Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده عملیات مقابله با کرونا تهران گفت: از سه هزار و ۶۰۰ نمونه‌ مشکوکی که برای انستیتو پاستور ارسال شده ۸۵۰ نمونه اُمیکرون مثبت بوده یعنی ۲۶ تا ۲۷ درصد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، علیرضا زالی در جلسه ستاد مقابله با کرونا استان تهران با بیان اینکه در حال حاضر شاخص بستری در جمعیت مبنای رنگبندی کشور است، افزود: به این ترتیب در حال حاضر خراسان شمالی، سمنان از خراسان جنوبی، کرمان و ایلام وضعیت بستری رو به افزایش دارد، اما استان تهران حالت ایستایی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه نباید در مورد اُمیکرون ساده اندیشی کنیم، گفت: از سه هزار و ۶۰۰ نمونه‌ای که برای انستیتو پاستور تهران ارسال شده ۸۵۰ نمونه اُمیکرون مثبت بوده یعنی ۲۶ تا ۲۷ درصد نمونه‌های مشکوک ارسال شده اُمیکرون بوده است.

به گفته زالی، از نمونه‌های ارسالی در بخش بستری ۹ تا ۱۰ درصد نمونه‌های ارسالی اُمیکرون بودند و بیش از ۴۰ درصد نمونه‌ها مربوط به بیماران بستری مربوط به دلتا بوده است و به این ترتیب بیشترین بیماران در بخش بستری نمونه‌های دلتا ویروس بوده اند.

وی افزود: این یعنی هر چه زمان بگذرد از میزان دلتا کاسته می‌شود و به میزان اُمیکرون افزوده خواهد شد.

زالی همچنین گفت: برای تشخیص شدت علایم و بیماری زایی سویه اُمیکرون مطالعات حیوانی انجام شده است.

وی افزود: این مطالعات حاکی از آن است که اُمیکرون بیماری زایی با شدت کمتری نسبت به نمونه‌های قبلی دارد البته این مطالعات باید در جمعیت بزرگتری انجام شود، اما سرایت پذیری بالاتری دارد و درگیری ریوی در این سویه کمتر دیده می‌شود.

این مقام مسئول گفت: ۳۳۰ هزار اُمیکرون فقط در روز در کشور فرانسه به ثبت رسید که بی سابقه است و پیش بینی‌هایی که انجام داده اند نشان می‌دهد تا پایان زمستان ۵۰ درصد اروپا به سویه اُمیکرون مبتلا می‌شوند.

وی افزود: اگر فرض بر شدت بیماری زایی کمتر باشد باز هم باید در حوزه عمومی این موضوع را مورد توجه جدی قرار دهیم چراکه وقتی سرعت ابتلا بیشتر می‌شود یعنی جمعیت بیشتری مبتلا خواهند شد و بستری نیز بیشتر خواهد شد.

زالی گفت: از سوی دیگر تاب آوری سیستم بهداشت و درمان است که اگر ناگهان بر شدت مراجعات افزوده شود با مشکل مواجه خواهیم شد بنابراین نباید ساده اندیشی کنیم تا مشکلات گریبان ما را نگیرد.

وی تصریح کرد: اینکه تصور کنیم که این سویه علایم خفیف تری دارد و باید همه گیری اتفاق بیفتد تا به پایان کرونا نزدیک شویم، حرف درستی نیست.

زالی ادامه داد: برای گروه‌های زیر ۱۲ سال در عرصه جهانی و پوشش واکسیناسیون آن‌ها بحث‌های بسیاری وجود دارد، ولی این سویه می‌تواند نقطه هدف خود را برای کودکان در نظر بگیرد. براساس آخرین مقاله‌ای که منتشر شده است از هر هفت کودکی که اُمیکرون می‌گیرد یک کودک دچار عوارض طولانی تری می‌شود.

وی تأکید کرد: واکسیناسیون کودکان زیر ۱۲ سال از موارد پرمناقشه در سطح جهانی است، اما در مورد برخی واکسن‌ها همچون سینوفارم که در کشور ما نیز وجود دارد مطالعات برای کودکان بیشتر انجام شده که نشان دهنده اثربخشی آن است.

به گفته زالی، نظر کمیته علمی نیز در مورد واکسیناسیون افراد زیر ۱۲ سال بر اثرگذاری اجماع وجود دارد، البته با اولویت گروه‌های پرخطر، اما در خصوص میزان عارضه جدی برای این افراد سوالاتی وجود دارد که رئیس جمهور نیز در این بخش این سوال را مطرح کرده است.

ساختار لجستیکی بهداشت و درمان تهران ضعیف است

زالی با اشاره به اینکه ضعیف‌ترین ساختار لجستیکی در بخش بهداشت و درمان در تهران وجود دارد، افزود: در هم اندیشی برای روسای سه دانشگاه علوم پزشکی تهران و برخی نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی و وزارت بهداشت نهایتا نامه‌ای نگارش شد تا در خصوص استیجاری بودن مراکز و پایگاه‌های بهداشت و سلامت تهران، عدم اشتغال پست‌های بهداشت تهران و همچنین بحث اعتبارات تدابیر جدی اتخاذ شود.

وی خاطرنشان کرد: درخواست ما از استاندار تهران نیز این است که نامه‌ای در تأیید این نامه به نمایندگان مجلس نگارش شود که وجود این مشکلات مورد تأکید قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اومیکرون دلتا درگیری ریه علیرضا زالی ستاد مقابله با کرونا ا میکرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۴۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو روحانیت مبارز: بَرج‌مان از خرج‌مان بیشتر است

به گزارش «تابناک» به نقل از رویداد ۲۴، سید رضا اکرمی، عضو جامعه روحانیت مبارز تاکید می‌کند نباید از دولت توقع گره گشایی داشته باشیم. او همچنین معتقد است، تک‌تک اعضای خانواده باید به فکر کسب درآمد باشند.

بخش‌های مهم گفتگوی اکرمی با رویداد ۲۴، را در زیر می‌خوانید:

*همه می‌دانیم که گرانی وجود دارد و مردم مشکلات زیادی برای تامین هزینه‌های‌شان دارند. به همین دلیل در خانه و خانواده همه افراد باید کار کنند تا همه‌شان درآمدزا باشند. یعنی یک نفر نمی‌تواند مخارج خانواده را اداره کند.

*مساله مشکل‌ساز دیگر این است که امروز بَرج‌مان از خرج‌مان بیشتر است. خرج‌مان فقط صبحانه، نهار، شام، لباس و مسکن است. اما برج‌مان زیاد است که شامل موبایل، سفر و ... می‌شود. چون معیارها و شرایط زندگی تغییر کرده است، مرد خانواده به تنهایی نمی‌تواند یک خانواده را اداره کند. اگر همه افراد خانواده به اندازه خودشان تلاش کنند، قطعاً می‌توانند خانه را اداره کنند.

*اینکه می‌گویند، کار نیست را قبول ندارم. کار را که از آسمان یا خارج نمی‌آورند و باید ایجاد کرد. هر کس که غیرت کاری دارد، امروز برای او کار هست. بیش از ۵ ملیون افغانی در این مملکت کار ساختمانی، کار سنگ‌بری، کار سرای‌داری می‌کنند؟ چطور برای افغان‌ها کار هست، برای خودمان ایرانی کار نیست؟ کار هست و ما باید دنبالش برویم.

*ما از قدیم‌الایام مربایی را که می‌خوریم، بسته‌بندی و آماده نمی‌خریدیم. خانم‌های خانه دوزندگی بلدند، خیاطی بلدند، آرایشگاهی بلدند و اوقات فراوان هم دارد. پس اگر بتواند وقتش را خوب تنظیم کند، می‌تواند در کنار بچه‌داری به کارهای دیگر هم برسد. خانم من هم ۷ بچه را بزرگ کرده است. هم درس داده و هم سخنرانی کرده و هم کار می‌کند.

*اینکه می‌گویند مستاجرین گرفتار هستند، باید همه ایران را در نظر بگیرید و فقط تهران را نبینید. همچنین سه‌چهارم مردم تهران خانه دارند و یک چهارم مستاجراند. پس برای یک چهارم قیصریه را آتش نزنید.

*درباره اینکه همه از دولت توقع دارند، می‌گویم دولت مسئول همه چیز نیست. اولا هر کسی مسئول کار خودش است و حق ندارد همه کارها را گردن دولت بیاندازد. دولت باید حمایت و نظارت کند. بنا نیست همه کارها را به دوش دولت بگذاریم و از او بخواهیم، سیر و پیاز ما را تهیه کند. ما در اقتصاد هم بخش خصوصی داریم و هم تعاونی داریم و آخرین بخش دولت است.

*اینکه می‌گویند، رفت و آمد در تهران مشکل است، دلیلی برای کار نکردن نیست. بنا نیست همه برای شاغل بودن از خانه بیرون بیایند. الان بسیاری از کارها هستند که در درون خانه می‌توان انجام داد. در واقع حمل و نقل دو ساعته و سه ساعته روزانه برای موارد خاص است.

دیگر خبرها

  • آماده باش یمن برای آغاز مرحله چهارم نبرد با رژیم صهیونیستی
  • تصاویر کمتر دیده شده از مصطفی زمانی و خانم بازیگر در یک فیلم سینمایی |‌ زمان اکران اعلام شد
  • بهبوددهنده‌های آنزیمی مخصوص صنعت آرد و نان تولید شد
  • وضعیت تولید داروی بیماران SMA در کشور
  • شناسایی ۳ هزار و ۸۴۲ تارنمای مشکوک در کشور
  • ۹ فیلم نفس‌گیر کره‌ای کمتر دیده شده ؛ از دست ندهید (+عکس)
  • وضعیت هوای تهران در یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • عضو روحانیت مبارز: بَرج‌مان از خرج‌مان بیشتر است
  • تصویری کمتر دیده شده از شهیدان کاظمی، مهتدی و زاهدی
  • چطور برای افغان‌ها کار هست، برای ایرانی‌ها کار نیست؟!