Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@13:27:35 GMT

گردنه بیژن در جنوب سمیرم مسدود شد

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۳۳۰۹۵

گردنه بیژن در جنوب سمیرم مسدود شد

گردنه بیژن در جاده کوهستانی سی سخت  در استان کهگیلویه و بویر احمد به پادنای سمیرم ، مسیری کوهستانی و برفگیر در ارتفاعات کوه دناست که امکان ریزش سنگ، برف و کولاک تا مدت‌ها بعد از بارش برف در آن وجود دارد .

احسان قادری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این گردنه سخت گذر، کوهستانی و برفگیر است که در بیشتر مواقع با اولین بارش برف بسته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، علاوه بر بارش برف و یخبندان، واقع شدن مسیر گردنه بیژن و جاده پادنا به سی سخت در کناره‌های سنگی و صخره‌ای رشته کوه دنا، امکان دارد سنگ از دل کوه ریزش کرده و خطراتی به دنبال داشته باشد.

رییس راهداری سمیرم با بیان اینکه بارش برف و باف و باران در سمیرم در ۲۴ ساعت اخیر به بیش از ۳۰ میلی‌متر رسیده است و همچنان ادامه دارد، اظهار داشت:بارش در بیشتر مناطق به شکل برف و در مواردی رگبار باران و برف همزمان است.

قادری گفت: طبق گزارش اعلامی اداره هواشناسی، مجموع بارش‌های سال زراعی تا این ساعت به بیش از ۲۱۱ میلی‌متر رسیده است.

به گفته وی، پیش بینی ها حاکی از ادامه بارندگی تا ۲۴ ساعت آینده است و  راهداران و هر پنج راهدارخانه این شهرستان فعالانه تا پایان زمان بارش ها به کار خود در محورهای مواصلاتی و جاده‌های روستایی ادامه می‌دهند.

رییس راهداری سمیرم با بیان اینکه همه راه های فرعی و اصلی سمیرم باز و تردد در آنها در جریان است از رانندگان خواست زنجیر چرخ همراه داشته باشند.

قادری ادامه داد: تردد در هر ۱۲ گردنه برفگیر سمیرم به غیر از گردنه برفگیر بیژن جریان دارد.

بیشترین بارندگی در منطقه سمیرم مربوط به ایستگاه هواشناسی روستای نقُل و دنگزلو در دامنه دنا و منتهی الیه بخش پادنای بزرگ این شهرستان، به میزان ۴۴۰ میلیمتر از ابتدای سال زراعی تا امروز ثبت شده است.

شهرستان کوهستانی و سردسیر سمیرم دارای ۴۰ کیلومتر بزرگراه، ۷۵ کیلومتر راه اصلی، ۱۲۵ کیلومتر راه فرعی و ۴۰۳ کیلومتر راه روستایی است.

سمیرم در فاصله ۱۶۴ کیلومتری شمال یاسوج و ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده است.

برچسب‌ها بارندگی بارش برف سمیرم زاگرس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بارندگی بارش برف سمیرم بارندگی بارش برف سمیرم زاگرس بارش برف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۳۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه بارندگی ها در استان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کرمان،میترا یاوری با اعلام اینکه هم اکنون آسمان استان کرمان نیمه ابری تا تمام ابری است، گفت: بارش باران امروز در مناطق غرب، جنوب، جنوب غرب، شمال غرب و مرکز استان پیش بینی می شود.

وی افزود: بارش ها برای امروز شدید نیستند. 

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته، بیشترین میزان بارندگی در ایستگاه رفسنجان با ۸ ونیم میلی متر ثبت شده است.

وی تصریح کرد: منوجان در ۲۴ ساعت گذشته با دمای ۳۲ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین منطقه استان و لاله زار با دمای یک درجه سانتیگراد خنک ترین منطقه استان کرمان بوده است. 

 وی حداقل دمای امروز شهر کرمان را ۹ درجه سانتیگراد اعلام کرد و بیان داشت: امروز دمای کرمان در گرم‌ترین ساعات خود به ۱۵ درجه سانتیگراد می‌رسد.

دیگر خبرها

  • ادامه بارندگی ها در استان
  • راه ارتباطی ۵۰ روستا در گنبکی مسدود شد
  • بازگشایی جاده تربت جام -صالح آباد خراسان رضوی
  • انسداد جاده تربت جام- صالح آباد بر اثر وقوع سیل
  • سیلاب جاده تربت جام - صالح آباد در خراسان رضوی را مسدود کرد
  • فیلم| بارش برف در ارتفاعات سمیرم
  • بازگشایی ۴۵ کیلومتر از راه‌های مسدود شده در سیل ساردوئیه
  • وقوع باران و مه در برخی جاده های خراسان رضوی
  • برخی جاده های خراسان رضوی مه گرفته و بارانی است
  • چهار محور در استان مسدود است