Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمانشاه معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از توزیع 886 هزار قرص آهن و ویتامین D بین دانش آموزان مدارس مناطق حاشیه شهر و روستایی استان خبر داد.

ماشاءالله پروین در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: در سال تحصیلی جاری با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه اقدام به تهیه و توزیع606 هزار قرص آهن و 280 هزار قرص ویتامین D در بین مدارس روستایی و حاشیه شهر دوره متوسطه دخترانه و پسرانه استان کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه افزود: در این طرح 37 هزار و 875  دانش آموز دختر 16 عدد قرص آهن و 31 هزار و 111 دانش آموز دختر و پسر  9 عدد قرص ویتامین D دریافت می کنند.

پروین یادآور شد: طرح آهن یاری به مدت 16 هفته و مکمل یاری با ویتامین D به مدت 9 ماه در مدارس اجرا می شود.

وی افزود: اگرچه این تعداد قرص برای پوشش تمام دانش آموزان واجد شرایط استان جوابگو نمی باشد، اما با توجه اینکه دانش آموزان حاشیه شهر و روستایی در معرض خطر هستند، این گروه از دانش آموزان را در اولویت قرار داده ایم.    

پروین از خانواده های دانش آموزانی که قرص های آهن و ویتامین D دریافت می کنند، خواست تا نظارت کنند حتما دانش‌آموزان این قرص ها را در موعد مقرر مصرف کنند.

 وی ادامه داد: انتظار داریم خانواده‌های دانش‌آموزانی که قرص‌های مکمل دریافت نکرده اند، خودشان اقدام به خرید این قرص‌ها برای دانش‌آموزان کنند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمانشاه سپس با بیان اینکه آهن از جمله ریزمغذی هایی است که کمبود آن در سطح وسیعی از جهان به خصوص در کشورهای در حال توسعه مشاهده می شود، گفت:  این کمبود، زندگی میلیون ها نفر به ویژه زنان، کودکان، نوجوانان، سالمندان را تحت تاثیر قرار می دهد. 

پروین با بیان اینکه کم خونی ناشی از فقر آهن اغلب در کودکان و نوجوانان دیده می شود، گفت: کاهش قدرت و ظرفیت یادگیری، کاهش تمرکز حواس، افت تحصیلی، خستگی زودرس و ضعف و سرگیجه، کاهش توان کاری و مقاومت بدن در برابر بیماریها از مهمترین عوارض کم خونی و فقر آهن است که برای مقابله با آن قرص های آهن بین دانش آموزان دختر مناطق محروم توزیع می شود.

 پروین با اشاره به اینکه کمبود ویتامین D نیز در کشور شایع است، گفت: کمبود این ویتامین نیز مشکلاتی را برای دانش آموزان به وجود می آورد، لذا توزیع رایگان آن بین دانش‌آموزان مناطق محروم و روستایی در برنامه آموزش و پرورش است.


انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: توزیع قرص آهن در دختران دانش آموزان مکمل یاری ويتامين D كرمانشاه آموزش و پرورش بین دانش آموزان استان کرمانشاه ویتامین D قرص آهن هزار قرص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۴۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایی که تعلیم و تربیت با عشق گره می‌خورد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، معلمان مدارس دانش آموزان توانخواه، تنها علم و دانش آموزش نمی‌دهند بلکه درس زندگی و عشق می‌دهند.
معلمانی که در کنار کار معلمی، در جایگاه مادری و پرستاری هم نقش آفرینی می‌کنند.
خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما به مناسبت در آستانه روز معلم سری به یکی از مدارس دانش آموزان توانخواه زده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • دانش آموزان، هدف دشمن در جنگ نرم هستند
  • دانش آموزان چه انتظاری از معلمان دارند؟
  • مراسم روز معلم دانش آموزان اتباع + فیلم
  • جایی که تعلیم و تربیت با عشق گره می‌خورد
  • معلمی خاص برای دانش آموزان خاص
  • دانش آموزان نقش مهمی در رفع مشکلات کشور دارند
  • معلمان در تعلیم و تربیت صحیح دانش‌آموزان نقش مهمی دارند
  • فیلم/ حال و هوای دانش‌آموزان عراقی در حرم اباعبدالله(ع)
  • (ویدئو) روش خطرناک دانش آموزان یک روستا برای رفتن به مدرسه
  • توزیع عادلانه امکانات در مدارس کرمانشاه با رویکرد محرومیت‌زدایی