Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-07@05:58:50 GMT

هوای مازندران سردتر می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۳۱۲۹۷

هوای مازندران سردتر می‌شود

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، هواشناسی مازندرن که پیش از ورود این سامانه سطح هشدار نارنجی اعلام کرده و از شهروندان خواسته بود تا علاوه بر احتیاط در تردد جاده ای و به همراه داشتن تجهیزات زمستانی، از صعود به ارتفاعات خودداری و در مصرف گاز صرفه جویی کنند، حالا پیش بینی کرده است که این سامانه تا پایان سه شنبه مهمان استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر چه همزمان با ورود این سامانه دمای هوای در بعضی مناطق مازندران طی روز جمعه تا ۱۲ درجه سانتی گراد نسبت به روز پنجشنبه کاهش داشت، ولی این روند همچنان ادامه خواهد داشت و شهروندن مازندرانی دوشنبه این هفته سردترین روز زمستانی خود در سال جاری را تجربه خواهند کرد.

جدول پیش بینی پنج روزه هواشناسی مازندران نشان می دهد که دمای هوا در مناطق کوهستانی استان زیر صفر درجه خواهد رفت و در مناطق جلگه ای هم در گرم ترین زمان و گرم ترین نقطه ۸ درجه بالای صفر خواهد بود.

طبق این جدول منطقه کوهستانی رینه در شهرستان آمل و سیاه بیشه در چالوس روز دوشنبه سردتر از سایر نقاط خواهند بود چرا که دمای هوا شبانه در این دو منطقه به ۸ درجه زیر صفر خواهد رسید و در روز دوشنبه هم در گرم ترین زمان شاهد دمای ۳ درجه سانتی گراد زیر صفر خواهند بود. آلاشت در سوادکوه هم شب و روز یخبندان را برای دوشنبه در پیش دارد. دمای هوای این منطقه هم در گرم ترین زمان روز دوشنبه به ۳ درجه زیر صفر می رسد و شهروندان آلاشتی دوشنبه شب هم دمای ۶ درجه زیر صفر را تجربه خواهند کرد.

بلده در نور، کجور نوشهر و کیاسر در ساری هم دوشنبه شاهد یخبندان شبانه خواهد بود. دمای هوا در بلده و کجور دوشنبه شب ۶ درجه زیر صفر می آید و کیاسری ها هم شاهد دمای ۳ درجه زیر صفر شبانه خواهند بود. دمای هوا روز دوشنبه در این سه منطقه در گرم ترین زمان به یک درجه سانتی گراد بالای صفر خواهد رسید.

اگر هوای شب و روز دوشنبه این هفته مناطق کوهستانی مازندران را با روز پنجشنبه مقایسه کنیم متوجه کاهش بیش از ۲۰ درجه ای دمای هوا در بعضی از این نقاط خواهیم شد. مثلا در آلاشت دمای هوا در گرم ترین زمان روز پنجشنبه ۱۸ درجه بالای صفر بود که به معنای کاهش ۲۱ درجه ای دما تا روز دوشنبه هفته جاری است. کاهش دما در سیاه بیشه و کیاسر ۱۶ درجه ، رینه و کجور ۱۵ درجه و بلده ۱۲ درجه در روز دوشنبه نسبت به روز پنجشنبه خواهد بود.

دمای هوای شهر ساری نیز که روز جمعه با ۹ درجه کاهش نسبت به پنجشنبه در گرم ترین زمان به ۱۴ درجه بالای صفر رسیده بود، روز دوشنبه در گرم ترین زمان به ۷ درجه بالای صفر می رسد که به معنای کاهش ۱۶ درجه ای نسبت به پنجشنبه است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین اخراج استقلال و پرسپولیس بودجه 1401 سند همکاری 25 ساله ایران و چین مازندران هواشناسی بارش باران بارش برف کاهش دما مذاکرات وین اخراج استقلال و پرسپولیس بودجه 1401 سند همکاری 25 ساله ایران و چین گرم ترین زمان درجه بالای صفر درجه زیر صفر روز پنجشنبه دمای هوا روز دوشنبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۱۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسمان کرمان دوباره آبی شد

 

 

مریم سلاجقه با اعلام اینکه هم اکنون آسمان استان کرمان کمی ابری تا ابریست، گفت: برای امروز و فردا جوی نسبتا آرام و پایداردر سطح استان پیش بینی می شود.
 
وی افزود:برای روز سه شنبه وزش باد نسبتا شدیددر برخی مناطق استان داریم و بارش های ضعیف در ارتفاعات شمال و شمال غرب استان دور از انتظار نیست.

سلاجقه تصریح کرد:طی ۲۴ ساعت گذشته میانده جیرفت و فیض آباد با ۲ میلیمتر بیشترین میزان  بارندگی را  داشته اند. 

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی  استان کرمان  تصریح کرد:فهرج  در ۲۴  ساعت گذشته با دمای ۳۷  درجه سانتیگراد، گرم‌ترین  و لاله زار با دمای صفر درجه سانتیگراد  خنک ترین مناطق استان کرمان به ثبت رسیده اند.
 

 سلاجقه حداقل دمای امروز شهر کرمان را ۱۱ درجه سانتیگراد اعلام کرد و بیان داشت: امروز دمای کرمان در گرم‌ترین ساعات خود به ۲۴ درجه سانتیگراد می‌رسد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت
  • هوای گرم در خراسان رضوی ماندگار است
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت
  • شهرکرد خنک‌ترین مرکز استان کشور
  • پیش بینی افزایش نسبی و تدریجی دما در استان گلستان
  • آسمان کرمان دوباره آبی شد
  • باد شدید از امروز زنجان را درمی‌نوردد
  • تداوم فعالیت سامانه ناپایدار جوی در خراسان رضوی/افزایش سرعت وزش باد پیش بینی شده است
  • تداوم فعالیت سامانه ناپایدار در خراسان رضوی/افزایش سرعت وزش باد پیش بینی شده است
  • هوای اصفهان گرم‌تر می‌شود/ تداوم وزش باد شدید