Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@18:29:20 GMT

تلاش پاکستان برای جذب سرمایه‌گذاران افغانستان

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۳۱۴۷۴

تلاش پاکستان برای جذب سرمایه‌گذاران افغانستان

پاکستان با تصویب قانونی جدید تصمیم گرفته است تا برای جذب سرمایه‌های تاجران افغان ساکن ایران، ترکیه و مالزی به آن‌ها تابعیت پاکستانی بدهد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «چوهدری فواد حسین» وزیر اطلاع رسانی پاکستان در توئیتی اعلام کرد که دولت اسلام‌آباد برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی، بویژه سرمایه‌های سنگین از تاجران ثروتمند افغان و چینی به آن‌ها تابعیت پاکستانی اعطا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این توئیت نوشت: «در راستای سیاست جدید امنیت ملی که از طریق آن پاکستان ژئواکونومیک را به عنوان هسته دکترین امنیت ملی خود اعلام کرد، دولت تصمیم گرفته است تا به طرح اقامت دائم برای اتباع خارجی اجازه دهد».

چوهدری افزود که این سیاست جدید به سرمایه‌گذاران خارجی اجازه می‌دهد تا به ازای سرمای‌گذاری در پاکستان اقامت دائم این کشور را دریافت کنند.

یک منبع آگاه از این طرح به «داون نیوز» گفت که اسلام‌آباد با این طرح در نظر دارد تا سرمایه‌های سنگین اتباع افغانستان که در حال حاضر در کشورهای ایران، ترکیه و مالزی سرمایه‌گذاری می‌کنند را جذب کند.

کاهش 20 درصدی صادرات منسوجات پاکستان به‌دلیل کمبود گازپاکستان هنوز اجازه انتقال 50 هزار تن گندم اهدایی هند به افغانستان را نداده استپاکستان: طالبان یک رژیم افراطی است

منبع افزود که اسلام‌آباد همچنین امیدوار است که با توجه به وجود اماکن مذهبی سیک‌ها در پاکستان بتواند سرمایه سیک‌های ساکن آمریکا را نیز جذب کند.

«عمران خان» نخست وزیر پاکستان نیز اخیراً اظهار کرده بود که می‌خواهد سرمایه‌گذاران چینی که صنایع خود را به کشورهای دیگر منطقه منتقل می کنند را جذب کند.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار پاکستان اخبار افغانستان اخبار پاکستان اخبار افغانستان سرمایه گذاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۱۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی ۱۱۰ فرصت اقتصادی خراسان جنوبی به سرمایه‌گذاران

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: ۱۱۰ فرصت اقتصادی خراسان جنوبی برای معرفی به سرمایه‌گذاران به ۲ زبان معرفی شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی و به نقل از روابط عمومی استانداری، مهدی جعفری امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در محل برپایی نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ اظهار کرد: در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴، اتفاق بی نظیر همدلی و همراهی بخش خصوصی و دولتی را شاهد هستیم.

وی افزود: از روز افتتاح نمایشگاه، نشست‌های دو جانبه‌ای میان بخش خصوصی خراسان جنوبی و دیگر استان‌ها برگزار شده که نتایج امیدوار کننده‌ای به همراه داشته است.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به حضور ۸۴ کشور دنیا در این نمایشگاه بیان داشت: حضور هیئت‌هایی از کشورهای ترکمنستان، تاجیکستان، کانادا، ترکیه و… در پاویون خراسان جنوبی با مذاکره‌های خوبی همراه بود.

وی با اشاره به حضور نماینده وزارت خارجه در استان گفت: برای استفاده حداکثری از حضور هیئت‌های تجاری و کنسولی برنامه‌ریزی شده است.

جعفری با اشاره به حضور هیئت مدیره اتاق بازرگانی و اتاق تعاون استان در نمایشگاه گفت: برقراری ارتباط با تجار و سرمایه گذاران دیگر استان‌ها و حتی در حوزه بین‌المللی نیز در دستور کار است.

وی گفت: نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران اکسپو ۲۰۲۴، فرصت مناسبی برای عرضه و معرفی تمام ظرفیت‌های استان به ویژه سه زنجیره ارزش گوهرسنگ‌ها، زرشک و بنتونیت است.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خراسان جنوبی تصریح کرد: ۱۱۰ فرصت اقتصادی خراسان جنوبی در قالب کتابی به دو زبان زنده دنیا ترجمه شده و در اختیار سرمایه‌گذاران و تجار قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: زنجیره‌های ارزش استان (گوهرسنگ‌ها، زرشک و بنتونیت) هم به ۵ زبان ترجمه شده‌اند.

جعفری با اشاره به اینکه برای کتاب‌های فرصت‌های سرمایه گذاری و زنجیره‌های ارزش استان بارکد -رمزینه - تعریف شده، اظهار داشت: این رمزینه‌ها دسترسی افراد به اطلاعات کامل و جامع درخصوص ظرفیت‌های استان را تسهیل می‌کند.

وی گفت: ۴۰ شرکت سرمایه‌گذاری در حوزه زنجیره‌های ارزش و ۶۰ هیئت تجاری از خراسان جنوبی در این نمایشگاه حضور دارند.

کد خبر 748873

دیگر خبرها

  • از افغانستان متحد دفاع می کنیم
  • کابل: به کسی اجازه تخریب وحدت ملی در افغانستان را نمی‌دهیم
  • مجلس آینده آمیخته‌ای از تجربه و نگاه‌ نو است
  • یک میلیون مهاجر افغان از ترس اخراج پنهان شده اند
  • آشنایی با حریفان جوانان ایران در لیگ ملت‌های والیبال آسیای مرکزی
  • ظرفیت‌های صادراتی سیستان و بلوچستان کانون توجه سرمایه گذاران
  • سخنگوی وزارت خارجه : معاهده حقابه ایران و افغانستان در حال اجراست
  • معرفی ۱۱۰ فرصت اقتصادی خراسان جنوبی به سرمایه‌گذاران
  • دولت سیزدهم از سرمایه‌گذاران حمایت می‌کند
  • افزایش نقش چین برای استخراج معادن افغانستان