Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین، حاشیه‌های پیش‌آمده برای «جیران» به کارگردانی حسن فتحی در روزی که پخش این سریال وعده داده شده بود، بالا گرفت و در نهایت هم اعلام شد که این مجموعه تاریخی برای انتشار به حداکثر یک هفته دیگر زمان نیاز دارد.

به گزارش ایسنا، در حالی که روابط عمومی سریال «جیران» زمان پخش این مجموعه را ۲۴ دی ماه ساعت هشت صبح اعلام کرده بود، ساخته حسن فتحی به زمان مقرر پخش نرسید و روابط عمومی این مجموعه هم حوالی ظهر جمعه با انتشار خبری جدید علت این تاخیر را اینگونه اعلام کرد، «در بازبینی نهایی ساترا ملاحظه‌ای بیان شد که در حال رفع و تهیه نسخه نهایی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

اما ماجرا به همین جا ختم نشد. ساعاتی پس از اعلامیه روابط عمومی «جیران»، روابط عمومی پروژه‌ای دیگر با نام «آهوی من مارال» که اتفاقا آن هم مقطعی از زندگی ناصرالدین شاه را به تصویر می کشد، مطلبی را منتشر کرد و در اختیار رسانه‌ها قرار داد.

در این بیانیه، روابط عمومی سریال «آهوی من مارال» تاخیر در پخش «جیران» را به «شباهت داستان سریال حسن فتحی به سریال مهرداد غفارزاده» نسبت داده و در بخشی از آن مدعی شده بود: «پی‌رنگ اصلی داستان عاشقانه سریال جیران از سریال آهوی من مارال کپی‌برداری شده است.»

سازندگان «آهوی من مارال» همچنین اعلام کردند که تهیه‌کننده «جیران» به حذف شباهت‌های کپی‌شده از سریال «آهوی من مارال» موظف شده است.

اما در نهایت سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر (ساترا)، حدود ۱۸ و ۳۰ دقیقه روز جمعه ـ ۲۴ دی‌ماه ـ با ورود به قضیه، درباره‌ی پخش نشدن قسمت اول سریال «جیران» مختص به پلتفرم فیلیمو در موعد مقرر ۲۴ دی، توضیحاتی را در پنج بند به شرح زیر ارائه کرد:

«۱. حمایت از زیست‌بوم رسانه‌های آنلاین و توسعه محتوای بومی و ایرانی، همواره راهبرد کلیدی ساترا بوده است. برای نیل به آن نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و منسجم در زنجیره ارزشی تولید تا انتشار محتوا و همچنین حمایت از فعالیت‌های قانونی هنرمندان هستیم.

۲. سریال «جیران» از اولین تجربه‌های بخش خصوصی در تولید سریال‌های تاریخی عظیم است که می‌تواند نقش بسزایی در توسعه زیست‌بوم محتوای بومی و بازاریابی بین‌المللی محصولات فرهنگی ایران داشته باشد.

۳. ناظر به این دیدگاه و با توجه به اینکه تولید سریال «جیران» هنوز به اتمام نرسیده است، توصیه راهبردی ساترا با توجه به حساسیت‌ها و پیچیدگی‌های محتوایی سریال به رسانه فیلیمو، برنامه‌ریزی دقیق انتشار، انجام هماهنگی‌ها و تعاملات لازم در مسیری مطمئن و پرهیز از اختلال در روند پخش است و این برنامه‌ریزی در تعامل سازنده رسانه و ساترا شکل گرفته است. لذا تصمیم ساترا مبنی بر به تأخیر انداختن قسمت اول سریال به رسانه فیلیمو ابلاغ شده است.

۴. همچنین با توجه به ادعاهای مربوط به نقض حقوق مالکیت فکری در سریال «جیران»، با توجه به عدم تمایل شاکی به ادامه رسیدگی توسط ساترا، موضوع تا زمان ثبت درخواست رسیدگی از سوی عوامل تولید سریال «آهوی من مارال» یا ارائه حکم قضایی، در ساترا مسکوت مانده و انتشار یا عدم انتشار سریال «جیران»، ارتباطی با آن ادعا ندارد.

۵. امید است با حل مسائل باقی مانده طی روزهای آینده، امکان پخش سریال مذکور مهیا شود و بر همین اساس پیشنهاد ساترا به رسانه فیلیمو این است که اقداماتی را در جهت احقاق حقوق کاربرانی که اقدام به خرید اشتراک کرده‌اند به انجام رساند.»

در پایان هم حاشیه‌های سریال حسن فتحی در روزی که قرار بر پخش این سریال بود، حداقل به طور موقت با انتشار اطلاعیه‌ای از سوی پلتفرم پخش‌کننده به پایان رسید.

فیلیمو در بخشی از این بیانیه اعلام کرده که انتشار سریال «جیران» حداکثر تا هفته آینده ـ یک بهمن ماه ـ به تاخیر خواهد افتاد و علت این تاخیر را ملاحظات ممیزی از سوی ساترا اعلام کرده است. این پلتفرم همچنین به کاربرانش وعده داده که به منظور حفظ حقوقشان سه روز به اشتراک آنها اضافه کند.

 

این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: حسن فتحی سریال ایرانی سریال جیران آهوی من مارال روابط عمومی حسن فتحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۲۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکایت آموزش و پرورش علیه یک سریال نمایش خانگی

مدیرکل حقوقی، املاک و معاضدت قضایی وزارت آموزش و پرورش از شکایت و اعلام جرم رسمی دفتر حقوقی و قضایی وزارت‌ آموزش و پرورش علیه دست اندرکاران اصلی یکی از سریال‌های نمایش خانگی خبر داد.

به گزارش ایسنا، امید رضاوند با اشاره به شان و جایگاه رفیع و والای معلم در جامعه، اظهار کرد: علیرغم این مهم که معلّم به عنوان مهمترین  و اصلی‌ترین رکن نظام تعلیم و تربیت، از نقش و جایگاه منحصر به فردی  در جامعه  برخوردار بوده و نقش وی در هدایت آینده سازان این جامعه غیرقابل انکار است، چندی پیش در یکی از سریال‌های نمایش خانگی نسبت به این قشر  فرهیخته، توهین و اهانت و هتک حرمتی صورت گرفته که این رفتار ناشایست موجب جریحه دار شدن احساسات عمومی جامعه به ویژه فرهنگیان شده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت‌ آموزش و پرورش، مدیرکل دفتر حقوقی، املاک و حمایت قضایی با تاکید بر اینکه وزارت‌آموزش و پرورش اولین مدافع حقوق معلمان است و یکی از وظایف دفتر حقوقی و واحدهای حقوقی تابعه در سراسر کشور نیز معاضدت قضایی از جامعه یک میلیونی فرهنگیان است اعلام کرد: در جهت برخورد با این اقدام ناشایست و غیر اخلاقی نویسنده و کارگردان و عوامل سریال یاد شده، شکایت و اعلام جرم رسمی وزارت آموزش و پرورش به دادستان عمومی و انقلاب ارائه و توقف پخش سریال مورد اشاره و برخورد قانونی لازم تقاضا شده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تشکیل پرونده قضایی برای سریال افعی تهران
  • تشکیل پرونده قضایی برای عوامل سریال افعی تهران
  • تشکیل پرونده قضایی برای عوامل سریال «افعی تهران»
  • چرا ساترا به حذف «حشاشین» ورود کرد؟/ ترور را به ایران نسبت دادند!
  • شکایت آموزش و پرورش از یک سریال نمایش خانگی
  • صداوسیما مکلف به رسیدگی به تخلفات رسانه‌های فراگیر شد
  • شکایت آموزش و پرورش از یک سریال‌ نمایش خانگی
  • رسیدگی به تخلفات در نمایش‌خانگی به ساترا واگذار شد
  • شکایت آموزش و پرورش علیه یک سریال نمایش خانگی
  • ابلاغ دستورالعمل رسیدگی به تخلفات رسانه‌های فراگیر