Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مهدی‌شهر، حیدر واحدمطلق، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدی‌شهر صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: ۱۰۰ جلد سند تک‌برگی اراضی ملی این شهرستان در راستای پیشگیری از زمین‌خواری و جلوگیری از تصرفات صادر شد.

وی بیان کرد: اجرای قانون کاداستر و سنددار شدن اراضی، بروز اختلافات و دعاوی بین مردم و دستگاه‌های دولتی را رفع می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدی‌شهر اضافه کرد: این مقدار از اراضی ملی به‌صورت امانی و با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک انجام و سند مالکیت تک‌برگی این اراضی صادر شد.

واحدمطلق افزایش ضریب حفاظتی، کاهش عوامل تخریب و جلوگیری از تجاوز و تعدی به اراضی ملی، دسترسی آسان به اطلاعات مالکیت دولت و همه مالکان املاک از نظر محل و موقعیت آن، به‌روزرسانی اطلاعات نقشه‌ها و ورود به سیستم ثبت املاک و کاهش اختلافات حقوقی مردم را از اهداف مهم اجرای این طرح عنوان کرد.

وی افزود: پاسخگویی به ۱۸۰ فقره استعلام در ۹ ماه سال جاری از طریق سامانه سامط و صدور ۱۰۰ جلد سند تک‌برگی اراضی ملی شهرستان مهدی‌شهر اخذ شد و با توجه به هدف‌گذاری تثبیت مالکیت اراضی ملی این شهرستان، باقیمانده اراضی در حال پیگیری است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدی‌شهر ادامه داد: نخستین گام برای مبارزه با زمین‌خواری، اجرای طرح حدنگاری اراضی ملی است که تهیه و تکمیل این طرح به حمایت مالی و تأمین اعتبار نیاز دارد.

واحدمطلق خاطرنشان کرد: با تهیه نقشه‌های دقیق و اجرای کاداستر و صدور اسناد تک‌برگی به نام دولت، سودجویی از اراضی ملی و سوءاستفاده از اسنادی که ابهام دارند، نیز به حداقل ممکن می‌رسد.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

منبع: فارس

کلیدواژه: سند تک برگی اراضی ملی منابع طبیعی شهرستان مهدی شهر اراضی ملی تک برگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۱۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی فرخشهر + تصاویر

مهدی قاسمی از اجرای حکم قطعیت یافته قضایی و تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری با موضوع رفع تصرف از اراضی ملی پلاک فرخشهر خبر داد و گفت: به دنبال اجرای این حکم، تصرفات غیر قانونی شامل ساخت و ساز و کاشت درخت و ایجاد استخر به مساحت ۲۰ هزار مترمربع در اراضی ملی پلاک فرخشهر خلع ید شد.

بیشتر بخوانید

تخریب یک ملک در خیابان عمان شهرکرد

قاسمی افزود: این اقدام با دستور معاون دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان شهرکرد و با حضور یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و پشتیبانی ماموران کلانتری ١۵ فرخشهر صورت گرفت.

به گفته وی؛ مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف، تصرف و یا ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی ملی می توانند موارد را از طریق شماره تلفن ١۵٠۴ و  سامانه ١٣٩ به صورت ٢۴ ساعته و شبانه روزی به اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گزارش دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • شرکت بیش از ۲۳ هزار نفر در مسابقات قرآنی آران و بیدگل
  • احداث متروی رباط کریم؛ اجرای طرح بعد از تملک اراضی
  • آغاز احداث متروی رباط کریم/اجرای طرح بعد از تملک اراضی و هماهنگی با متروی تهران و تأیید نقشه‌ها
  • اسناد تک برگی برای اراضی زراعی صادر می شود
  • ۳۰ درصد اسناد تک برگی اراضی زراعی استان اردبیل صادر شد
  • صدور ۳۰ درصد اسناد تک برگی اراضی زراعی استان اردبیل
  • اقامتگاه سنتی گل‌سنگ دربند افتتاح شد
  • تخصیص ۴۰ میلیارد تومان برای تکمیل ۲ طرح بازآفرینی شهری در نجف آباد
  • رفع تصرف ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی فرخشهر + تصاویر
  • ۳۳۷ سند مالکیت منطقه دوم دریایی سپاه استان بوشهر صادر شد