Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-30@20:16:00 GMT

نجات جان پنج کوهنورد در ارتفاعات زرشک الموت

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۳۳۶۸۵

نجات جان پنج کوهنورد در ارتفاعات زرشک الموت

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قزوین از نجات جان پنج کوهنورد گرفتار در برف و کولاک با اقدام تیم واکنش سریع این جمعیت خبر داد.

 به گزارش جماران به نقل از ایرنا، حکمت الله هاشمی روز شنبه با بیان این مطلب، افزود: به رغم هشدارهای سازمان هواشناسی مبنی بر ناپایداری شرایط جوی و احتمال بارش باران و برف در ارتفاعات و خودداری از کوهنوردی، گزارشی مبنی بر گرفتار شدن یک تیم کوهنوردی شامل دو زن و سه مرد در مسیر قله کافر میدان به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان قزوین اعلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود: بلافاصله پس از دریافت اولین گزارش، ۲ تیم واکنش سریع جمعیت هلال احمر استان قزوین جهت امدادرسانی به این منطقه اعزام شدند که پس از ۶ ساعت جست و جو در برف و کولاک موفق به نجات این کوهنوردان شده و آنها را به منطقه امن منتقل کردند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قزوین ضمن قدردانی از امدادگران،گفت: متاسفانه برخی از شهروندان و کوهنوردان بدون توجه به هشدارهای هواشناسی و با حضور در ارتفاعات و مناطق پر مخاطره جان خود و تیم های امدادی را به خطر می اندازند که با توجه به فصل زمستان امیدواریم بیشتر به این هشدارها توجه شود تا شاهد حادثه های تلخ نباشیم.

منبع: جماران

کلیدواژه: افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا نجات جان کوهنوردان نجات کوهنوردان ارتفاعات زرشک ارتفاعات الموت افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا جمعیت هلال احمر استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۳۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای گام سوم طرح یاس در اردبیل

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل و به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان اردبیل، سیدعلی حجتی اظهار کرد: طرح یاس بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده میان هلال احمر و کمیته امداد در این استان با هدف جذب، ساماندهی و آموزش، ارتقای سطح دانش و مهارت‌های مخاطبین در خصوص پذیرش مسئولیت اجتماعی و ترویج فرهنگ خودامدادی و دگر امدادی در بین مددجویان (دختران ۳۰ تا ۴۰ سال مجرد) زیر حمایت کمیته امداد اجرا می‌شود.
وی ادامه داد: در این طرح آموزش‌های مورد نیاز در خصوص شیوه‌های مواجهه با بحران و بلایای طبیعی توسط حوزه جوانان جمعیت هلال احمر خوزستان به شرکت‌کنندگان ارائه می‌شود.
معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان اردبیل افزود: در این طرح افراد در خانه‌های هلال وارد چرخه و فرآیندی می‌شوند که در بروز بحران احتمالی می‌توانند در مرحله نخست خود، سپس خانواده و در مرحله سوم اعضای محله را از بحران نجات دهند.
استان اردبیل از جمله ۱۰ استان کشور در زمینه فراوانی وقوع حوادث طبیعی به شمار می‌رود و هر از گاهی بروز حادثه‌هایی مانند زمین لرزه، رانش زمین، سیل، خشکسالی، صاعقه، طوفان، سرمازدگی، برف سنگین، سرما و یخبندان شدید خسارت و تلفاتی برجای می‌گذارد.
این استان ۵۰ هزار امدادگر آموزش‌دیده برای بکارگیری در حوادث احتمالی غیرمترقبه دارد.

دیگر خبرها

  • برگزاری مانور تیم سحر هلال احمر در قزوین
  • اجرای گام سوم طرح یاس در اردبیل
  • یک کشته در حادثه برخورد چند دستگاه خودرو در استان قزوین 
  • تلاش ۶ ساعته برای دسترسی به فوتی ارتفاعات پلدشت
  • تلاش ۶ ساعته نجاتگران هلال احمر برای دسترسی به فوتی ارتفاعات شیخ حمزه لو پلدشت
  • جان باختن یک نفر بر اثر سقوط از ارتفاعات شهرستان پلدشت
  • مفقود شدن ۲ نفر در سمیرم
  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۳ استان در سیل و آب‌گرفتگی
  • بهره مندی بیش از ۴۸۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی از خدمات امدادی هلال احمر
  • ۳ مصدوم بر اثر برخورد ۲ خودرو سواری در آزاد راه قزوین _ زنجان