Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@10:13:14 GMT

توسعه خدمات غیرحضوری در حوزه عوارض پایدار

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۳۰۸۷۹

توسعه خدمات غیرحضوری در حوزه عوارض پایدار

به گزارش گروه شهری خبرگزاری فارس، ابوالفضل فلاح درباره توسعه خدمات غیرحضوری در حوزه عوارض پایدار اظهارداشت: شهرداری تهران به منظور ارتقاِ کیفیت خدمات به شهروندان و تسهیل در امر پرداخت عوارض پایدار بدون نیاز به مراجعه حضوری به شهرداری، دفاتر خدمات الکترونیک شهر و... علاوه بر توسعه خدمات در سامانه تهران من، اقدام به درج بارکد دو بعدی در قبوض عوارض سالجاری نموده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص نحوه استفاده از بارکد دوبعدی (QR Code) گفت: شهروندان می توانند با اسکن بارکد با دوربین تلفن همراه و یا نرم افزارهای بارکد خوان به تمام اطلاعات ملک خود اعم از مالی، درآمد، شهرسازی، جانمایی ملک و ... دسترسی پیدا کنند.

معاون شهردار تهران، با تاکید بر اینکه یکی از بهترین و سریع ترین راههای پرداخت عوارض و بهره مندی از خدمات غیرحضوری در حوزه "عوارض پایدار" شهرداری استفاده از بارکد دو بعدی مندرج در قبوض عوارض سال 1400 است، تصریح کرد: پرداخت یکجای عوارض و بهای خدمات مدیریت پسماند از طریق بارکد مذکور امکان پذیر است. 

فلاح گفت: بارکد دو بعدی ( کلید اطلاعات ملک) گامی است در راستای دستیابی به شهری هوشمند و در آینده نزدیک امکانات و خدمات غیر حضوری بسیاری از این طریق در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت. 

وی افزود: یکی دیگر از کاربردهای بارکد دو بعدی امکان آگاهی از کد شناسایی واحد، میزان بدهی و تخلفات ساختمانی احتمالی است که در زمان نقل و انتقال واحد به آسانی در دسترس شهروندان قرار خواهد داشت.

معاون شهردار تهران، با بیان اینکه شهروندانی که عوارض امسال ملک خود را تا ۲۹ اسفندماه پرداخت کنند، مشمول جوایز خوش حسابی عوارض و بهای خدمات خواهند شد، گفت: شهروندان می‌توانند با پرداخت به موقع عوارض از ۱۰ درصد جایزه خوش حسابی عوارض نوسازی و مشاغل و بخشودگی ۱.۵ درصد ماهیانه بهای خدمات مدیریت پسماند نیز برخوردار شوند. 

وی در مورد شرایط ویژه در پرداخت معوقات بهای خدمات مدیریت پسماند سال 1400 افزود: مودیانی که نسبت به تسویه معوقات پسماند خود تا پایان سال 1400 به صورت یکجا اقدام نمایند، بدهی آنها تا پایان سال گذشته بر اساس ارقام سال 99 محاسبه می شود.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران، بیان داشت: چنانچه این پرداخت به سال 1401 موکول شود مبلغ مذکور دچار افزایش شده و تمامی معوقات از سال 93، مطابق با آخرین بهای پسماند مصوب شورای اسلای شهر تهران، و بهای تمام شده سال 1401 محاسبه و اخذ خواهد شد.

گفتنی است، شهروندان می توانند از طریق مراجعه به سامانه و یا اپلیکیشن تهران من، ارسال کد شناسایی ۱۵ رقمی ملک یا آپارتمان و کد ۱۲ رقمی غیرمسکونی به شماره 1370000070 و دریافت لینک پرداخت، سامانه تلفنی ۱۳۷، کد دستوری #137* و...، نیز به صورت غیر حضوری نسبت به پرداخت عوارض خود اقدام نمایند؛ همچنین امکان تقسیط مبالغ و رویت سوابق پرداختی در سامانه تهران من فراهم است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: شهرداری عوارض پایدار خدمات غیرحضوری عوارض پایدار بهای خدمات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۰۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرط پرداخت عوارض آزادراه برای بیمه شخص ثالت حذف شد

به گزارش همشهری آنلاین ، بیمه مرکزی البته تأکید کرده بود که بدهی جریمه‌های راهنمایی و رانندگی ربطی به بیمه‌ها ندارد و فقط بدهی عوارض آزادراهی و بزرگراهی در صدور بیمه‌نامه شخص ثالث بررسی می‌شود.

این بخشنامه البته واکنش های متعددی را درباره کاهش آمار بیمه شخص ثالث را به همراه داشت و نامه ‌نگاری هایی درباره لغو این شرط با وزیر اقتصاد انجام شده بود.

برهمین اساس نیز رئیس کل بیمه مرکزی در بخشنامه ای به صنعت بیمه شرط صدور بیمه نامه شخص ثالث بعد از تسویه بدهی عوارض آزادراهی را لغو و تأکید کرد: شرط اخذ مفاصاحساب بدهی‌های ناشی از عوارض آزادراهی از متقاضیان خدمات بیمه شخص ثالث توسط شرکت‌های بیمه گر لغو شد.

کد خبر 848433 منبع: تسنیم برچسب‌ها بیمه شخص ثالث خبر مهم خودرو - ایرانی

دیگر خبرها

  • امکان نام‌نویسی غیرحضوری بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران
  • حذف شرط پرداخت عوارض آزادراه برای بیمه شخص ثالث
  • اعلام برنامه‌های عبور از اوج مصرف برق در تهران
  • شرط پرداخت عوارض آزادراه برای بیمه شخص ثالت حذف شد
  • لغو شرط پرداخت عوارض آزادراهی برای صدور بیمه شخص ثالث
  • حذف شرط پرداخت عوارض آزادراهی برای صدور بیمه شخص ثالث
  • پرداخت عوارض آزادراهی دیگر شرط صدور بیمه‌نامه نیست
  • شهرداری در حوزه بافت فرسوده چه کرد؟
  • مدیرعامل سازمان پسماند: شکایت تهرانی‌ها در حوزه پسماند ۶۵ درصد کاهش یافت/ تهران از پاریس تمیزتر است
  • بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال عوارض ارزش‌افزوده در آذربایجان‌غربی پرداخت شد