Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آخرین نیوز»
2024-04-28@01:38:21 GMT

نان کارتی و کوپنی نمی‌شود

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۳۳۲۹۵

 روابط عمومی سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد: نه قرار است کارت نان صادر شود نه نان کوپنی در دستور کار است، اگر طرح نهایی شود فقط مصرف کننده نهایی با همان کارتی که یارانه می گیرد، نان یارانه ای هم می خرد،پرداخت یارانه به حلقه آخر و حذف دلالان معلوم است به مذاق برخی ها که نانشان آجر می شود خوش نیاید.

مقدم رئیس اتحادیه نانوایان سنتی استان تهران نیز در این باره گفت: هنوز دستور و ابلاغیه ای خاصی درباره فروش نان با "کارت اعتباری" به اتحادیه نانوایان ابلاغ نشده و احتمالا هنوز در مرحله تهیه زیرساخت هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرح خرید نان به صورت کارتی قرار بود در سال ۸۹ و در دولت‌های قبل صورت گیرد، ولی بنا به دلایلی این طرح عملیاتی نشد به طوری که یارانه گندم به حساب مردم واریز شد تا آن‌ها انتخاب کنند از کدام نانوایی، چه نانی خریداری کنند.

طبق اطلاعات بدست آمده، در حال حاضر بانک مرکزی و وزارت اقتصاد هنوز در حال آماده‌سازی زیرساخت آن هستند.

چندی پیش، میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه در مورد تغییر در نحوه خرید نان گفت: دولت در حال بررسی طرح "کارتی کردن خرید نان" است و از این پس یارانه نان از طریق کارت به نانوا پرداخت می‌شود و مردم نان را به همان قیمت قبل خریداری می‌کنند.

منبع: آخرین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت akharinnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آخرین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۳۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع نگرانی کشاورزان با مصرف کود یارانه ای

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان وی تصریح کرد:تحولات ارزی ‌و‌افرایش قیمت مواد اولیه کود شیمیایی در آغاز سال جاری این استان را با چالش های اساسی و کشاورزان را دچار تنش افزایش قیمت و  بستن بودن سامانه پایش مواد کودی برای صدور حواله کرده بود.
 وی تصریح کرد: پتروشیمی ها نیز در فروردین ماه سال جاری، تحویل سهمیه‌کود‌اوره را به این استان متوقف کرده بودند و فقط سهمیه‌کود اوره اسفند ماه سال۱۴۰۲ تحویل دادند.
  ضیائی همچنین درباره سهمیه انواع کود کشاورزی یارانه ای در سال۱۴۰۳ گفت: فعلا برای این شرکت سهمیه سال جاری همانند سهمیه سال گذشته به میزان۱۸۲ هزار و۷۵۴تن شامل: کود های ازته، فسفاته و پتاسه تعریف و مشخص شده است. ‌که تاکنون ۱۲ درصد ازسهمیه ابلاغی به میزان۲۱هزار و ۹۲۴ تن تامین شده است که این رقم در سال گذشته۲۰ هزار و۸۳۸ تن، بوده است. 
  وی خاطر نشان کرد: با این وجود برای تامین کود سرک اوره نیز باکمبود مواجه نبودیم و درحال حاضر نیز بیش از دوازده هزارو۵۶۸ تن انواع کود پایه پر مصرف شامل یک هزار و ۲۲۵ تن ازته، چهار هزار و۳۹۴ تن پتاسه‌و شش هزارو۹۴۹ تن برای کشت بهاره ذخیره سازی شده است‌و روانه۳۵۰ الی۴۰۰ تن کود از مبادی و پتروشیمی های و کارخانجات تولید داخل به انبار های استان حمل و تخلیه می گردد و جای هیچ گونه دغدغه و‌نگرانی برای کشاورزان وجود ندارد.
ضیایی بصورت ‌مصداقی بیان کرد: در حال حاضر یک کیسه ۵۰ کیلویی کود اوره با قیمت ۱۹۵ هزار تومان، یک کیسه ۵۰ کیلویی کودسوپر فسفات تریپل با قیمت ۷۱۵ هزار تومان و یک کیسه ۵۰ کیلویی کود سولفات پتاسیم نیز با قیمت ۸۱۲ هزار تومان به کشاورزان تحویل می شود.
وی افزود: این سهمیه کودهای شیمیایی با قیمت های اشاره شده به صورت قیمت های یارانه ای به کشاورزان تحویل می شود.
وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر قیمت آزاد یک کیسه کود اوره در بورس بیش از ۸۰۰ هزار تومان و کودهای شیمیایی فسفاته و پتاسه نیز تا حدود دو میلیون تومان است که دولت مابه التفاوت این نرخ ها می پردازد.

دیگر خبرها

  • آخرین تغییرات درباره یارانه‌ها و زمان واریز آن
  • رفع نگرانی کشاورزان با مصرف کود یارانه ای
  • داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند
  • پشت پرده جهش ۱۵۰ درصدی یارانه نان چیست؟
  • ۱۶۱ هزار میلیارد تومان یارانه برای نان
  • پشت پرده جهش ۱۵۰ درصدی یارانه نان در بودجه ۱۴۰۳
  • پیش بینی ۷۵۸ هزار میلیارد تومان منابع هدفمندی یارانه
  • رشد ۲۳ درصدی منابع ۶۰۰ هزار میلیاردی بودجه، برای مصارف حمایتی
  • دریافت وام قرض الحسنه 10 تا 100 میلیونی برای یارانه بگیران
  • نرخ کرایه تاکسی‌ در قزوین کاهش یابد