Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-06@00:09:15 GMT

بازگشت ۸ بیمار پیوندی به زندگی دوباره

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۳۱۹۴۲

بازگشت ۸ بیمار پیوندی به زندگی دوباره

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، ناصر مسعودی معاون امور درمان دانشگاه علوم پزشکی ارومیه گفت: در پی مرگ مغزی دو تن از هموطنان به نام‌های هانیه صوفی خضری ۱۷ ساله از شهرستان بوکان و امیررضا عسگرخان ۱۲ ساله از ارومیه، اعضا حیاتی این عزیزان، پس از جلب رضایت خانواده‌های آنها، به ۵ بیمار که از نارسایی کلیه و کبد رنج می‌بردند، اهدا و نام و یاد آنان در فهرست جانبخشان نامیرا به ثبت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با قدردانی از صبر و گذشت خانواده درگذشتگان، افزود: از ابتدای سال جاری ۹ مورد اهدای عضو در استان آذربایجان غربی انجام شده است.

خالقی مسئول واحد فراهم آوری اعضا پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز از یک مورد اهدای عضو در مشهد خبر داد و گفت: در پی درگذشت زنده یاد معصومه کیامهر در بیمارستان رضوی، اعضای حیاتی آن عزیز، پس از تأیید مرگ مغزی و جلب رضایت خانواده، به دو بیمار که از نارسایی کبد و ضعف بینایی رنج می‌بردند، اهدا شد.

وی افزود: از ابتدای سال جاری مردم استان خراسان رضوی با ۱۰۵ مورد اهدای عضو نجات بخش جان تعدادی از بیماران در صف پیوند بوده اند.

چهل و یکمین اهدای عضو نیز در استان یزد رقم خورد.

محمد پورشمسی مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: در پی مرگ مغزی زنده یاد فاطمه کورکی در بیمارستان شهید صدوقی، خانواده او، نجات بخش جان بیماران نیازمند شدند و نام او را به عنوان قهرمان اهدای عضو ثبت کردند.

منبع: مهر این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: پیوند عضو مرگ مغزی پیوند قلب اهدای عضو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۱۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای زندگی دوباره به ۴ بیماربا اهدای عضو در مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در هزار و چهارصد و نود و یکمین عمل اهدای عضو از اهدا کننده مرگ مغزی در مرکز پیوند اعضای منتصریه دانشگاه، ۴ عضو بانوی مرگ مغزی راحله اکبری ۶۱ ساله برای پیوند به بیماران نیازمند به طور رایگان اهدا شد.

دکتر ابراهیم خالقی افزود: کبد زنده یاد راحله اکبری به آقای  ۵۷ ساله ساکن مشهد که سال‌ها از بیماری کبدی رنج می‌برد؛ پیوند شد.

وی گفت: قرنیه‌های مرحومه راحله اکبری برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قسمتی از پوست وی برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) مشهد ارسال شد.

مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: مرحومه راحله اکبری از بیمارستان امام حسین (ع)  تربت حیدریه به واحد فراهم آوری اعضای پیوندی در مرکز پیوند اعضای دانشگاه مشهد معرفی شد و پس از دریافت رضایت از خانواده اش، در بیمارستان منتصریه تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • اهدای عضو بیمار مرگ مغزی در شهرکرد
  • انجام موفق ۲ عمل اهدای عضو در مشهد به ۵ نفر زندگی دوباره بخشید
  • ۲ عمل اهدای عضو در مشهد نجات بخش جان پنج بیمار شد
  • ثبت پنجمین اهدای عضو طی سالجاری درچهارمحال وبختیاری
  • نجات جان ۵ بیمار با اهدای عضو جوان بجنوردی
  • اهدای زندگی دوباره به ۴ بیماربا اهدای عضو در مشهد
  • اهدای عضو بیمار مرگ مغزی همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)
  • پنجمین اهدای عضو در چهارمحال و بختیاری همزمان با شهادت امام جعفر صادق(ع)
  • جوان مرگ مغزی به ۵ بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید
  • حیات دوباره ۵ بیمار با اهدای اعضای جوان مرگ مغزی در مشهد