Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان - گروهی از پژوهشگران حوزه مهندسی پزشکی و علوم تصویربرداری برای نخستین بار تأثیر چاقی را بر آناتومی قلب کودکان خردسال، به ویژه نحوه سازگاری قلب با چاقی و تقاضا‌های اضافی مستقل از رشد طبیعی آشکار کردند. 

پژوهشگران در این پروژه، بطن چپ قلب را بررسی کردند و دریافتند که بطن چپ در اثر چاقی، کج می‌شود و از حالت تقارن طبیعی بیرون می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ویژگی پیشتر در بیمارانی دیده شده بود که به تنگی آئورت مبتلا هستند. این تغییر شکل در کودکانی با شاخص توده بدنی حدود ۱۹، قابل توجه است که با میزان اضافه وزن در بزرگسالانی با شاخص توده بدنی ۲۵ مطابقت دارد.

آنها به جمع‌آوری داده‌های گسترده‌ای طی چندین سال از مرحله پیش از تولد تا دوران کودکی پرداختند تا رشد سیستم قلبی-عروقی و عوامل خطر ابتدایی را مورد بررسی قرار دهند. جمع‌آوری داده‌ها، بررسی اسکن‌های ام‌آرآی را در بر داشت که از قلب ۲۶۳۱ کودک ۱۰ ساله را به دست آمده بودند. ۵۱/۳ درصد از کودکان، دختر و بقیه پسر بودند.

با کمک این یافته‌ها، درک و تعیین میزان تأثیر چاقی بر رشد، بسیار واضح‌تر می‌شود.

چاقی یکی از مهمترین مشکلات در سلامت جهانی است. گزارش سازمان جهانی بهداشت (WHO) نشان می‌دهد که تقریبا ۶۰ درصد از بزرگسالان اروپا و یک سوم از کودکان ۱۱ ساله، به اضافه وزن یا چاقی مبتلا هستند. همچنین، این یافته‌ها نشان می‌دهند که بیماری‌های مرتبط با چاقی می‌توانند از علل اصلی مرگ و میر قابل پیشگیری باشند.

پابلو لاماتا (Pablo Lamata)، از پژوهشگران این پروژه گفت: در آینده، این الگوی مدل‌سازی می‌تواند به ارائه مدل‌های پیش‌بینی‌کننده خطر کمک کند و آگاهی مورد نیاز برای داشتن یک سبک زندگی سالم‌تر از دوران کودکی را افزایش دهد.

ماسیج مارسینیاک (Maciej Marciniak)، پژوهشگر ارشد این پروژه گفت: چاقی کودکان، یک نگرانی بزرگ به شمار می‌رود، زیرا ممکن است بر رشد سالم تأثیر بگذارد. پزشکان با داشتن اطلاعات بالینی بیشتر در مورد تأثیر چاقی می‌توانند به بیماران توصیه کنند که سبک زندگی سالم‌تری را از سنین پایین‌تر در پیش بگیرند. چنین تحلیل‌هایی ممکن است به اطلاع‌رسانی در مورد سایر الگو‌های مرتبط با انتخاب سبک زندگی، عوامل محیطی و سایر پارامتر‌ها کمک کنند.

منبع: وب‌سایت رسمی دانشگاه کینگز لندن

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آناتومی بدن انسان بطن چپ قلب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۵۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابراز نگرانی سازمان ملل از اقدامات پلیس آمریکا در برخورد با دانشجویان

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ سازمان ملل روز سه شنبه در بیانیه‌ای که در ژنو منتشر شد، نسبت به «تأثیر نامتناسب» مداخلات پلیس در محوطه دانشگاه‌ها در آمریکا برای بیرون راندن تظاهرکنندگان طرفدار فلسطین ابراز نگرانی کرد.
وولکر تورک، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل، گفت: «من نگران این هستم که برخی از تدابیر اتخاذ شده از سوی نیرو‌های امنیتی در طیف وسیعی از دانشگاه‌ها تأثیر نامتناسبی داشته باشد.»

دیگر خبرها

  • گرم کردن غذا در مایکروویو ممنوع/ ۵ دلیل برای استفاده نکردن از مایکروویو
  • مشکلات روانشناختی چه ارتباطی با چاقی دارد؟
  • بیماری روانشناختی و فشار خون از عوامل چاقی هستند
  • راه‌های تقویت اعتماد به نفس با افزایش سن
  • روایت «ایران» از زندگی در باغچه‌بان
  • یک فایده جالب داروی کاهش وزن
  • چرا چپ دست یا راست دست به دنیا می‌آییم؟
  • داروی کاهش وزن به تسکین علائم آپنه خواب کمک می کند
  • ابراز نگرانی سازمان ملل از اقدامات پلیس آمریکا در برخورد با دانشجویان
  • آغاز طرح غربالگری بینایی‌سنجی کودکان ۳ تا ۶ سال در کرمانشاه