Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس فراکسیون حقوق بشر مجلس از تشکیل کمیسیون مشترک ایران و عراق برای پیگیری ابعاد حقوقی ترور سردار سلیمانی خبر داد. - اخبار سیاسی -

زهره الهیان رئیس فراکسیون حقوق بشر مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به آخرین پیگیری‌های حقوقی درباره ترور سردار شهید قاسم سلیمانی، گفت: کمیته حقوق بشر مجلس از سال گذشته و هم‌زمان با تشکیل پارلمان یازدهم 5 جلسه درباره بررسی ابعاد حقوقی ترور سردار سلیمانی با مسئولان مربوطه برگزار کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این پرونده برای افکار عمومی، ملت ایران و ملت‌های آزاده جهان بسیار مهم است، ادامه داد:تمام تلاش کمیته حقوق‌بشر مجلس این است که این پرونده سیر قانونی خودش را هرچه سریعتر طی کند.

نماینده تهران در مجلس با اعلام اینکه گام‌های خوبی برای پیگیری این پرونده از سوی ایران و عراق برداشته شده است، افزود: کمیسیون مشترکی بین دو کشور برای مستند سازی و پیگیری‌های حقوقی تشکیل شده است.

عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس با بیان اینکه کیفر خواستی 300 صفحه‌ای علیه عاملان ترور سردار سلیمانی تدوین شده‌ است، عنوان کرد: 2 هزار صفحه مستندات درباره این ترور تدوین شده است که وزارت امور خارجه در حال پیگیری این موضوع است.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس اظهار کرد: مطالبه مجلس و مردم این است که وزارت امورخارجه و قوه قضائیه در مجامع‌بین‌المللی حقوق بشری از جمله دیوان بین‌المللی دادگستری این پرونده را هر چه سریعتر به جریان بیندازند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجلس مجلس ترور سردار سلیمانی حقوق بشر مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۱۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: غافلگیری ایران در زمان عملیات نبود، در راهبرد و تاکتیک بود

وحید جلال زاده، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: برخی به دنبال تقلیل و بی‌اهمیت جلوه دادن عملیات " وعده صادق" هستند، اما غافل از این هستند که غافلگیری در زمان عملیات نبود، بلکه در راهبرد و تاکتیک بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجو، وی افزود: هدف از عملیات "وعده صادق" تنبیه رژیم صهیونیستی و بازنگری در ارزیابی آن‌ها از ایران بود.

جلال زاده اظهار داشت: این عملیات دوستان جمهوری اسلامی را در منطقه تجدید قوا و دشمنان را متوجه قدرت ایران کرد.

وی در پایانن تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی عملیات "وعده صادق" را عملیاتی موفق ارزیابی کرد.

دیگر خبرها

  • تقویت همکاری ایران و عراق برای مقابله با پدیده گرد و غبار
  • سردار کوثری: کار آمریکا به جایی رسیده که دانشجو سرکوب می‌کند
  • رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: غافلگیری ایران در زمان عملیات نبود، در راهبرد و تاکتیک بود
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی
  • گزارش متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان بررسی می‌شود
  • مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • شهرداری در مسیر پرکردن خلا‌های سلامت اجتماعی است
  • به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟
  • سخنرانی ترومن پس از بمباران هیروشیما / عماد مغنیه که بود و چگونه ترور شد؟ / تراژدی منابع مشترک چیست؟ / لذت رانندگی با شورلت‌های کلاسیک