Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسیدگی به تخلفات شهرداری لواسان/ مذاکرات وین/ تصمیمات جدید ستاد ملی مقابله با کرونا/ اعتراض کارکنان قوه قضائیه و... از موضوعات پربازدید و خبرساز تحریریه سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می آید.

به گزارش ایسنا، رونمایی از کیف‌های لبریز از رشوه دلار و یورو در سومین جلسه دادگاه رسیدگی به تخلفات شهرداری لواسان در صدر اخبار پرمخاطب امروز قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارزش ارزها و پول‌های کیف‌های به نمایش درآمده در تصاویر ۴۰ میلیارد تومان است و متهمان این پرونده به مشارکت در تشکیل شبکه ارتشا و اخذ رشوه طی فقره‌های متعدد متهم هستند.

نظر کاخ سفید درباره روند مذاکرات احیای برجام در وین هم از دیگر اخبار موردر توجه مخاطبان بود.

جن ساکی سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری هفتگی خود درباره آخرین روند مذاکرات ایران و ١+٤ در وین برای رفع تحریم های آمریکا علیه ایران گفت: پیشرفت‌هایی در مذاکرات وین حاصل شده اما برهه حساسی است. اگر به زودی به یک تفاهم برای بازگشت به پایبندی دوجانبه (به برجام) نرسیم مجبور خواهیم شد مسیر متفاوتی را بررسی کنیم.

بر اساس خبرهای رسیده از وین هم پس از دو هفته رایزنی و مذاکرات فشرده و جدی، روسای هیات‌های مذاکره‌کننده ایران و ۱+۴ تفاهم کردند تا برای برخی مشورت‌ها به پایتخت‌هایشان بروند و بعد از چند روز مجدد به وین بازگردند.

شایان ذکر است که بازگشت مذاکره‌کنندگان ارشد به معنی توقف دور هشتم مذاکرات نیست.

وزیر امورخارجه فرانسه هم که همواره کشورش تلاش کرده است در مذاکرات وین نقش پلیس بد را بازی کند در کنفرانس خبری مشترک با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از روند این رایزنی ها انتقاد و اظهاراتی ضد ایرانی مطرح کرد.

ژان ایو لودریان مدعی شده است که سرعت پیشرفت در مذاکرات بسیار کُند است. دو گزینه وجود دارد؛ اینکه خیلی سریع به برجام بازگردیم یا اینکه یک بحران هسته ای جدید با ایران را بپذیریم.

بنابر اعلام سفارت ژاپن در تهران  طی دو روز گذشته ۷۰۰ هزار دوز واکسن آسترازنکا اهدایی ژاپن در قالب دو محموله به فرودگاه امام خمینی (ره) رسیده است و  به این ترتیب تعداد کل واکسن های اهدایی ژاپن به حدود ۳.۶ میلیون دوز می رسد. 

این دو محموله، به دنبال واکسن های اهدا شده قبلی در ماه ژوئیه،‌ در پاسخ به شیوع اخیر سویه جدید ویروس در سراسر جهان ارسال می شود. 

درپی طرح درخواست برگزاری مسابقات ورزشی و برپایی نمایشگاه‌ها هم آیت‌الله سید ابرهیم رئیسی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید کرد: بمسابقات ورزشی و برپایی نمایشگاه‌ها باید با رعایت دقیق و جدی شیوه‌نامه‌های بهداشتی و با حضور محدود علاقه‌مندان همراه باشد و در این زمینه وزارتخانه‌های مسئول موظفند با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تدابیر لازم را در این زمینه به کار گیرند.

همچنین علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت با انتشار توییتی از برگزاری بازی های تیم ملی فوتبال با حضور تماشاگران خبر داد و نوشت: ستاد ملی مقابله با کرونا به ریاست رئیس جمهور، با درخواست وزارت ورزش مبنی بر حضور تماشاگر در بازی‌های تیم ملی فوتبال ایران برای مسابقات انتخابی جام‌ جهانی موافقت کرد.

سقف ورود تماشاگر محدود، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ضروری و وزارت ورزش مسئول نظارت بر رعایت دستورالعمل‌ها است.

⁧‫آمادگی سفارتخانه‌های ایران و عربستان برای بازگشایی نیز از دیگر خبرهای پربازدید امروز بود.

در همین رابطه جلیل رحیمی جهان آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در مطلبی در صفحه توییتر خود نوشت که روابط‬⁩ دو کشور مهم ⁧‫ایران‬⁩ و ⁧‫عربستان‬⁩ در حال احیا و ⁧‫سفارتخانه‬⁩ ها در حال آماده شدن برای بازگشایی است، این امر آثار مهمی در کاهش تنش های منطقه ای و افزایش انسجام جهان ⁧‫اسلام‬⁩ دارد، نهادهای امنیتی و رسانه ها مراقب رذالت ⁧‫صهیونیستها‬⁩ و حماقت ⁧‫افراطیون‬⁩ باشند.

حذف ارز ترجیحی موضوع گفت و گوی رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی با ایسنا بود که مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

حمیدرضا حاجی بابایی تاکید دارد که مجلس تا زمانی که به یک راهکار متقن برای آسیب نرسیدن به معیشت مردم با حذف ارز ترجیحی نرسد، در این زمینه گام بر نمی دارد.

واکنش یک حقوق دان به اعتراض کارکنان قوه قضائیه به وضعیت معیشتی خود هم از خبرهای پرمخاطب بامداد امروز بود.

نعمت احمدی می گوید:  کارکنان دادگستری اعم از اداری و قضایی حق دارند که به میزان دریافتی خود اعتراض کنند زیرا به تناسب کاری که انجام می‌دهند و پرونده‌ای که دارند حقوق کمی دریافت می‌کنند.

کارکنان قوه قضائیه در هفته‌ای که گذشت در اعتراض به مخالفت نمایندگان مجلس با کلیات طرح «تعیین فوق‌العاده خاص کارکنان قوه قضاییه» که در صورت تصویب آن حقوق کارکنان قوه قضائیه افزایش پیدا می‌کرد، در مقابل دادگستری‌های شهرهای خود تجمع کردند و شعارهایی با مضمون مطالبه‌گری در مورد افزایش حقوق خود سر دادند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پرونده شهرداری لواسان مذاكرات وين ستاد کرونا کارکنان قوه قضاییه کارکنان قوه قضائیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۵۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعداد هواداران پرسپولیس در بازی با نساجی مشخص شد/ عدم حضور بانوان در دو دیدار حساس در قائمشهر

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، تیم‌های نساجی مازندران و پرسپولیس در چارچوب هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتبال ایران ساعت ۱۸:۱۵ در ورزشگاه وطنی قائمشهر می‌روند.

رحیم درزی خلردی رئیس هیئت فوتبال مازندران درباره تمهیدات لازم برای حضور تماشاگران و ورود و خروج تیم‌ها به ورزشگاه وطنی به خبرنگار ورزشی آنا اظهار کرد: همه نیرو‌ها پای کار هستند تا ان‌شاءالله یک بازی بدون دردسری را برگزار کنیم. تمشاگران پرسپولیس هم در قسمت شمالی ورزشگاه مستقر می‌شوند و از در خیابان جویبار وارد خواهند شد. همان ۱۰ درصد به تماشاگران مهمان اختصاص می‌یابد. پشت دروازه می‌نشینند. در ورزشگاه هم از ساعت ۱۴ باز خواهد شد.  

درزی خلردی در مورد اینکه فصل گذشته نساجی در حالی میزبان پرسپولیس بود که خیلی بیشتر از ۱۰ درصد فضای ورزشگاه به تماشاگران مهمان اختصاص یافت و این بار جلوی هجوم بیش از حد مجاز تماشاگران پرسپولیس گرفته خواهد شد، عنوان کرد: تعداد بلیتی که برای تماشاگران مهمان در نظر گرفتیم ۶۰۰ عدد است که همان ۱۰ درصد می‌شود. احتمال اینکه این بار هم بیش از ۱۰ درصد تماشاگر پرسپولیس وارد ورزشگاه شوند وجود دارد ولی تلاش خواهیم کرد تا بیشتر ورزشگاه به تماشاگران نساجی میزبان تعلق پیدا کند. شاید تماشاگران پرسپولیس در میان تماشاگران نساجی وجود داشته باشند. تمهیدات بر این است که تماشاگران نساجی غالب باشند و لیدر‌ها هم با یکدیگر هماهنگ هستند. ان‌شاءالله مشکلی پیش نمی‌آید.

رئیس هیئت فوتبال مازندران در مورد حضور بانوان در ورزشگاه وطنی گفت: امکان حضور بانوان محترم در بازی‌هایی که نساجی میزبان پرسپولیس و استقلال است به دلیل حساسیت مسابقه وجود ندارد. طرفداران دو تیم تهرانی بیشتر از سایر تیم‌ها هستند و به همین خاطر بانوان حضور ندارند. در دیگر بازی‌های نساجی مشکلی نیست و می‌توانند حضور یابند. البته ظرفیت ورزشگاه کم است که نمی‌توانیم در بازی‌های نساجی با استقلال و پرسپولیس پذیرای بانوان محترم باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هماهنگی با ثبت احوال برای حضور تماشاگران روی صندلی مشخص؛ علوی: الزامات رعایت نشود لیگ به تعویق می‌افتد
  • نشست پریچهره با رئیس کنفدراسیون سپک تاکرای آسیا
  • جلسه‌ای مهم برای سپک تاکرا ایران/ تهران میزبان قهرمانی آسیا شد
  • دستور تاج به ارکان قضایی برای هفته‌های پایانی
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۱۶ اردیبهشت
  • بازی نساجی و پرسپولیس بدون حضور زنان
  • تعداد هواداران پرسپولیس در بازی با نساجی مشخص شد/ عدم حضور بانوان در دو دیدار حساس در قائمشهر
  • حمایت پرسپولیس از تماشاگران جایگاه خاص
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۱۵ اردیبهشت
  • بچه تپل و بامزه آبی در تمرین شاگردان نکونام؛ از کرج تا تهران به عشق استقلال!