Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیئت رئیسه مجلس درباره پیشنهاد دولت برای افزایش حقوق‌ها در سال آینده گفت: دولت قصد دارد یک عدد ثابتی به حقوق همه افراد اضافه شود و یک درصدی نیز نسبت به حقوق همه افراد افزایش صورت بگیرد که حدود ۱۰ درصد در نظر گرفته شده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به تاکید رئیس جمهور برای رعایت عدالت در پرداخت حقوق‌ها گفت: مجلس از این نوع نگاه عدالت محور رئیس جمهور و دولت استقبال می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس، کسانی که حقوق پایین تری دارند، می‌توانند دریافتی بالاتری نسبت به گذشته داشته باشند.

وی با تصریح بر اینکه مقصود دولت و مجلس این نیست که همه یکسان حقوق دریافت کنند، اظهار کرد: دریافت حقوق‌ها باید به نحوی باشد که وقتی به میزان پرداختی به افراد و کارمندان نگاه می‌کنیم، عدالت را در حاکمیت مشاهده کنیم.

عضو هیئت رئیسه مجلس به پیشنهادات پرداخت حقوق در سنوات گذشته اشاره و بیان کرد: در یک سال قرار شد 500 هزار تومان به همه اضافه شود. افرادی که حقوق بالایی دریافت می‌کردند از این موضوع ناراحت بودند.

وی با بیان اینکه امسال دولت یک ترکیبی از عدد ثابت و درصد پیشنهاد برای افزایش حقوق‌ها داده است، گفت: این پیشنهادها در کمیسیون‌های تخصصی و کمیسیون تلفیق مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد تا در نهایت در صحن علنی مجلس تصمیم گیری شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس درباره پیشنهاد دولت برای افزایش حقوق‌ها در سال آینده گفت: دولت قصد دارد یک عدد ثابتی به حقوق همه افراد اضافه شود و یک درصدی نیز نسبت به حقوق همه افراد افزایش صورت بگیرد که حدود 10 درصد در نظر گرفته شده است. البته این افزایش درصدی به صورت پلکانی است و کسانی که حقوق پایین تری دارند درصد بیشتری دریافت می‌کنند.

حاجی دلیگانی بیان کرد: مجلس به دنبال این است که لایحه دائمی شدن متناسب سازی حقوق بازنشستگان لشگری، تامین اجتماعی و کشوری توسط دولت تعیین تکلیف شود زیرا از 140 لایحه‌ای که دولت قبل به مجلس فرستاده بود، دولت سیزدهم 10 مورد را تقاضای استرداد کرده است و حدود 100 مورد را تقاضای تداوم بررسی کرده است. 30 لایحه نیز تعیین تکلیف نشده است که یکی از آن‌ها لایحه دائمی شدن متناسب سازی حقوق بازنشستگان است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: عضو هیئت رئیسه مجلس حقوق همه افراد افزایش حقوق حقوق ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۰۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی پنجشنبه‌ها منجر به کاهش حقوق می شود؟+ جزئیات

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: با تصویب طرح تعطیلی پنجشنبه‌ها کاهشی در میزان حقوق‌های پرداختی نخواهیم داشت و یکی از ویژگی‌های این طرح این است که ساعات اضافه کاری به نفع کارکنان باشد.

علی اکبر بسطامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در رابطه با طرح تعطیلی پنجشنبه‌ها اظهار کرد: لایحه دولت در مورد کم کردن ساعت کار کارکنان دولت و در جهت تعالی خانواده بود تا کارمندان دولت، سازمان‌ها و نهادها بتوانند در کنار خانواده‌هایشان باشند و در این طرح ۴۴ ساعت را به ۴۰ ساعت کار با هماهنگی دولت تقلیل دادیم و قرار شد در هفته دو روز تعطیل شود.

وی افزود: در ابتدا نظر ما این بود که روزهای شنبه را همزمان با دیگر نقاط جهان تعطیل کنیم تا از نظر مبادلات اقتصادی هماهنگی داشته باشیم، اما به دلایلی تصمیم گرفته شد که این کار انجام نشود و به سمت این برگشتیم که در هفته دو روز تعطیل باشد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در نهایت مطابق این طرح ۴۶ ساعت به ۴۲ ساعت تقلیل داده شد و قرار شد کارکنان ۵ روز در هفته کار کنند تا هم کارکنان بتوانند در کنار خانواده خود باشند و هم راندمان کاری بالا برود و اثرگذاری کار بیشتر شود و این نگاهی بود که دولت و مجلس به این موضوع داشت؛ در نهایت باید دید نظر نهایی صحن در مورد این طرح چیست.

بسطامی در پاسخ به این پرسش که آیا این طرح در مجلس یازدهم تصویب خواهد شد یا خیر، گفت: لوایح بسیار زیادی در نوبت هستند و بستگی دارد که در زمان اندک باقی مانده نمایندگان با توجه به مطالبه افکار عمومی به این موضوع بپردازند یا خیر، اگرچه تلاش ما در مجلس این است که این طرح در هفته‌های آینده در دستور کار قرار بگیرد و تصویب شود.

وی تاکید کرد: با تصویب این طرح کاهشی در میزان حقوق‌های پرداختی نخواهیم داشت و یکی از ویژگی‌های این طرح این است که ساعات اضافه کاری به نفع کارکنان باشد یعنی به نرخ ساعات کاری اضافه خواهد بود که از حقوق مستمری که قبلاً می‌گرفتند بالاتر است و این به نفع کارکنان دولت خواهد بود.

کد خبر 749971

دیگر خبرها

  • ۷۰ درصد ظرفیت شهرک صنعتی شورمست غیرفعال است
  • احکام افزایش حقوق سال ۱۴۰۳ کارمندان قوه قضائیه صادر شد
  • کوچ پرستاران از بخش دولتی به خصوصی
  • مهاجرت پرستاران از بخش دولتی به خصوصی/ مشکلات پابرجاست
  • بی‌توجهی به مشکلات معیشتی کادر درمان سلامت را به مخاطره می‌اندازد/ دولت توان افزایش حقوق پرستاران را ندارد
  • قیمت طلا کاهش یافت
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۴/ کاهش نرخ انس طلا
  • آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
  • تعطیلی پنجشنبه‌ها منجر به کاهش حقوق می شود؟+ جزئیات
  • حقوق کارگران و بازنشستگان با تورم همخوانی ندارد