Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان استاندار کرمان خطاب به مسئولان گفت: همه دستگاه‌ها پروتکل‌های بهداشتی را بازبینی کنید و رزمایش آمادگی انجام دهند تا در صورت ورود موج جدید غافلگیر نشویم.

علی زینی‌وند عصر امروز ۲۵ دی‌ماه در جلسه ستاد مقابله با کرونای استان کرمان گفت: طبق نظر کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا این است که ورود موج اُمیکرون به ایران قطعی است بنابراین حتما مروری بر آمادگی دانشگاه های علوم پزشکی استان انجام شود تا با آغاز پیک جدید غافلگیر نشویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بر لزوم ترغیب مردم به تزریق دز سوم واکسن کرونا تاکید کرد و در ادامه به بحث کمک های مومنانه اشاره کرد و افزود: سامانه فراگیر در رابطه با بانک اطلاعاتی نهادهای مختلف راه اندازی کنید تا بتوانیم هم افزایی لازم در کمک ها داشته باشیم و کسی از چتر حمایتی ما خارج نشوند.

استاندار کرمان با انتقاد از برخی عادی انگاری ها، تصریح کرد: عادی انگاری توسط دستگاه های اجرایی انجام نشود و حتما جلسات با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شود.

وی به بحث دانشگاه ها و آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: رئیس جمهور اعلام کردند که شرایط اگر سخت تر از این هم شود باز هم باید به سمت بازگشایی دانشگاه ها و مدارس برویم. لذا موانع بازگشایی کلاس های آموزشی احصاء شود و از ترم بهمن ماه دانشگاه ها حضوری شوند.

رحمان جلالی سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان نیز در این جلسه گفت: فقط سه شهرستان استان در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفته و مابقی در وضعیت آبی هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اخبار اجتماعی کرمان کرونا در ایران ا میکرون دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۳۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم پرهیز تجویز و مصرف سرپایی داروی سفتریاکسون

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، زهرا جهانگرد با تاکید بر اینکه تزریق آنتی‌بیوتیک سفتریاکسون فقط باید با تجویز پزشک و صرفاً در بیمارستان (در مکان مجهز به تجهیزات احیاء و تیم متبحر برای انجام عملیات احیاء) انجام شود، گفت: در صورت مصرف دارو در مراکز فاقد تجهیزات، منجر به عوارض دارویی شده، جان بیمار در خطر خواهد بود.

وی افزود: به‌منظور پایش علائم بالینی و تحت‌نظر به‌منظور پایش وقوع عوارض ناخواسته احتمالی، بیماران باید حداقل 30 دقیقه پس از تزریق تحت نظر باشند و در صورت بروز هر گونه علائم و نشانه های ازدیاد حساسیت، تزریق دارو قطع و اقدامات حمایتی و درمانی لازم بر اساس علائم بالینی انجام گیرد. 

سرپرست دفتر نظارت و پایش مصرف فراورده‌های سلامت توصیه کرد: از تجویز و مصرف داروی سفتریاکسون در موارد مصرف تایید نشده و فاقد اندیکاسیون‌های تایید شده و همچنین مصرف خودسرانه و غیرمنطقی داروهای آنتی‌بیوتیک از جمله داروی سفتریاکسون اجتناب شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لزوم ورود حوزه علمیه به عرصه درختکاری و حفظ منابع طبیعی
  • طرح محلات ارتقادهنده سلامت در خراسان جنوبی اجرا می‌شود
  • تکمیل ۲ بیمارستان در خراسان جنوبی
  • لزوم مبارزه با آفات مگس مدیترانه در باغات مازندران
  • توزیع بیش از ۶۰۰ مورد تجهیزات بیمارستان در خراسان جنوبی
  • حداکثر سرعت مجاز در معابر شیراز بازبینی شد
  • ورود نخستین محموله خودروهای هیبریدی به قشم
  • ورود نخستین محموله خودرو‌های هیبریدی واردات قطعی به قشم
  • لزوم پرهیز تجویز و مصرف سرپایی داروی سفتریاکسون
  • فعالیت بیش از ۱۷۰ ماما در مراکز بهداشتی استان یزد