Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-01@04:56:12 GMT

غایبان بزرگ کاروان فوتبال زنان ایران در راه هند

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۳۰۴۸۹

تیم ملی فوتبال زنان ایران در حالی فرداشب عازم هند می‌شود که چند مهره نامدار در فهرست تیم ملی جایی ندارند.

به گزارش "ورزش سه" بعد از حدود 4 ماه تمرین در تهران و کیش، تیم ملی فوتبال زنان ایران مهیای حضور در جام ملت‌های آسیا شده و شاگردان ایراندوست قصد دارند در اولین حضور خود تاریخ‌سازی کنند و رویای صعود به جام جهانی را در سر می‌پرورانند، هر چه که با توجه به شرایط رقبا و البته عدم بازی تدارکاتی، شاید این رویا بسیار خیال‌پردازانه به نظر برسد؛ اما با این‌حال زنان فوتبال ایران مصمم برای تاریخ‌سازی در هند هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مریم ایراندوست سرمربی تیم ملی فوتبال زنان در حالی فهرست 23 نفره مسافران به هند را چینش کرده که در این لیست، غیبت چند بازیکن جالب‌توجه است؛ غیبت‌هایی که بیشتر به واسطه اختلافات پیش‌آمده به وجود آمده و شاید مسائل فنی کمتر در آن دخیل بوده باشد.

 

در خط دروازه، نام‌آشناترین غایب تیم ملی، زهرا خواجوی است؛ سنگربان تیم فوتبال زنان خاتون بم که بعد از دعوت مریم یکتایی به اردوی ملی پیش از مسابقات مقدماتی جام ملت‌ها، حاضر به همراهی در اردوی تیم ملی نشد و سپس در لیست سیاه مریم ایراندوست قرار گرفت و بعد از صعود به جام ملت‌ها، حتی در یک اردو هم ایراندوست نخواست آمادگی فنی او را محک بزند تا زهرا خواجوی 22 ساله خیلی زود طعم حذف از تیم ملی را بچشد. مینا نافعی هم که تا آخرین اردو همراه تیم ملی بود، اما نتوانست در فهرست نهایی جای گیرد و به جای عارفه سیدکاظمی نسبت به مرحله مقدماتی به هند سفر می‌کند.

 

 

 

خط دفاعی تیم ملی در جام ملت‌ها، یک غایب بزرگ دارد؛ گلنوش خسروی. ستاره بی‌چون و چرای تیم ملی در مرحله مقدماتی که نقش کلیدی در صعود زنان فوتبال ایران به جام ملت‌ها داشت، به دلیل پارگی رباط صلیبی همراه شاگردان ایراندوست در هند نیست و در تهران امورات درمانی خود را می‌گذراند.

 

 

شبنم بهشت و مریم علیزاده دو ستاره خط میانی شهرداری سیرجان، جایی در فهرست تیم ملی ندارند؛ علیزاده اعلام کرده تیم باشگاهی‌اش را به تیم ملی ترجیح می‌دهد و بهشت هم علی‌رغم حضور در چند اردوی ملی، به نظر نتوانسته نظر مریم ایراندوست را جلب کند و نامش در میان مسافران 23 نفره به هند نیست. هر چند که عدم حضور او در یک اردو باعث غیبت افسانه چترنور هم شد و ایراندوست برای اردوی بعدی هر 2 بازیکن را دعوت کرد اما سرانجام سرمربی تیم ملی در اقدام نهایی، بهشت را کنار زد و چترنور را می‌خواهد با خود به هند ببرد.

 

 

 

سرشناس‌ترین ستاره تیم ملی فوتبال زنان ایران در خط حمله هم مشخص است؛ برترین گلزن تاریخ لیگ فوتبال زنان، زهرا قنبری. ستاره 30 ساله و آماده این فصل خاتون بم که پای ثابت اردوهای ملی بود اما به یکباره اختلافاتی میان او و کادرفنی شکل گرفت، هر چند که کادرفنی معتقد است قنبری به دلیل بیماری پدرش همراه تیم ملی نیست اما بررسی‌ها نشان می‌دهد اختلاف پیش آمده سبب دوری قنبری از تیم ملی شده و جالب آن‌که او بعد از عدم حضور در اردوی ملی، حاضر به صحبت در این‌باره نشده است.

 

 

با این حال و با وجود این غایبان نام‌آشنا و سرشناس، مریم ایراندوست فهرست 23 نفره تیم ملی زنان را با حضور زهره کودایی، مریم یکتایی و عارفه سیدکاظمی، سمانه چهکندی، فاطمه امینه برازجانی، بهناز طاهرخانی، ملیکا متولی، زهرا سربالی، ملیکا محمدی، نگین زندی، افسانه چترنور، هاجر دباغی، فاطمه عادلی، مرضیه نیکخواه، سارا ظهرابی نیا، ثنا صادقی، الهام فرهمند، یاسمن فرمانی، زهره جلالی، غزاله بنی طالبی، زهرا معصومی و سارا قمی چینش کرده است.

 

باید دید در سه مسابقه دشوار مرحله گروهی با هند، چین و چین‌تایپه چه نتیجه‌ای برای فوتبال زنان ایران رقم خواهد خورد و آیا آن‌ها می‌توانند خود را به مرحله حذفی برسانند و شگفتی‌ساز شوند یا خیلی زود بلیط برگشت به تهران برای آن‌ها صادر می‌شود.

فوتبال بانوان

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: فوتبال بانوان تیم ملی فوتبال زنان فوتبال زنان ایران مریم ایراندوست جام ملت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۰۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شجاعی در برابر شهری که او را بزرگ کرد!

به گزارش ورزش سه، در هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال ایران دو تیم صنعت نفت آبادان و هوادار به مصاف یکدیگر خواهند رفت که تقابل مسعود شجاعی با تیمی که فوتبالش را در آنجا شروع کرده بسیار خاص خواهد بود.

شجاعی در دوران فوتبالی خود مسیر درخشانی داشت و کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال ایران، در دوران حرفه‌ای خودش بارها و بارها در مصاحبه‌هایش به نماینده طلایی پوش این شهر اشاره کرده بود و از علاقه‌اش به صنعت نفت گفته اما حالا در شرایط بسیار سختی قرار گرفته است.

هوادار از زمان ورود شجاعی سبکی دلنشین و جذاب را به نمایش گذاشته و اکنون شاگردان شجاعی، به مصاف تیمی خواهند رفت که تمام دغدغه‌اش فرار از منطقه سقوط است. زردپوشان آبادانی در فصل جاری هنوز نتوانسته‌اند به شرایط آرمانی دست یابند و در نتیجه‌گیری به آن چیزی که نیاز است دست نیافته‌اند این تیم در جدول رده بندی خطر سقوط را احساس می‌کند و کسب سه امتیاز این بازی می‌تواند تا حدودی شرایط آنها را در جدول تغییر دهد.

شاگردان مسعود شجاعی با کسب ۲۵ امتیاز جزو تیم‌های میان جدول رده بندی لیگ برتر فوتبال هستند و برای صعود به رتبه های بالاتر به فکر شکست دادن صنعت‌نفت آبادان خواهند بود این تیم هفته گذشته در خانه مقابل پیکان یک امتیاز گرفت و برابر صنعت‌نفت آبادان نیز برای کسب امتیاز به میدان خواهد آمد.

صنعت‌نفت آبادان با ۱۶ امتیاز فقط در انتهای جدول رده بندی قرار دارد و به شدت خطر سقوط را احساس می‌کند برزیلی‌های فوتبال ایران هفته گذشته برابر پرسپولیس در آبادان شکست سنگینی را متحمل شدند تا برای تقابل با هوادار فقط به فکر سه امتیاز و فرار از قعر جدول باشند.

شجاعی پیش از این یک بار دیگر با صنعت نفت آبادان به عنوان سرمربی رودررو شده بود که در آن بازی به عنوان سرمربی تراکتور متحمل شکست دو بر یک شد و اکنون آبادانی‌ها امیدوار هستند برابر بازیکن سابق خودشان بتوانند حداکثر امتیاز ممکن را کسب کنند و از منطقه سقوط فاصله بگیرند.

دیگر خبرها

  • تشریح برنامه‌های هفته بسیج سازندگی استان قم
  • رزمایش اهدای ۳۱۳ سری جهیزیه در حرم حضرت معصومه (س) برگزار می شود
  • شجاعی در برابر شهری که او را بزرگ کرد!
  • ایران در المپیک پاریس چند ورزشکار دارد
  • غایبان بزرگ جدال بزرگ بایرن-رئال در آلیانز آره‌نا
  • فرش قرمز زیر پای تیمِ جدید استقلال!
  • ۱۸ بازیکن از فیلتر پائز رد شدند/ عبادی‌پور و سعادت غایبان مطرح تیم ملی والیبال
  • ۱۸ بازیکن از فیلتر پائز رد شدند/ عبادی‌پور و سعادت غایبان مطرح سرمربی تیم ملی والیبال
  • عکس| استوری غم انگیز حامد بهداد برای یک دختر
  • اعلام ترکیب تیم فوتبال دختران ایران برابر قرقیزستان