Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس درباره آخرین وضعیت طرح انتزاع بخش ساختمان و شهرسازی از وزارت راه و شهرسازی و تشکیل وزارت حمل‌ونقل و وزارت ساختمان، شهرسازی و آمایش سرزمین اظهار داشت: این طرح با توجه به مخالفت مجلس و درخواست آیت‌الله رئیسی در دولت جدید فعلاً منتفی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: من به عنوان رئیس کمیسیون عمران مجلس معتقدم که اگر بنا داریم سالی بیش از یک میلیون واحد مسکونی در کشور بسازیم بایستی حتماً بخش ساختمان و مسکن از وزارت راه و شهرسازی جدا شود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: حوزه کاری وزارت راه و شهرسازی سنگین است ولی اگر وضعیت خوبی تفیک شود امکان ساخت سال یک میلیون خانه را داریم. 

رضایی کوچی با بیان اینکه برای ساخت یک میلیون مسکن چه چیزی جز نیروی انسانی، مصالح ساختمانی و زمین می‌خواهیم، گفت: وقتی همه این موضوعات را کنار یکدیگر قرار دهیم قطعاً ساخت یک میلیون واحد مسکونی در هر سال دور از دسترس نخواهد بود و چنین امکانی را داریم این در حالی است که در دولت‌ آقای احمدی نژاد چنین چیزی را تجربه کردیم. اما برای ساخت یک میلیون خانه جدید نیازمند مدیریت منسجم هستیم و همه اجزای دولت مانند وزارت نیرو به منظور تأمین برق، وزارت نفت برای تأمین گاز، وزارت ارتباطات برای برقراری خطوط تلفن و وزارت راه برای پای کار بودن و همراهی وزارت جهاد کشاورزی هستیم.

وی ادامه داد: آیت‌الله رئیسی در نامه خود به مجلس با موضوع مسکوت ماندن طرح انتزاع بخش ساختمان و مسکن از وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده‌اند که این موضوع فعلاً‌ مسکوت بماند و درخواست کرده بود که در سال آینده این موضوع مجدداً‌ در دستور قرار گیرد. ضمن اینکه به نظر می‌رسد شاید سه ماه این وزارتخانه درگیر تفکیک شود و به کار اصلی خود نرسد. اما اگر فعالیت دولت گسترده‌تر شود ضرورت جداسازی بخش ساختمان و مسکن از وزارت راه و شهرسازی احساس می‌شود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه به نظر می‌رسد رئیس جمهور موضوع تفکیک بخش ساختمان و مسکن از وزارت راه و شهرسازی را در سال آینده دنبال خواهد کرد و به صلاح دولت هم هست که به این نتیجه برسد تا هر چه سریع‌تر موضوع توسعه خانه‌سازی در کشور با این انتزاع به صورت جدی پیگیری شود. البته این موضوع احتمالاً در لایحه بودجه سال 1401 دنبال خواهد شد. 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس انتزاع بخش ساختمان و مسکن از وزارت راه و شهرسازی رئیس کمیسیون عمران مجلس یک میلیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۰۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صیانت از شوراهای اسلامی شهر از وظایف اصلی است

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی عباسی صبح پنج شنبه در هفتمین اجلاس مجمع رؤسای کمیسیون شهرسازی و معماری شوراهای اسلامی و معاونین شهرسازی شهرداری‌های کلانشهر و مراکز استان‌ها در سالن اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اظهار داشت: یکی از اصلی ترین وظایف این است که از اصول متقن و قطعی قانون اساسی که شورای های اسلامی شهر است به درستی صیانت کنیم.

وی افزود: در ساختار قانون اساسی به گونه‌ای پیش بینی شده که کار امورات مردم و تصمیمات محلی، در یک نظام مشارکتی و در یک نظام بر پایه حضور مردم توسط منتخبین اتفاق بیفتد.

رئیس مجمع رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها گفت: اگر این ساختار را به درستی تجزیه و تحلیل کنید، می‌بینید که کسانی که قانون را تدوین کردند و آن مردمی با اکثریت قاطع به آن رأی دادند، به دنبال این بودند که در لایه‌های تو در تو و پیچیده تصمیم گیری در کشور، در ابعاد و سطوح مختلف مردم نقش محوری دارند.

عباسی با بیان اینکه شورا از مردم و برای مردم است و در ارتباط با مردم معنای واقعی خود را پیدا می‌کند گفت: فرد در این مقام موضوعیت پیدا نمی‌کند، آن جایگاه مساله و موضوع است، آسیب به افراد وارد نمی‌شود، اگر اشتباهی صورت بپذیرد آن جایگاه‌ها تضعیف می‌شود.

وی گفت: خوشبختانه شاهد این بودیم که رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری و معاونان در کنار هم تبدیل به یک مجموعه منسجم و همفکر و همسو شدند که این ارتباط و این سطح انسجام و آشنایی از فعالیت و تجربیات یکایک افراد، منشأ خیرات خواهد شد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران بیان داشت: اصلی ترین رمز موفقیت این مجمع حضور یکایک شما و استمرار برگزاری این برنامه بوده است و ما موظف هستیم برای ادامه این تشکیلات و ادامه این نهال با یک نگاه بسیار مترقی پدید آمده برای آن فعالیت کنیم.

کد خبر 6088368

دیگر خبرها

  • عرضه زمین راهگشا برای استفاده از ظرفیت‌های مردمی در ساخت مسکن است
  • خبر خوش وزارت راه و شهرسازی به متقاضیان نهضت مسکن ملی
  • صیانت از شوراهای اسلامی شهر از وظایف اصلی است
  • تن «سنگلج» می‌لرزد! + تازه‌ترین توضیحات مدیر تئاتر
  • تن «سنگلج» می‌لرزد!+ تازه‌ترین توضیحات مدیر تئاتر
  • مونوریل قم از خواب زمستانی بر می‌خیزد
  • مونوریل قم پس از ۱۰ سال وقفه از سر گرفته می‌شود
  • با ۷ میلیارد تومان چندمتر خانه می‌توان خرید؟
  • بازدید نمایندگان کمیسیون امنیت ملی مجلس از بخش های فضایی و موشکی وزارت دفاع / رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی قابل مشاهده و اندازه گیری هست
  • ساخت بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در کشور آغاز شده است