در اوایل فوریه از ذخایر استراتژیک نفتی خود برداشت می‌کند و مقدار نفت برداشت شده به قیمت نفت در آن زمان بستگی خواهد داشت. - اخبار اقتصادی -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از اویل پرایس، چین با آمریکا به توافق رسیده تا در اول فوریه یعنی هم‌زمان با آغاز سال نوی چینی از ذخایر استراتژیک نفتی خود برداشت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اقدام بخشی از تلاش آمریکا برای پایین آوردن قیمت نفت است.

طبق گفته برخی منابع آگاه، چین توافق کرده اگر قیمت نفت به بالاتر از 85 دلار در هر بشکه برسد، حجم زیادی از نفت را از این ذخایر برداشت کند و اگر قیمت نفت حدود 75 دلار باقی بماند، نفت کمتری را از ذخایر استراتژیک آزاد کند.

چین سال نو را بین 31 ژانویه تا ششم فوریه جشن می‌گیرد و آزادسازی ذخایر استراتژیک نفتی این کشور هم حدود همین زمان صورت خواهد گرفت.

برداشت ژاپن از ذخایر استراتژیک برای مقابله با افزایش قیمت نفتآمریکا 18 میلیون بشکه نفت از ذخایر استراتژیک خود را می‌فروشد

رئیس‌جمهور آمریکا در پایان ماه نوامبر اعلام کرد وزارت انرژی این کشور 50 میلیون بشکه نفت را از ذخایر استراتژیک نفتی آزاد می‌کند تا به پایین آوردن قیمت بنزین کمک شود و این اقدام هم‌زمان با آزادسازی ذخایر استراتژیک نفتی سایر مصرف‌کنندگان بزرگ نفت دنیا ازجمله چین، هند، ژاپن، کره جنوبی و انگلیس صورت خواهد گرفت.

اما یک روز بعد، چین اعلام کرد تصمیم‌گیری در مورد آزادسازی این ذخایر طبق نیازهای واقعی کشور صورت می‌گیرد و پاسخ دقیقی در مورد همراهی با آمریکا در این اقدام نداد.

ژاپن و کره جنوبی در پایان سال 2021 اعلام کردند به‌زودی از ذخایر استراتژیک خود برداشت خواهند کرد. ژاپن اعلام کرد قصد دارد 629 هزار بشکه نفت خام را از این ذخایر برداشت کند. کره جنوبی هم یک هفته قبل‌از آن آزادسازی 3.17 میلیون بشکه از این ذخایر را در سه‌ماهه اول 2022 اعلام کرده بود.

انتهای پیام/21

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ذخایر استراتژیک نفتی ذخایر استراتژیک خود برداشت قیمت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۰۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت سکه یک کانال دیگر عقب‌نشینی کرد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، هر قطعه سکه طرح جدید در معاملات هفته جاری بازار طلا و سکه تهران با ۵۰۸ هزار تومان کاهش نسبت به دیروز، به ۴۱ میلیون و ۹۰۷ هزار تومان رسید.

سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز با دویست و بیست هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته، به ۳۹ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان رسید.

امروز نیم سکه کاهش ۲۰۰ هزار تومانی را تجربه کرد؛ بر این اساس نیم سکه در قیمت ۲۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان داد و ستد شد و ربع سکه ۱۵ میلیون تومان قیمت خورد.

سکه گرمی نیز بدون تغییر، شش میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به فروش رفت.

معامله گران همچنین امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار را با ۴۶ هزار تومان کاهش قیمت به سه میلیون و ۵۱۷ هزار تومان به فروش رساندند؛ این در حالیست که نرخ هر اونس طلا در بازار‌های جهانی با کاهش ۹ دلاری نسبت به روز گذشته، ۲ هزار و ۳۱۵ دلار قیمت‌گذاری شده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار کاهش یافت
  • کاهش قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار
  • امکان کاهش ۲۰ درصدی ضایعات برداشت گندم با روش‌های علمی
  • قیمت طلا و سکه امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • افتتاح شبکه بازچرخانی آب یک شرکت خودرویی
  • کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد
  • قیمت سکه یک کانال دیگر عقب‌نشینی کرد
  • قیمت طلا و سکه امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • برداشت ۱۶ هزار تن سیر در طارم
  • ۱۶ هزار تن سیر در طارم برداشت می‌شود