Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@07:39:00 GMT

موسیقی از سخت‌ترین شغل‌های دنیا است

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۳۱۶۰۲

موسیقی از سخت‌ترین شغل‌های دنیا است

محمودرضا میرصیافی معتقد است که موسیقی به عنوان یک شغل، از جمله‌ی سخت‌ترین کارهای جهان است. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ برنامه ارغنون با موضوع بررسی و آسیب‌شناسی آموزش آکادمیک موسیقی و نقش آن در رشد ارکسترهای پایه، با حضور محمودرضا میرصیافی (نوازنده ویلن و مدرس دانشگاه) از شبکه رادیویی گفت و گو روی آنتن رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمودرضا میرصیافی در برنامه «ارغنون» گفت: اکثر جوامع برای این که مردم به راحتی از محصولات فرهنگی استفاده کنند، این دست از محصولات را با هزینه پایین در اختیار عامه مردم قرار می‌دهند. زمانی که فرهنگ در یک جامعه گران یا لوکس باشد، در حوزه فرهنگی هر اتفاقِ خطرناکی ممکن است رخ دهد.

این نوازنده ویلن درباره نوع آموزش موسیقی در ایران، توضیح داد: متاسفانه در حال حاضر در حوزه آموزش موسیقی موازی‌کاری‌های متعددی در بین وزارت‌خانه‌های مختلف شکل گرفته است و هر بخش آموزش آکادمیک موسیقی را به شیوه‌ای متفاوت و منحصر به خود پیگیری می‌کند.

وی افزود: کودکی که به موسیقی علاقه‌ی جدی دارد، باید قبل از رسیدن به سن دانشگاه نوازنده شود و در ارکسترهای مختلف نوازندگی کند.

محمودرضا میرصیافی ادامه داد: اگر یک جوانِ علاقه‌مند به موسیقی با استرس کنکور و واحدهای درسی درگیر شود، از مسیر اصلی خلاقیت خود دور می‌شود. متاسفانه امروزه همه با تکیه بر شعار «هنر همگانی است» به حوزه‌های مختلف هنر ورود پیدا می‌کنند و نظر می‌دهند.

این مدرس دانشگاه با بیان این که کار موسیقی یکی از سخت‌ترین شغل‌های دنیا است، عنوان کرد: یک نوازنده‌ی ارکستر در زمان تمرین متمرکز برای ارکستر، نباید بیش از 3 ساعت انرژی مصرف کند، چرا که در این سه ساعت تمام توان و انرژی نوازنده به طور کامل استفاده می‌شود.

وی افزود: بسیاری از نوازندگان بعد از حضور در تمرین یا اجرایِ ارکستر به شدت خسته می‌شوند و حتی بدن درد می‌گیرند.

محمودرضا میرصیافی با اشاره به این که جمع‌آوری چند نوازنده برای شکل‌دهی ارکستر کار پُر هزینه‌ای نیست، توضیح داد: هر یک از شرکت‌های درآمدزا در کشور می‌توانند به راحتی با هزینه‌ی بسیار اندک – سالانه 2 تا 3 میلیارد – اکسترهای موسیقی بسیار خوبی را در کشور راه‌اندازی کنند.

جشنواره موسیقی فجر افت کیفی شدیدی داشته استبازسازی سازی با 5 هزار سال قدمت / لیر سومری جدِ ساز عود استساز "عود" یا "بربط" متعلق به کدام کشور است

 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: موسیقی رادیو موسیقی رادیو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۱۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برترین نقاشی دیواری سال 2023 ؛ بانوی نوازنده و خلاقیتی که نمایش می دهد(+عکس)

عصر ایران - نقاشی دیواری "نوازنده ویولن سل فنی" (A Violonchelista de Fene) توسط SFHIR روی یک ساختمان 9 طبقه کشیده شده است. این یکی از بزرگترین نقاشی های دیواری عمودی در زندگی حرفه ای خالق آن است.

نقاشی دیواری نوازنده ویولن سل در سال 2023 در شهر فنی، اسپانیا کشیده شد و توسط وب سایت استریت آرت سیتیز در رقابت بهترین نقاشی های دیواری سال 2023 مقام نخست را کسب کرد. استریت آرت سیتیز از سال 2016 بهترین نمونه های هنر خیابانی از سراسر جهان را معرفی می کند.

SFHIR به عنوان خالق نقاشی دیواری نوازنده ویولن سل فنی به طور ماهرانه ای از شکل ساختمان برای ادغام نقاشی دیواری با سازه استفاده کرده است. هنگام شب، با روشن شدن چراغ های راه پله و خروج نور از پنجره ها این گونه به نظر می رسد که فرت های ویولن سل روشن می شوند.

 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: «بنکسی»، معروف ترین هنرمند جهان که کسی او را نمی شناسد! (+تصاویر)

دیگر خبرها

  • نوای خوشِ هزار دف؛ از کردستان تا سراسر ایران
  • جای خالی «عیسی قلی‌پور» همیشه احساس می‌شود/ تشییع «بخشی» در زیر باران و درسی که مردم به مدیران فرهنگی دادند
  • کنسرت موسیقی آذربایجانی آلنام برگزار می‌شود
  • واکنش علی مطهری به نوازنده دف زن در مراسم سالگرد پدر
  • ارکستر سمفونیک هنرستان موسیقی پسران به تالار رودکی می‌آید
  • دویستمین سالگرد سمفونی شماره ۹ بتهوون؛ تاج موسیقی غربی!
  • موسیقی شمال خراسان سوژه ساخت یک آهنگ جدید شد
  • تنظیم متفاوت از یک قطعه موسیقی نواحی ایران
  • برترین نقاشی دیواری سال 2023 ؛ بانوی نوازنده و خلاقیتی که نمایش می دهد(+عکس)
  • وداع مردم خراسان شمالی با پیکر مرحوم عیسی بخشی