Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، منابع خبری از فوران آتشفشان زیردریایی تونگا هونگا واقع در اقیانوس آرام خبر داده اند.

براساس گزارشها، به دنبال فوران این آتش فشان خاکستر، گاز و بخار به ارتفاع 20 کیلومتر به هوا پرتاب شده است. 

پایگاه خبری RNZ در این باره نوشت: بلافاصله پس از فعال شدن آتشفشان هشدار سونامی در جزایر پادشاهی تونگا صادر شده است و تصاویر منتشر شده از سواحل این منطقه نشان میدهد امواجی بزرگی به راه افتاده است و نوساناتی در سطح دریای مشاهده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همه مردم و ساکنان همه جزایر تونگا توصیه شده است که از نزدیک شدن به سواحل خودداری کنند. 

این آتشفشان در 30 کیلومتری جنوب شرق جزایرفونوآفور در تونگا واقع در اقیانوس آرام قرار گرفته است. 

تانیا کوئلا رئیس سازمان جغرافیایی تونگا گفته است که شعاع فوران این آتشفشان حدود 260 کیلومتر است و قدرت آن 7 برابر بیشتر از آخرین فوران این آتشفشان در 20 دسامبر سال گذشته است.  

وی به مردم توصیه کرده تا حد امکان در خانه و پناهگاه بمانند و اگر از خانه خارج شدند حتما ماسک بزنند و آلوده شدن منابع آبی خود محافظت کنند.

انتهای پیام/م 

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۱۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار نارنجی هواشناسی در استان زنجان صادر شد

محمدرضا رحمان نیا در گفتگو با خبرنگار مهر به وضعیت جوی استان زنجان طی چند روز آینده اشاره کرد و گفت: با بررسی جدیدترین و آخرین نقشه‌های هواشناسی و به دلیل ماهیت رگباری بارش‌ها که با رعدو برق، احتمال تگرگ و وزش باد نسبتاً شدید نیز همراه خواهد شد.

وی افزود: به دلیل احتمال وقوع سیلاب‌های محلی و مخاطراتی که به همراه خواهد داشت هشدار نارنجی فقط برای روز جمعه صادر شد.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان گفت: اطلاع رسانی‌های لازم به مسئولان استانی و نیروهای ذیربط انجام شد و اطلاع رسانی‌های لازم در استان صورت گرفت.

رحمان نیا افزود: احتمال آبگرفتگی و لغزندگی معابر، سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها در استان وجود دارد بنابراین شهروندان در کنار حاشیه رودخانه‌ها تردد نکنند.

کد خبر 6095160

دیگر خبرها

  • بارش‌های سیل‌آسا در یزد/ آسمان یزد بارانی است + فیلم
  • هشدار نارنجی در استان سمنان صادر شد/ وقوع تندباد در برخی مناطق
  • هشدار نارنجی هواشناسی در استان زنجان صادر شد
  • نخستین امپراتور روم کجا دفن شد؟
  • (ویدئو) فوران یک آتشفشان در اندونزی و تخلیه ساکنان
  • فیلم/ فوران آتشفشان در اندونزی
  • خراسان جنوبی زیر رگبار رعد و برق
  • هشدار وضعیت اضطراری در پی فوران آتشفشانی در اندونزی
  • فوران دوباره کوه «روآنگ» در اندونزی
  • دومین فوران آتشفشان در اندونزی/ فرودگاه تعطیل و خورشید تاریک شد!