Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@04:58:33 GMT

وضعیت اورژانسی اورژانس تویسرکان

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۳۱۵۳۹

وضعیت اورژانسی اورژانس تویسرکان

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: مدتی است که عملکرد اورژانس تویسرکان مورد انتقاد افکار عمومی قرار گرفته است. این انتقادها شامل دیررسیدن آمبولانس به محل، عدم برقراری اتصال به صورت مستقیم به اپراتور اورژانس تویسرکان و… است.

چندی پیش بود که موضوع سقوط دختر بچه‌ای در فضای مجازی مطرح شد، وضعیتی که در ذهنیت مردم تویسرکان تأثیراتی را به همراه داشت، رسیدگی به وضعیت‌های اورژانسی و پاسخگویی به افرادی که نیاز به کمک دارند؛ اهمیت ویژه ای دارد و در این بین، هر گونه اتلاف وقت می‌تواند لطمات بسیار و البته جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد که با جان افراد سر و کار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این خصوص چندی پیش بود که فرماندار تویسرکان با انتقاد از شیوه برقراری ارتباط مردمی با مراکز اورژانس، در این زمینه گفت: دقایق اولیه رسیدگی به بیماران و مصدومان اورژانسی به زمان طلایی معروف است و پذیرفته نیست که این زمان، که تعیین کننده مرگ یا حیات است به دلایلی همچون برقراری غیر مستقیم تماس با مراکز اورژانس شهرستان‌ها تلف شود.

بر اساس طرحی که در اورژانس اجرا می‌شود، تماس‌ها مستقیماً به اپراتور تویسرکان متصل نمی‌شود و این تماس ابتدا به اورژانس استان متصل می‌شود و سپس ارتباط با این شهرستان برقرار می‌شود.

اورژانس تویسرکان در کمترین زمان ممکن طبق هماهنگی با استان وارد کار خواهد شد

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی تویسرکان در این خصوص به خبرنگار مهر با بیان اینکه سو ءبرداشت هایی توسط مردم تویسرکان از اورژانس این شهرستان وجود دارد، بیان کرد: این طرح یک تصمیم کشوری است و استان و شهرستان در این موضوع دخیل نیستند یعنی به نوعی با توجه به اینکه این سیستم اوایل کار خود را شروع کرده، با مشکلی مواجه است که به مرور زمان این مشکلات مرتفع خواهد شد.

امین مالمیر با بیان اینکه از اهم این مشکلات می‌توان به مشکل اپراتور اشاره کرد، افزود: زمانی که تعداد تماس‌ها به اورژانس بالا می‌رود به ۱۱۲ وصل می‌شود، همچنین مشکلات دیگری هم اگر در این عرصه باشد، کشوری بوده و به مرور حل خواهند شد.

وی افزود: اورژانس تویسرکان در کمترین زمان ممکن طبق هماهنگی با استان وارد کار خواهد شد؛ در حال حاضر، زمان استاندارد استان برای رسیدگی به محل حادثه ۶ دقیقه است که خوشبختانه این مدت در تویسرکان به کمتر از این مقدار است.

مالمیر در ادامه گفتگو، با بیان اینکه گاهی به دلیل شدت حادثه بیمار فوت می‌کند، تاکید کرد: این امر در برخی موارد باعث حاشیه در فضای مجازی شده که این موضوع در نرسیدن به موقع اورژانس و نداشتن پایگاه اورژانس در شهرستان اصلاً درست نیست.

رئیس اورژانس تویسرکان تصریح کرد: زمانی که طرح ۱۱۵ در استان همدان ایجاد شد ۱۲ نیرو وجود داشت که در حال حاضر، ۴۰ نفر اپراتور در استان در حال خدمت هستند که در اوایل طرح مشکلاتی در برقراری ارتباط با ۱۱۵ وجود داشت که خوشبختانه این مشکلات تا حدود ۹۰ درصد مرتفع شده و مطالبی که در فضای مجازی بازگو می‌کنند که زمان جواب دهی نیم ساعت است؛ کاملاً اشتباه و احساسی برخورد کردن با این موضوع بوده و چنین بحثی اصلاً درست نیست.

مالمیر بیان کرد: تویسرکان با توجه به مسافت کیلومتری و تراکم جمعیت و استاندارد کشوری دارای ۷ پایگاه اورژانس در سرکان، ورد آورد، ولاشجرد، فرسفج، میانده و دو مرکز در داخل شهرستان برنامه ریزی شده است که فراتر از حد استاندارد کشوری است.

وی در این راستا تصریح کرد: اورژانس تویسرکان جزو بهترین اورژانس‌های کشور و استان از نظر امکانات و تجهیزات و همچنین تعداد آمبولانس‌های به روز و پیشرفته است.

رئیس اورژانس تویسرکان در رابطه با حادثه سقوط دختر بچه در چند روز گذشته، گفت: طبق مستندات و سیستم ضبط مکالمات و همچنین سیستم اینترنتی آسایار که همیشه آنلاین است اورژانس ۱۱۵ هیچ گونه کوتاهی نسبت به اعزام آمبولانس نداشته است.

مالمیر ادامه داد: از زمانی که حادثه به اورژانس تویسرکان اعلام شد تا زمان رسیدن بر بالین مصدوم زمان سه دقیقه بوده و مطالبی که در فضای مجازی عنوان می‌شود؛ کاملاً احساسی و بدون مدرک و مستندات پزشکی جهت رسیدن به اهداف شخصی عنوان شده است.

انتقاد از شیوه برقراری ارتباط مردمی با مراکز اورژانس تویسرکان

فرماندار شهرستان تویسرکان که با توجه به بحث‌های پیش آمده در خصوص خدمات رسانی اورژانس تویسرکان، به طور سرزده بازدیدی از مرکز ۱۱۵ تویسرکان داشت، در این زمینه گفت: اورژانس ۱۱۵ در امر درمان بیماران و مصدومان نقشی کلیدی دارد و یکی از گام‌های مؤثر در این مرکز، باید حضور به موقع و اخلاق مدار بر بالین مصدومان و بیماران در ارائه خدمات باشد.

حسین افشاری متذکر شد: ارتقای سلامت جامعه، به کمک فرهنگ سازی و اطلاع رسانی صحیح درباره خدمات اورژانس، اهمیت بالایی دارد و بی تردید کاهش زمان رسیدن بر بالین حادثه دیدگان، افزایش میزان رضایتمندی و بهبود کیفیت خدمات ارائه شده از جمله اهداف این مراکز است.

وی با انتقاد از شیوه برقراری ارتباط مردمی با مراکز اورژانس شهرستان، متذکر شد: جای سوال و اشکال است که چرا باید تماس‌های ضروری و فوری مردم با اورژانس ابتدا به مرکز پاسخگویی اورژانس مرکز استان همدان و سپس شهرستان مدنظر متصل شود.

افشاری در این زمینه، بیان کرد: دقایق اولیه رسیدگی به بیماران و مصدومان اورژانسی به زمان طلایی معروف است و پذیرفته نیست که این زمان که تعیین کننده مرگ یا حیات است به دلایلی همچون برقراری غیر مستقیم تماس با مراکز اورژانس شهرستان‌ها تلف شود.

فرماندار شهرستان تویسرکان با ابراز نارضایتی از اینکه این شیوه پاسخگویی و انتقال درخواست کمک فوری شهروندان به مراکز اورژانس شهرستان می‌تواند باعث بسیاری از حوادث تلخ و ناگوار شود، تاکید کرد: سیستم پاسخگویی اورژانس به عموم مردم باید به طور مستقیم باشد و شخص پاسخگو به تماس‌ها تسلط کامل بر نقشه جغرافیایی و آدرس‌های درون و برون شهری داشته باشد.

امیدواریم مسئولین کشوری و استانی اگر طرحی را اجرا می‌کنند؛ قبل از این کار با برنامه ریزی سیستمی نظرات مردم را در این طرح‌ها در نظر بگیرند و به مشکلاتی که برای مردم پیش می‌آید با دقت نظر توجه کنند؛ مخصوصاً در شرایط خاصی مانند تماس با اورژانس ۱۱۵ که کوچک‌ترین خطا و یا تماس باعث مشکلات عدیده ای برای دوطرف خواهد شد و روحیه اطرافیان بیمار را درنظر بگیرند.

سیستم پاسخگویی اورژانس در تویسرکان مستقیم نبوده به نوعی که شیوه برقراری ارتباط مردمی با مراکز اورژانس سراسری و معطلی مردم در این زمینه بسیار است؛ وضعیتی که نیازمند تجدید نظر است. این طرح کشوری است اما پیامدهای آن در بدنه تمامی شهرستان‌ها قابل رؤیت و باید برای آن هرچه زودتر چاره اندیشی شود.

کد خبر 5399386

منبع: مهر

کلیدواژه: اورژانس حسین افشاری تویسرکان ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه خطبه های نماز جمعه بارش برف آمار کرونا ایلام گرگان عکس استانها سیلاب سیدابراهیم رئیسی سیستان و بلوچستان بارش باران مراکز اورژانس شهرستان اورژانس تویسرکان فضای مجازی خواهد شد تماس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۱۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی نخستین مرکز موتور آمبولانس شهرستانی در مهاباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، رییس اورژانس و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در مهاباد گفت: باتوجه به وضعیت ترافیکی و نیاز شهرستان مهاباد نسبت به راه اندازی دستگاه موتورآمبولانس اقدام شده است.

فرزین رضازاده اضافه کرد: تمام امکانات یک آمبولانس در این موتورآمبولانس برای مواقع ضروری پیش بینی شده است.

او با بیان اینکه مهاباد پس از مرکز استان دومین شهر استان بوده که به این دستگاه مجهز شده است، افزود: این موتور آمبولانس برای کاهش زمان رسیدن بر بالین بیماران، پوشش مناسب فوریت‌ها در معابر پرترافیک و مناطق شلوغ شهری و یاری رسانی سریع تر به سایر تیم‌های عملیاتی به ویژه در موارد فوریت های حیاتی راه اندازی شد است.

رضازاده گفت: همچنین با توجه به مناطق صعب العبور شهرستان مهاباد درخواست به اورژانس هوایی هم داده شده که اگر منطقه فرود آن آماده شود، این مهم هم محقق می شود.

در حاشیه این مراسم رییس سازمان اورژانس آذربایجان غربی همچنین با اشاره به لزوم استفاده از بالگرد برای انتقال مصدومان و حادثه دیدگان این شهرستان افزود: در صورتی که محل فرود و جایگاه و شرایط مورد نیاز تا سه ماه آینده مهیا شود در جاده ها و مسیرهای صعب العبور شهرستان مهاباد شاهد استفاده و انتقال مصدومان از طریق بالگرد هم خواهیم بود.

آریا مسول اورژانس بیمارستان امام خمینی مهاباد هم گفت: در سال 1402 بیش از هشت هزار مورد ماموریت اورژانسی داشتیم که با توجه به ترافیک سنگین سطح شهر از این به بعد امیدواریم با استفاده از این دستگاه در سریعترین زمان ممکن کار فوریت های پزشکی را در محل حادثه انجام دهیم.

حسن عباسی فرماندار مهاباد هم با اشاره به اهمیت راه اندازی این مرکز در نجات جان مصدومان گفت: بستر را برای استفاده از بالگرد هوایی به زودی فراهم خواهیم کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سه پرواز پی در پی و نجات بخش اورژانس هوایی ارومیه
  • تزریق جان دوباره به اورژانس کشور
  • چهارمین پایگاه موتورلانس آذربایجان غربی در مهاباد افتتاح شد
  • راه اندازی نخستین مرکز موتور آمبولانس شهرستانی در مهاباد
  • خرید ۵۰۰ دستگاه آمبولانس جدید و پیشرفته
  • افتتاح چهارمین پایگاه موتورلانس آذربایجان‌غربی در مهاباد
  • برقراری ۶۴ هزار تماس با اورژانس تهران در هفته گذشته/ انجام ۴۲۴۲ تماس مزاحمت آمیز
  • پایگاه امداد جاده‌ای اورژانس «حسن قشلاق» بهار کلنگ‌زنی شد
  • افتتاح پایگاه اورژانس ۱۱۵ در چغاخور
  • ثبت بیش از ۴۳۴ هزار تماس با سامانه ۱۴۱ استان البرز