Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@13:31:17 GMT

۶ مرکز عرضه فرآورده خام دامی در سنندج جریمه شدند

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۳۲۳۱۶

۶ مرکز عرضه فرآورده خام دامی در سنندج جریمه شدند

به گزارش ایرنا،  آرش معزی روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در بازدید کارشناسان دامپزشکی از مراکز عرضه فرآورده های خام دامی سنندج  ۶ مرکز عرضه متخلف شناسایی شد که اقدام به عرضه فرآورده های خام دامی مانند گوشت قرمز و گوشت مرغ غیر قابل مصرف و فاسد می‌کردند.

وی با بیان اینکه برای متخلفان پرونده تشکیل شد و آنها به مراجع قضایی معرفی شدند، افزود: پس از بررسی تخلفات صورت گرفته توسط قضات، مراکز یاد شده در مجموع به پرداخت ۳۶۴ میلیون و ۳۶۳ هزار ریال جریمه نقدی در حق صندوق دولت محکوم شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشف و ضبط بیش از سه هزار عدد تخم‌مرغ فاسد از یک فروشگاه زنجیره‌ای

مدیرکل دامپزشکی کردستان گفت: اکیپ های بازرسی بهداشت عمومی دامپزشکی کردستان در بازدید از یک فروشگاه زنجیره ای در سنندج، سه هزار و ۴۵ عدد تخم مرغ تاریخ مصرف گذشته کشف و ضبط شد.

 مجتبی ورمقانی از شهروندان خواست هنگام خرید تخم مرغ از مراکز معتبر و مورد تایید دامپزشکی، به تاریخ تولید و انقضای حک شده در روی تخم مرغ توجه کنند.

وی همچنین از کشف و ضبط مقادیری مرغ و گوشت فاسد از یخچال نگهداری بستنی از یکی از فروشگاه های زنجیره ای خبرداد و افزود: این فرآورده‌های تاریخ مصرف گذشته و فاسد بصورت مخفیانه جاسازی شده بود که با هوشیاری بازرسان کشف و ضبط شد.

جمعیت دامی استان کردستان حدود ۲ میلیون و ۲۱۰ هزار راس دام سبک (گوسفند و بز) و ۲۰۰ هزار راس دام سنگین (گاو و گوساله) است.

هم اکنون در استان ۷۶۸ واحد پروش طیور شامل مرغداری گوشتی، تخم گذار و جوجه ریزی، پرورش بوقلمون و شترمرغ با ظرفیت سالانه ۱۷ میلیون و ۵۰۴ هزار و ۵۴۹ قطعه فعال است.

استان کردستان یکی از مناطق دام خیز و دامپرور کشور محسوب می‌شود که تولید سالانه آن حدود ۲۴ هزار تُن گوشت قرمز و ۱۸۱ هزار تن شیر است.

برچسب‌ها کردستان گوشت قرمز سنندج بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان گوشت قرمز سنندج کردستان گوشت قرمز سنندج بهداشت و سلامت کشف و ضبط تخم مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۲۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوشت قرمز از مراکز معتبر و موردتایید دامپزشکی تهیه شود

بر اساس اعلام جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی، شهروندان گوشت قرمز را از مراکز معتبر و مورد تایید دامپزشکی تهیه کنند و از خرید گوشت‌های بازرسی‌نشده و بدون مهر دامپزشکی (کشتار غیرمجاز) جدا خودداری شود.

قصاب‌ها و افرادی که مستقیم با دام سر و کار دارند، یا در کار ذبح دام هستند، یا افرادی که دام را در منزل یا مجاورت منزل خود نگهداری می‌کنند، بیشتر در معرض ابتلا به بیماری‌های مشترک انسان و دام هستند؛ بنابراین این افراد باید از تماس مستقیم با حیوان و ترشحات آن، اجتناب کرده و افراد فعال در کشتارگاه‌ها هم باید از دستکش، چکمه و روپوش استفاده کنند، رعایت بهداشت فردی تنها راه پیشگیری از ابتلا به بیماری است.

گوشت‌هایی که خارج از زنجیره تولید دامپزشکی ذبح می‌شود اگر علائم بیماری نداشته باشد، بهتر است قبل از مصرف، برای از بین رفتن میکروب بیماری‌های احتمالی مشترک بین انسان و دام، به مدت ۲۴ ساعت داخل کیسه پلاستیکی در یخچال نگهداری شود.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • صادارت۱۰۰ قطعه جوجه شترمرغ از مرز دوغارون شهرستان تایباد به افغانستان
  • افتتاح مرکز آموزش وتوسعه ی فناوری های دانشگاه آزاد اسلامی سنندج
  • ۱۰۰ قطعه جوجه شترمرغ به افغانستان صادر شد
  • تولید گوشت مرغ در چهارمحال و بختیاری ۳۰ درصد رشد کرد
  • ذبح‌کننده غیرمجاز دام در خرمشهر محکوم به پرداخت جزای نقدی شد
  • ۲ هزار قطعه ماهی زینتی از مرز مهران به عراق صادر شد
  • ۳۰ تُن مکمل و افزودنی‌های غیرمجاز دامی در پردیس کشف شد
  • امحاء۲۰۰ کیلوگرم گوشت منجمد فاسد در آمل
  • کشف ۸۵۰ کیلوگرم گوشت و آلایش‌های غیربهداشتی و غیرقابل مصرف دام و طیور
  • گوشت قرمز از مراکز معتبر و موردتایید دامپزشکی تهیه شود