Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-06@14:06:20 GMT

پروژه‌های آب کشور در اولویت است

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۳۲۵۳۷

پروژه‌های آب کشور در اولویت است

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - هادی زاهدی وفا گفت: پروژه‌های مختلفی در کشور و مشهد برای تامین آب در حال اجراست که اعتباراتی نیز در چارچوب بودجه به آن‌ها تخصیص یافته‌ است.

او گفت: در مشهد نیز امیدواریم پروژه‌های تامین آب تا پایان سال بهره‌برداری شود تا از مشکلات کم‌آبی در دوره اوج مصرف کاسته شود.

مشهد با جمعیتی نزدیک به چهار میلیون نفر که ۳۲ درصد آن ساکن مناطق حاشیه و ۱۲۸ روستای پیرامون این کلانشهر هستند یک میلیون و ۸۰ هزار مشترک آب و ۶۷۰ هزار مشترک فاضلاب دارد و آب مورد نیاز شهر مشهد از ۳۷۰ حلقه چاه، یک دهنه چشمه، ۲ رشته قنات و سدهای طرق، دوستی و کارده تامین می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهور گفت: در زمینه اعتبار مشکل خاصی وجود ندارد و کارکردن و تسریع در اجرای پروژه‌ها مهم است.

بیشتر بخوانید

اجرای نخستین طرح جایگزینی آب شرب مشهد به روش بیع متقابل

زاهدی وفا گفت: در بازدید امروز نیز از روند اجرای پروژه‌ها سرکشی شد تا با اطمینان از سرعت کار در خصوص رفع مشکلات تامین اعتبار شود و اقدامات لازم صورت گیرد.

اعتبار ۱۷۰۰ میلیارد ریالی برای تکمیل پروژه نبی اکرم (ص)

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد نیز در این بازدید گفت: پروژه‌های متعددی به منظور ارائه خدمات مطلوبتر به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی در دستور کار این شرکت قرار دارد.

حسین اسماعیلیان گفت: طرح بزرگ نبی اکرم (ص) مربوط به جمع آوری و انتقال آب چاه‌های داخل شهر مشهد است و هم اکنون با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست و تکمیل آن نقش قابل توجهی در پایداری آب شرب مشهد خواهد داشت.

به گفته او اجرای طرح نبی اکرم (ص) از چهار سال پیش آغاز شد و مطابق برنامه زمان بندی پیش بینی می‌شود با صرف اعتبار هزار و ٧٠٠ میلیارد ریال بخش عمده باقی مانده این طرح تا پایان سال اجرا شود و بقیه آن تا پایان سال ۱۴۰۱ به بهره برداری برسد و با تکمیل این طرح حدود هزار و ۵۰۰ لیتر بر ثانیه از توان بالقوه منابع آب موجود شهر مشهد به صورت بالفعل درخواهد آمد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: هم اکنون چهار باب مخزن با مجموع ظرفیت ۱۱۰ هزار متر مکعب در حال ساخت است که با ساخت این مخازن، حجم ذخیره سازی آب در شهر مشهد با ۱۵ درصد افزایش از ۷۲۵ هزار مترمکعب به ۸۳۵ هزار متر مکعب خواهد رسید.

 

انتهای پیام//م.ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پروژه تامین آب تامین اعتبار شهر مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۲۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳۰۰ هنرمند صنایع دستی مشهد بیمه شدند‌

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مشهد گفت: در راستای حمایت از هنرمندان صنایع دستی و با پیگیری انجام شده، بیمه تامین اجتماعی ۱۰۹ هنرمند صنایع دستی در مشهد تایید و تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد،به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی خراسان رضوی، حسین امیرکلالی اظهارداشت: در راستای تکالیف ماموریتی و ایجاد انگیزه و حمایت از هنرمندان صنایع دستی مشهد، با پیگیری صورت پذیرفته و تنظیم لیست متقاضیان جدید بیمه تامین اجتماعی در حوزه صنایع دستی ، تعداد 109 نفر متقاضی جدید از هنرمندان فعال صنایع دستی مشهد به افراد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی اضافه شده و در مجموع بیش از 1300 هنرمند صنایع دستی در مشهد از بیمه تامین اجتماعی برخوردار شدند.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مشهد ادامه داد: نظر به ابلاغ دستورالعمل وزارتخانه در سال 1402 و با عنایت به دستور ریاست جمهوری و موافقت سازمان برنامه و بودجه در خصوص بیمه کردن افراد جدید از شاغلان صنایع دستی شناسه دار و در اجرای قانون حمایت از هنرمندان ، استادکاران و فعالان صنایع دستی، تعداد 286 نفر متقاضی جدید در استان خراسان رضوی مورد تایید وزارتخانه و سازمان تامین اجتماعی قرار گرفتند که از این تعداد 109 نفر از هنرمندان مشهد هستند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه با پیگیری و اطلاع رسانی خوبی که در مشهد مقدس انجام شد، شاهد افزایش تعداد هنرمندان بیمه شده در سطح شهرستان بودیم.

امیرکلالی  یادآور شد: متقاضیان معرفی شده پس از تکمیل مدارک از جمله ارائه کارت مهارت فنی و حرفه ای، معتبر بودن پروانه فعالیت و سایر شرایط ابلاغ شده قانونی می‌توانند تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی در قالب بیمه قالیبافان و شاغلان صنایع دستی قرار گیرند.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • اولویت اصلی شورای شهر اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام است
  • حل مسائل نرم افزاری و سخت افزاری هرمز اولویت مدیران دولتی است
  • ۱۳۰۰ هنرمند صنایع دستی مشهد بیمه شدند‌
  • حل معضل کمبود پزشک زن در کشور اولویت مسئولان نیست
  • توسعه طرح‌های راه‌سازی در استان بوشهر از اولویت‌ها است
  • تولید انبوه قطار ملی در ریل ماند/ مروری بر کارنامه قطار ایرانی
  • تولید انبوه قطار ملی در ریل ماند/مروری بر کارنامه قطار ایرانی
  • اولویت اصلی شهرداری رفسنجان تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است/ ۲۰ پروژه شهری در مراحل پایانی
  • شرکت سهام عام پروژه مسیر توسعه مشارکت مردمی در تامین مالی زیرساخت‌های کشور
  • ۱۱۶۰ پروژه در سبد پروژه‌های سالانه شهر اصفهان است/ هیچ پروژه‌ای نباید معطل طراحی بماند